- Nositelj kolegija: Marko Dunđer
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
Analiza nacionalnog kurikuluma, predmetnog
kurikuluma tehničke kulture, te razrada izvedbenih/operativnih programa (kurikuluma)
za nastavu tehničke kulture u osnovnoj školi. Izrada i razrada radnog,
instrukcijskog, operacijskog i laboratorijskog lista za konkretne primjere
(vježbe). Izrada instrumenata za provjeravanje ostvarenosti ciljeva nastave i
ishoda učenja u nastavi Tehničke kulture. Pripremanje, metodička razrada,
izrada i analiza pojedinih vježbi praktičnog rada iz programa tehničke kulture
(najmanje jednu za svako područje programa od V. do VIII. razreda). Izrada i
korištenje nastavnih sredstava. Rukovanje, praktična primjena i održavanje
pojedinih nastavnih pomagala. Organizacija rada u školskoj radionici,
planiranje i dobava sredstava, održavanje. Razrada plana i programa za izbornu
nastavu i/ili izvannastavne tehničke aktivnosti učenika. Praktično pripremanje
studenata za nastavnu praksu u osnovnoj školi.
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Sofija Vrcelj
Stažiranje
studenata u srednjoj strukovnoj školi strojarske i elektrotehničke struke u
trajanju od 15 sati u svakoj školi. Zadatak stažiranja je upoznavanje s radnom
okolinom, ustrojem nastave strukovnog tehničkog obrazovanja, nastavnom
dokumentacijom, te nazočnost satima izvođenja nastave u odabranim
stručno-tehničkim nastavnim predmetima u 1., 2., 3. i 4. razredu. Stažiranje se
provodi tijekom ljetnog semestra i završava 15 dana prije kraja tekuće školske
godine. Tijekom stažiranja student vodi Dnevnik sadržaja aktivnosti i izrađuje
zadaće, a nakon praćenja nastave izvodi dva uspješna predavanja (pokusno i
ocjensko) pred učenicima u svakoj od škola iz nastavnih predmeta
strojarske ili elektrotehničke skupine. Izvođenju ocjenske nastave dužni su nazočiti
studenti, nastavnik-mentor i nastavnik Metodike nastave politehnike. Nakon
održane ocjenske nastave studenta provodi se skupna analiza održane nastave. O
sadržaju nastave i zapažanjima provedene analize održane nastave studenti pišu izvješće.
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
Nastavna praksa iz informatike - izvanredni diplomski sveučilišni studij Politehnika i informatika.
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Marin Kaluža
- Nositelj kolegija: Mile Pavlić
- Izvođač kolegija: Sanja Čandrlić
- Nositelj kolegija: Marin Kaluža
- Nositelj kolegija: Mile Pavlić
Predavanja: Metode nastavnog rada u tehničkom području - primjena općih didaktičkih metoda u nastavi
radno-tehničkog područja - verbalna, demonstracijska, eksperimentalna,
operacijsko-radna metoda i instruktaža kao specifična nastavna metoda tehničkog
područja; "shema" primjene metoda u nastavi radno-tehničkog područja,
"model" i posebnosti izbora metoda u nastavi radno-tehničkog
područja. Primjena nastavnih sustava i strategija u tehničkom osposobljavanju
- tradicionalni pristup, projektna nastava, problemska nastava,
modularno-strukturirana nastava, multimedijski pristup, kontekstualna nastava,
integrirana nastava. Metodički oblici i metodički postupci, značenje primjene
nastavnih sredstava i pomagala te objekata tehnike i tehnologije u nastavi. Pedagoška analitika rada
kao osnovna metodologija programiranja u stručnom tehničkom području (snimanje,
opisivanje i analiza rada, sistematiziranje zahtjeva, dokumentacija programa).
Praktične vježbe i aktivnosti u edukaciji tehnike; laboratorijski rad i
praktična nastava - izrada laboratorijskih, instrukcijskih i operacijskih
listova. Izborna nastava, izvannastavne i izvanškolske tehničke aktivnosti -
organizacija i metode rada, izborni program, projekt, tečaj. Rad s tehnički
nadarenim učenicima. Forme i sustavi osposobljavanja za praktičan rad,
specifične metode praktične izobrazbe. Stručna ekskurzija u edukaciji tehnike.
Informacijsko-komunikacijska tehnologija u politehničkom odgoju i obrazovanju.
