Introduction to the formative period of the Gothic genre within the English and American literary tradition, the analysis of the connection and interaction between society and creative literary tendencies, the ability to analyze the influence of various cultural phenomena of a particular period on the later creative tendencies in art, literature and film.

Kroz rad na prijevodima po vlastitom izboru, ali i rad na prijevodima zadanih književnih djela, te analizirajući postojeće prijevode s engleskog na hrvatski jezik i obrnuto, u sklopu ovog kolegija studenti/ce će se upoznati s osnovama prakse književnog prevođenja, značajkama po kojima se književno prevođenje razlikuje od drugih vrsta prevođenja, problemima koji se pojavljuju u književnom prevođenju a imaju posljedice kako po izvornog autora i njegovo djelo tako i po prevoditelja i njegov prijevod, te osobitostima prevođenja različitih književnih djela s obzirom na vrstu, stil, izričaj, vrijeme nastanka, itd. Cilj kolegija jest istražiti i razviti prevodilačke vještine, pristupe i strategije putem praktičnog i analitičkog rada na prijevodima, nastaviti unapređivati i nadograđivati svoju jezičnu kompetenciju, naučiti adekvatno se služiti rječnicima i drugim priručnicima, kao i koristiti različite druge izvore i pomagala za budući prevodilački rad.

Ovaj kolegij će ispitati značaj afroameričke književnosti kroz njen povijesni razvoj, kao i značaj u suvremenom globalnom kontekstu. Cilj kolegija je propitivati reprezentaciju rase i dobiti uvid u razvoj posebnog ogranka američke književnosti koji je koncentriran na rasne probleme pružajući uvid u razne teorijske pristupe među kojima su teorije diskursa, intersekcionalnost, dekonstrukcija, postmodernizam, hegemonija, strukturalni rasizam. Kolegij, unatoč konkretnom povijesnom pregledu razvoja afroameričke književnosti ne pristupa faktografski s unaprijed zadanim podacima i informacijama, nego im pristupa kao projektima podložnima znanstvenoj analizi unutar kojih se preispituju koncepti rase, rasnog identiteta, rasizma, uloga nacije u kontekstu rasnih društvenih problema te u konačnici problematizira reprezentacija rase u suvremenom kontekstu.Zbog navedenog, kolegij je podijeljen u dva zasebna dijela. Prvi ukazuje na određene važne autore i autorice unutar afroameričke književne tradicije, te najvažnija razdoblja i njihove karakteristike u razvoju te književnosti koncentrirajući se na samo-reprezentaciju, autobiografski žanr književnosti i određene rasne probleme koji su obilježili američko društvo.Drugi dio kolegija analizira reprezentaciju rase od strane raznih autora, korporacija, zabavne industrije i izdavačkih kuća kako bi se raspravilo o određenim rasnim, rodnim i klasnim problemima kojima su pojedinci danas obilježeni kroz popularnu kulturu, književnost, televiziju, Internet, video igre, strip i ostalo.Nakon odslušanog i položenog kolegija, studenti/ice će vladati osnovnim i naprednim teorijskim konceptima rase, rasizma, kulturnog rasizma te će imati dodatno znanje iz područja teorije književnosti i kulturne teorije.Savladavanjem obaveza na ovom kolegiju i uspješno položenim ispitom, studenti će biti osposobljeni za  kritičko čitanje raznih književnih formi i ostalih kulturnih sadržaja s naglaskom na mogućnost analiziranja reprezentacije rase. 

Na kolegiju se radi na razvijanju jezičnih vještina studenata na jezičnoj razini C1/C2. Sukladno tome, studenti razvijaju govorne vještine potrebne u interaktivnoj komunikaciji te se upoznaju s kulturnim normama govora i ponašanja anglofonih zemalja. Također, studenti se osposobljavaju za opisivanje i izražavanje osobnih stavova prema vizualnim uzorcima te za diskusiju na zadane teme i probleme kao i objašnjavanja, zaključivanja i razvijanje diskusije. Studente se potiče da izražavaju svoje mišljenje i razvijaju kritičko razmišljanje. Nadalje, teži se postizanju visokih standarda vještina čitanja i akademskog pisanja. Obogaćuje se vokabular čitanjem različitih tekstova i dolazi se do spoznaja o raznim vidovima kulturnog i društvenog života anglofonih zemalja. Obogaćivanje vokabulara također uključuje proučavanje idioma, fraznih glagola i kolokacija s ciljem napredovanja ka boljoj pisanoj i govornoj komunikaciji. Smještanjem gramatičkih struktura u kompleksnu cjelinu gramatičkog sustava postupno se razvija gramatička kompetencija. Studenti restrukturiraju svoje znanje rješavanjem težih vježbi i prijevoda. Također,  razvijaju se strategije učenja i osposobljavanje za samostalan rad.

Kolegij donosi detaljan pregled strukture i dijelova jednostavnih i složenih rečenica u engleskom jeziku. Studenti se upoznaju s temeljnim sintaktičkim strukturama, samostalno ih identificiraju, tumače i analiziraju. Također, studenti se upoznaju s različitim teorijskim okvirima pomoću kojih se te pojavnosti tumače, prvenstveno u sklopu tradicionalnih te transformacijsko-generativnih i kognitivnih pristupa. Na taj način studenti razvijaju sposobnost kritičkog promišljanja spram temeljnih sintaktičkih teorijskih okvira.

Kolegij daje uvid u neka od ključnih djela viktorijanskog perioda, pri čemu se književna djela promatraju u dijalogu s kulturno-povijesnim kontekstom (imperijalna ekspanzija, politička ekonomija, znanost, tehnologija i sl.), ali se pritom ne zanemaruje njihova specifičnost koja ih čini umjetnošću (analiza narativnih tehnika, versifikacija itd). Kolegij započinje povijesno-socijalnim romanima tipičnim za viktorijansko razdoblje te se bazira na autorima poput Charlesa Dickensa, Elizabeth Gaskell, George Elliot, Thomasa Hardya i sestara Brontë, a završava atipičnim primjerima viktorijanske proze (esteticizam, dekadencija) koji upućuju na prijelaz na književni modernizam. Od poezije obrađuju se ključni autori viktorijanskog razdoblja kao što su Alfred, Lord Tennyson, Robert Browning, Elizabeth Barrett Browning i Christina Rossetti. Uz dominantne žanrove perioda, pažnja se posvećuje i popularnim oblicima, kao što su fantastika i znanstvena fantastika. Sukladno tome, kolegij obrađuje i autore poput H.G.Wellesa, Lewisa Carrolla i Roberta Louisa Stevensona.