Obvezni kolegij - završni ispit

Od začetka discipline do danas, ekonomija i ekonomske prakse jedan su od posebnih fokusa antropologije. Antropološke perspektive karakterizira empirijska istraga ekonomskih procesa i fenomena, načinina koji se ekonomija odvija u svakodnevnim interakcijama običnog života. Kako bi se izbjegao klasični povijesni pregled robusne poddiscipline kolegij Ekonomska antropologija: odabrane teme fokusirat će se na suvremene teorijske i praktične smjerove unutar ekonomske antropologije, a koji se bave pitanjima isprepletenostidruštvenih, ekonomskih, zdravstvenih, ekoloških, povijesnih i drugih praksi i ideja. Studenti će se kroz radioničkitip nastave upoznati s kritičkim čitanjem etnografija iz područja ekonomske antropologije, te argumentirano polemizirati s odabranim temama, konceptima i problemskim pristupima.

Izborni kolegij na preddiplomskom studiju etnologije i antropologije. Kolegij je otvoren i studentima drugih studijskih programa.

Course in English for Erasmus students.

The aim of the course is to introduce students to a variety of approaches to the study of the Mediterranean. The course examines the emergence of Mediterranean studies as an academic discipline. Mediterranean studies includes the study of peoples, languages and cultures of the Mediterranean area as well as critical questioning of some cultural peculiarities traditionally associated with the Mediterranean cultural area, e.g. "honor and shame", political systems, family and kinship, insularity, coastal and mountain culture, regional and local identities, tourism, sustainability, and migrations. Cultural phenomena will be studied from a comparative perspective so that students could appreciate not only the diversity of cultures but also some common trends in the way of life of contemporary societies. Special attention will be paid to the study of cultures on both sides of the Adriatic.

U ovom kolegiju naglasak je na etnografiju i suvremenu svakodnevicu. Uzimajući u obzir aktualne pristupe etnografskoj imaginaciji i kreativnosti kolegij će propitati razne narativne strategije (tekstualne, zvučne i vizualne), te mogućnosti “interpretacije” i “prijevoda” svakodnevice u etnografski tekst.

FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/1692574890913212