Cilj kolegija Biologija 1 je upoznavanje studenata s osnovnim razlikama između prokariotske i eukariotske stanice, te biljne i životinjske stanice; organizacijom i funkcijom staničnih organela; građom i ulogom stanične membrane, st. stijenke i elemenata citoskeleta. Također, biti će objašnjeni osnovni metabolički i regulacijski procesi u stanici te principi nasljeđivanja.

Uz teoretsku nastavu, svaka pojedina cjelina se dodatno obrađuje na vježbama na kojim će studenti ovladati metodom mikroskopiranja i dokazivanja organskih molekula na biljnom i životinjskom materijalu.

Modul Biologija 1 izvodi se u zimskom semetru prve godine preddiplomskog studija Prehrambene tehnologije i Biotehnologije. Izvodi se u obliku predavanja (24 sata) i vježbi (39 sati) koje su podijeljene u pet metodskih cjelina.

Cilj kolegija Biologija 1 je upoznavanje studenata s osnovnim razlikama između prokariotske i eukariotske stanice te biljne i životinjske stanice; organizacijom i funkcijom staničnih organela; građom i ulogom stanične membrane, st. stijenke i elemenata citoskeleta. Također, biti će objašnjeni osnovni metabolički i regulacijski procesi u stanici te principi nasljeđivanja.

Uz teoretsku nastavu, svaka pojedina cjelina se dodatno obrađuje na vježbama na kojim će studenti ovladati metodom mikroskopiranja i dokazivanja organskih molekula na biljnom i životinjskom materijalu.

Kolegij Biologija 1 izvodi se u zimskom semetru prve godine preddiplomskog studija Nutricionizma. Izvodi se u obliku predavanja (20 sati) i vježbi (30 sati) koje su podijeljene u četiri metodske cjeline.

Kolegij Imunologija za nutricioniste (3 ECTS-a) izvodi se u obliku predavanja (15 sati) i seminara (15 sati) koje su podijeljene u četiri metodske cjeline: (1) Pregled i dijelovi imunosnog sustava, (2) Fiziološki tijek imunoreakcije, (3) Alergijske reakcije. Imunosni sustav sluznica i kože te (4) Nutritivne alergije i druge nepoželjne reakcije na komponente hrane.

Cilj predmeta je dati uvid studentima u organizaciju imunosnog sustava te osnovne mehanizme njegova djelovanja kao što su nespecifična imunost, specifična imunost, mehanizmi alergijskih reakcija, prirodni i umjetni alergeni/antigeni, imunosni sustav probavnog trakta, alergije i preosjetljivost na hranu, anafilaksija i trovanja izazvana hranom, procjena rizika u prehrani, upravljanje rizikom i saopćavanje rizika u prehrani, imunosni sustav kože, alergijske reakcije u koži, imunosni sustav respiracijskog trakta, respiracijski alergeni i alergijske reakcije u respiratornom sustavu.

Predmet se sadržajno sastoji od dva dijela. U prvom dijelu predmeta studenti se upoznaju s elektrokemijskim mjernim tehnikama koje se rabe u suvremenoj analitičkoj praksi te s elektroke-mijskom mjernom instrumentacijom. Obrađuju se osnove potenciometrijskih, voltametrijskih, amperometrijskihikonduktometrijskih metoda analizetemetode obrade elektrokemijskih signala, uz prosudbu primjene obrađenih elektrokemijskih tehnika u analizi realnih uzoraka. U drugom dijelu predmetaobrađuju se kromatografske i spektrometrijske metode analize (HPLC, GC, MS, NMR, IR, UV/VIS, CD) te kromatografijska i spektrometrijska mjerna instrumentacija. Studenti se također upoznaju s metodama obrade i interpretacije dobivenih signala te se daje osvrt na primjenjivost pojedinih metoda u analizi realnih uzoraka, odn. u identifikaciji prirodnih i biološki važnih spojeva.

Nastava se izvodi kroz predavanja, seminare i laboratorijske vježbe.


Mnogi problemi u inženjerstvu i tehnologiji opisuju se i rješavaju korištenjem matematičkih načela i pojmova. Poznavanje funkcija, njihovih svojstava i načina zadavanja je od temeljne važnosti. U ovom modulu razvijaju se osnovne metode za izučavanje funkcija i matematičkog formuliranja fizikalnih, kemijskih, bioloških zakonitosti, a to su granični procesi i diferencijalni račun realnih funkcija jedne varijable. Diferencijalne jednadžbe su jedan od najvažnijih načina formuliranja fizikalnih, kemijskih i bioloških zakonitosti. U ovom modulu razvija se matematički aparat (integralni račun, rješavanje linearnih sustava i osnova linearne algebre) potreban za razumijevanje modela diferencijalnih jednadžbi, metoda njihova rješavanja. Daju se i osnovne primjene integralnog računa.

