Predmet nudi specifična znanja koja se odnose na svijet tradicionalnog i digitalnog izdavaštva, ispitujući moguće scenarije povezane s tehnološkim i tržišnim razvojem nakladništva knjižnica i knjižara. Nadalje, namjerava pružiti studentima specifične sposobnosti marketinga i istraživanja tržišta, koje će u skoroj budućnosti biti sve potrebnije bilo za one koji će raditi u području privatnog nakladništva, bilo za one koji će raditi u javnim knjižnicama ili u knjižarama. 



Kolegij studentima nudi okvir za razumijevanje specifičnosti knjižničnih programa i usluga u obrazovnim ustanovama i omogućava stjecanje znanja i vještina potrebnih za djelovanje u obrazovnom kontekstu. To se ponajprije odnosi na djelovanje osnovnoškolskih i srednjoškolskih knjižnica u informacijskom društvu i suvremenom odgojno-obrazovnom kontekstu te suradnju s narodnim knjižnicama u okviru njihove obrazovne uloge. Studenti će se upoznati s teorijskim spoznajama i modelima,  pojavnim oblicima i primjerima dobre prakse i osposobiti za djelovanje u praksi i njezino inovativno unapređenje. 


Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim konceptima, zadacima i tehnikama rudarenja podataka. Kroz nastavne aktivnosti glavna intencija je razvoj fundamentalnih znanja i vještina vezanih uz primjenu rudarenja podataka u specifičnim problemima iz različitih domena, npr. klasifikacija slika, predviđanje cijena dionica, segmentacija kupaca i sl. Pored toga, studenti će naučiti postavljati i provoditi eksperimente primjenom metoda rudarenja podataka s naglaskom na  sljedeće faze: prikupljanje podataka, razumijevanje podataka i problema, predprocesiranje podataka, izbor prikladnog modela za dani zadatak i mjera evaluacije, vizualizacija rezultata eksperimenata, te njihovu  interpretaciju. Pisanjem izvješća o provedenim eksperimentima studenti prolaze gotovo cijeli  istraživački proces. Ovakvim konceptom predmeta studenti su pripremljeni za možebitnu primjenu rudarenje podataka kao komplementarne metode istraživanja u diplomskom radu.

Kroz ovaj kolegij istaknut ćemo praktičnu primjenu upravljanja informacijskim ustanovama, s naglaskom na knjižnice. Studenti će naučiti kako knjižnica može pridonijeti ekonomskom, društvenom i kulturnom napretku zajednice, a ujedno će se pripremati za odgovorne uloge i djelatnosti, uključujući vođenje informacijskih ustanova. Bit će u stanju opisati općenita poslanja i vrijednosti informacijskih ustanova, posebice knjižnica, kao i promjene koje utječu na ta poslanja i oblikuju današnji i budući razvoj informacijskih ustanova. Obradit će se osnovni teorijski koncepti, definicije, okviri i principi upravljanja i marketinga. Poseban naglasak biti će na upravljanju projektima, upravljanju vremenom i marketingu u informacijskim ustanovama, s osvrtom na upravljanje profilima na društvenim mrežama, a  u cilju promocije knjižničnih zbirki i usluga. Razmatrat će se važnost donošenja strateških dokumenata, pravilnika i izvještavanja. Obradit će se principi planiranja, financiranja, upravljanja ljudskim resursima, zagovaranja, pregovaranja kao i koncepti razvijanja partnerstva i suradnje te vodstva.