Praćenje napredovanja, kontrola i vrednovanje učenika; elementi praćenja
napredovanja i ocjenjivanja, vođenje dokumentacije za praćenje, vrednovanje i
ocjenjivanje postignuća. Praćenje učenika na proizvodnom radu u poduzećima i
pogonima izvan škole; dokumentacija za praćenje učenika u praktičnoj nastavi. Seminar: Realizacija projektne i
problemske nastave u tehničkom nastavnom području. Praktična primjena pedagoške analitike rada -
metodologija izrade dokumentacije programa za tehničko osposobljavanje -
snimanje, opisivanje i analiza rada, sistematiziranje zahtjeva rada i izrada
dokumentacije programa. Razrada i analiza tehničke dokumentacije za praktične vježbe
stručno-tehničkog područja. Izrada instrumenata za praćenje, provjeravanje i
ocjenjivanje postignuća učenika. Održavanje najmanje dva uspješna predavanja u
realnim uvjetima u školi i na osnovi samostalno izrađenih pisanih priprema iz
operativnog programa škole, te analiza održane nastave uz sudjelovanje svih
studenata u grupi.
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
Predavanja: Znanstveno određenje
metodike. Znanstveno određenje tehnike. Određenje tehničke kulture:
specifičnosti metodike radno-tehničkog područja i tehničke kulture u odnosu na
metodike drugih područja; vrijednosti, funkcije i načela - integrativna
funkcija – politehničko načelo i korelacija - veze s predmeta radno-tehničkog
područja i s predmetima drugih područja. Komunikacija i planiranje poučavanja u
radno-tehničkom području. Nastavni programi i kurikulumi tehničko-tehnološkog područja:
suvremena koncepcija - opće-tehnički (politehnički) i specijalno tehnički
predmeti; cilj i zadaci, vrste, oblici i razine nastavnih programa, način i
mjesto realizacije. Izbor, strukturiranje, oblikovanje nastavnih sadržaja;
Utvrđivanje i formuliranje ciljeva nastave i ishoda učenja u radno-tehničkom
području; što označava cilj (svrha), a što su ishodi (očekivani krajnji učinak)
učenja i osposobljavanja; utvrđivanje, formuliranje i ostvarivanje obrazovnih
(materijalnih), funkcionalnih i odgojnih zadaća u procesu osposobljavanja
učenika - provjeravanje ostvarenosti zadataka i ishoda učenja. Projektiranje,
planiranje i pripremanje nastave radno-tehničkog područja: stručno-teorijska,
organizacijska, materijalna i “administrativna” priprema nastave metodičke
jedinice. Strukturiranje nastave radno-tehničkog područja; tipizacija sati;
provedba demonstracije i eksperimenta u nastavi tehničke kulture.
Materijalno-tehnička i organizacijska osnovica nastave radno-tehničkog
područja. Ostvarivanje
zadataka profesionalne orijentacije u nastavi tehničke kulture. Seminar: Analiza kurikuluma i
nastavnih planova i programa tehničke kulture u osnovnoj školi te
stručno-tehničkih predmeta u strukovnim tehničkim školama. Analiza okvirnog
programa, izrada izvedbenog i operativnog programa jednog
nastavnog predmeta tehničkog područja. Utvrđivanje i formuliranje ciljeva
nastave i ishoda učenja jedne metodičke jedinice na konkretnim primjerima.
Analiza postupka popunjavanja obrasca “Priprema za izvođenje nastave” za jednu
metodičku jedinicu prema godišnjem izvedbenom (operativnom) kurikulumu slobodno
odabranog predmeta radno-tehničkog područja. Izvedba i analiza nastave na
osnovi pripreme za nastavu.
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
Metodika informatike i njezin položaj unutar pedagogije. Karakteristike informatike kao znanosti i nastavnog predmeta. Metode razvijanja kreativnosti i uvođenje elemenata hipermedije u nastavu. Metodika rada s računalom. Didaktički principi u nastavi informatike. Osposobljavanje studenata za konfiguriranje i održavanje informatičkih kabineta u školi. Nastavni programi informatike. Analiza koncepcije nastavnog plana i programa u osnovnoj i srednjoj školi. Sat kao oblik nastave. Primjeri za razne vrste satova informatičkog sadržaja. Priprema za sat, planiranje, ispitivanje i ocjenjivanje, nastavna sredstva i pomagala. Testiranje i ispitivanje pomoću računala. Principi nastave i učenja informatike u osnovnoj i srednjoj školi. Planiranje, priprema, izvođenje i ocjenjivanje rezultata nastave informatike.
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Mateja Šnajdar