Mnogi problemi u inženjerstvu i tehnologiji opisuju se i rješavaju korištenjem matematičkih načela i pojmova. Poznavanje funkcija, njihovih svojstava i načina zadavanja je od temeljne važnosti. U ovom modulu razvijaju se osnovne metode za izučavanje funkcija i matematičkog formuliranja fizikalnih, kemijskih, bioloških zakonitosti, a to su granični procesi i diferencijalni račun realnih funkcija jedne varijable.

Inženjerski pogled na nutricionizam kroz modele, modeliranje i optimiranje. Nutrinitivni sastav je podatak ili informacija, namirnice i jela postaju varijable, a planovi prehrane su izlazni rezultati kojima je nužna dodatna potvrda/provjera od strane nutricionista. 

U okviru predmeta studenti usvajaju temeljna kemijska znanja i principe koji su im potrebni za razumijevanje struke i daljnji studij. Osnovni je cilj predmeta osposobiti studente da na temelju stečenih općih kemijskih znanja kvalitativno i kvantitativno opišu sastav tvari, objasne ili predvide strukturu i fizikalno-kemijska svojstva tvari te objasne ili predvide zbivanja u jednostavnijim kemijskim sustavima. Također, studenti savladavaju osnove kemijskog računanja te se osposobljavaju za siguran i samostalan rad u kemijskom laboratoriju uz uporabu standardnog laboratorijskog pribora i posuđa te korištenje standardnih laboratorijskih tehnika.

U okviru predmeta studenti usvajaju temeljna kemijska znanja i principe koji su im potrebni za razumijevanje struke i daljnji studij. Osnovni je cilj predmeta osposobiti studente da na temelju stečenih općih kemijskih znanja kvalitativno i kvantitativno opišu sastav tvari, objasne ili predvide strukturu i fizikalno-kemijska svojstva tvari te objasne ili predvide zbivanja u jednostavnijim kemijskim sustavima. Također, studenti savladavaju osnove kemijskog računanja te se osposobljavaju za siguran i samostalan rad u kemijskom laboratoriju uz uporabu standardnog laboratorijskog pribora i posuđa te korištenje standardnih laboratorijskih tehnika.

Predmet nas uvodi u osnove statistike. Počinjemo s intuitivno jasnom i često korištenom deskriptivnom ili opisnom statistikom (tablični i grafički prikaz statističkih podataka; srednje vrijednosti; mjere varijabiliteta). Zatim se upoznajemo s osnovama teorije vjerojatnosti (vjerojatnosni prostor; diskretne i neprekidne slučajne varijable; očekivanje i varijanca slučajne varijable; binomna, hipergeometrijska, Poissonova i normalna razdioba). Druga polovica predmeta posvećena je inferencijalnoj statistici - procjeni parametara i testiranju statističkih hipoteza (t-test; F-test; ANOVA, χ2-testovi, itd.). Na samom kraju čeka nas linearna regresija.

Prijenos informacija o utjecaju tjelesne i zdravstvene kulture na neke aspekte antropološkog statusa studenata, te specijalizacija u onim kineziološkim aktivnostima koje su pogodne za svakodnevno sportsko i rekreativno vježbanje, a u cilju postizanja  i očuvanja zdravlja, te održavanja i poboljšavanja radnih sposobnosti.

Vježbe u fondu 30 sati.

Sadržaj: atletika, sportske igre, fitnes programi : vježbe disanja, istezanja i jačanja, pješačko orijentacijske i planinarske ture, klizanje, skijanje.

Prijenos informacija o utjecaju tjelesne i zdravstvene kulture na neke aspekte antropološkog statusa studenata i specijalizacija u onim aktivnostima koje su pogodne za svakodnevno vježbanje, a u svrhu postizanja i očuvanja zdravlja te podizanje radnih sposobnosti i učinkovitosti.

Vježbe u fondu 30 sati : atletika, pješačko-planinarske ture, sportske igre : odbojka, tenis, badminton, vježbe istezanja i disanja, veslanje, rolanje, fitnes

Znanost o prehrani 1 je predmet u kojem se kroz metodske cjeline kao teme obrađuju prehrambeni standardi, metode za mjerenje prehrane tj. dijetetičke metode, energija, makro- i mikronutrijenti, itd. Izradom seminarskog rada se svladava praktična primjena tablica s kemijskim sastavom hrane, a kroz vježbe se studenti upoznaju s piramidom pravilne prehrane, različitim aspektima korištenja dijetetičkih metoda, itd.