Razvoj engleskog jezika od njegovih početaka do danas

Kolegij daje uvod u kazališno stvaralaštvo Williama Shakespearea na primjeru izabranih dramskih tekstova koji se prvo promatraju u povijesnom i kulturnom kontekstu u kojem su nastali, a zatim kroz prizmu suvremenih teorijskih pristupa (postkolonijalna kritika, ekokritika, feministicko čitanje  i sl.). Obrađivat će se sljedeće drame: "Hamlet", "King Lear", "Richard III", "A Midsummer Night's Dream" i "Antony and Cleopatra". Studenti će kroz kolegij usvojiti ključne pojmove i pristupe potrebne za analizu dramskih tekstova i kazališne izvedbe.

Sociolingvistika je interdisciplinarna znanost koja promatra jezik u društvenom kontekstu i pokušava objasniti složenost odnosa između jezika, kulture i društva. Studenti se upoznaju s temeljnim sociolingvističkim pojavnostima kroz iščitavanje relevantne literature vezane uz pojedino tematsko područje, te ih samostalno identificiraju, tumače i analiziraju na temelju odabranih tekstova. Na taj način studenti razvijaju sposobnost kritičkog promišljanja spram temeljnih sociolingvističkih područja istraživanja, ali i spram metoda pomoću kojih se takva istraživanja provode. Također, studenti se upoznaju s tradicionalnim i suvremenim teorijskim okvirima pomoću kojih se te pojavnosti tumače.

Suvremeni engleski jezik VI razvija do najvišeg stupnja vještine čitanja, pisanja i komunikacije na engleskom jeziku. Čitajući tekstove iz medija i suvremene kratke priče, studenti obogaćuju vokabular i raspravljaju o raznim temama. Kroz rasprave razvijaju interaktivne vještine  i kritičko razmišljanje, a samostalni rad na tekstu pomaže im da usvoje strategije koje će im omogućiti samostalno učenje. Cilj vježbi iz prevođenja je razvijanje smislene i efikasne strategije, pri čemu  studenti usvajaju neke osnovne principe prevođenja. Odabir odgovarajuće gramatičke strukture i leksika vrlo su značajne komponente prijevodne kompetencije,  kao što je to i tekstualna kompetencija koja uključuje i osjećaj za uočavanje u razlika u registru te osjećaj za prirodnost.