This course focuses on specialized language and terminology. Principal topics discussed within the course include: terminology, specialized translation, institutional translation, EU law and multilingualism.

Jezik i kultura nastoji razviti svijest studenata o važnosti prepoznavanja i razumijevanja kulturoloških elemenata prilikom pomnog čitanja teksta kojeg planiraju prevesti. 

Kroz predavanja i seminare studenti razvijaju osjetljivost na kulturološki obilježene nijanse značenja u tekstu te se upoznaju s kulturološki specifičnim idiomima u različitim anglofonim kulturama i književnim tradicijama.

Poseban naglasak je na proučavanju jezičnih idioma i aspekata kulture u Velikoj Britaniji, Irskoj, Kanadi, SAD-u i Australiji. 

Izborni predmet Književnost u prijevodu i digitalna humanistika daje uvid u razvoj digitalne humanistike i naglasak stavlja na suvremene anglofone teorije i pristupe u DH kao kontekst za proučavanje svjetske književnosti. Studenti se upoznaju s temeljnim pojmovima i pristupima DH (archive, bias, corpus/corpus creation, data, model/modelling, sample) te sa suvremenim anglofonim teorijama svjetske književnosti. Problematizira se uloga književnosti u prijevodu u anglofonim teorijama svjetske književnosti te propituje problem hegemonije engleskog jezika i jednojezičnosti teorijskih centara s jedne strane i višejezične prirode svjetske književnosti s druge. Nakon uvida u teorijske pristupe proučavanju svjetske književnosti i problematiku književnosti u prijevodu, studente se upoznaje s procesima digitalizacije te mogućnostima i ograničenjima računalno potpomognutog pristupa analizi književnog teksta i prijevoda.

Fascinated by contemporary fiction and graphic novels set in the long 19th century? Love watching TV shows and films that deal with the Victorian era? Curious about the ways in which imaginary as well as real Victorians, such as Frankenstein, Dorian Gray, Jack the Ripper, Jane Eyre and Ada Lovelace, get adapted on page and screen? Interested in learning more about the Victorian period and the way it gets used and abused in contemporary media? Then Neo-Victorianism is the elective course for you. 

This course aims to give an insight into the development and spread of Neo-Victorianism, roughly defined as the use of elements of Victorian literature and culture in contemporary Anglophone literature and culture. It offers an insight into theoretical debates about Neo-Victorianism as a theoretical concept on the one hand and as an object of study on the other. It critically analyzes the use of aesthetic and ideological elements of the Victorian era in neo-Victorian literature and audio/visual forms. It also aims to raise the students' awareness of the role played by cultural nostalgia in the production of Neo-Victorianism and to point to the links between Neo-Victorianism and postcolonial, postfeminist and postmodern approaches to the literary text. Last but not least, the course examines the transmedial nature of the Neo-Victorian adaptations of the Victorian era.

Ovaj kolegij studentima pruža pregled problema odnosno pitanja značenja u jeziku iz četiri temeljne perspektive: filozofske, deskriptivne (tradicionalne), kognitivne (mentalističke) te s aspekta pragmatike. Studenti se upoznaju s temeljnim pojmovima i karakteristikama a) odnosa znaka i značenja / koncepta (semantika) te b) odnosa znaka i korisnika znaka (pragmatika). Razmatra se i problem promatranja jezičnoga sustava isključivo kao sustava simbola, te potreba sagledavanja jezika kao sustava značenja utemeljenih u utjelovljenome (embodied meaning).

 

Prati se razvojni put rješenja problema odnosno pitanja značenja od filozofije (Plato, Locke, Russel, Frege, Ogden & Richards, Quine) preko leksikologije i pragmatike (Davidson, Austin, Searle, Sperber i Wilson), pa sve do spoznaje da niti jedno od ponuđenih rješenja ne nudi potpune odgovore na temeljna pitanja semantike te, konačno, najnovijih uvida (i novih rješenja) iz područja kognitivne semantike. Novi putovi traženja odgovora na pitanje ’kako riječi znače’ vode preko deskriptivnih teorija značenja (primjerice leksičke semantike, komponencijalne analize itd.) do ljudskoga uma, odnosno 'značenja' kao kognitivnoga pitanja, čiji se odgovori temelje u 'utjelovljenosti' značenja, iskustvenoj dimenziji svijeta i konstrukciji stvarnosti.


This course is designed to introduce you to the theory and practice of foreign language assessment and testing, including:

  • the differences between assessment and testing,
  • important concepts to consider when developing assessment instruments and tests,
  • different kinds of assessments and tests,
  • developing test specifications, analysing and editing test items, and
  • putting together reliable, valid and useful assessment instruments.

By the end of the course, you should be able to:

  • have a working knowledge of fundamental terms and concepts in EFL assessment and testing,
  • describe and compare the various purposes and types of assessment in relation to foreign language teaching/learning models and goals,
  • analyse foreign language tests,
  • develop various formative and summative assessment instruments for specific teaching/learning contexts

This course covers the following topics:

  • notions of discourse and text from the perspective of different periods and subdisciplines in linguistics
  • structuralist and poststructuralist approaches to language description and analysis
  • notions of co-text, context, contextualization, entextualization
  • Multimodality, narrativity, and positioning in discourse
  • Conversation analysis
  • Critical Discourse Analysis
  • Corpus-assisted discourse analysis and the analysis of Internet discourses
  • Narrative analysis
  • Methodological and practical aspects of various approaches to discourse analysis

Ovo je temeljni kolegij koji studente uvodi u osnove teoretske lingvistike, s posebnim fokusom na strukturu engleskoga jezika. Tijekom kolegija obrađuju se slijedeće tematske cjeline:

 

1) porijeklo jezika (govornog i pisanog),

2) glasovi u (engleskome) jeziku,

3) struktura (engleskoga) jezika s posebnim cjelinama: 3a) morfologija (engleskoga) jezika i 3b) sintaksa (engleskoga) jezika. U sklopu cjeline 3b) studenti će biti upoznati s temeljnim pojmovima i postavkama sintaktičke analize na principima Univerzalne gramatike (UG) Noama Chomskog. Slijedi upoznavanja s pitanjem značenja u jeziku i to:

4) značenje u (engleskome) jeziku (osnove leksičke semantike, uvod u kognitivnu semantiku) i

5) osnove pragmatike i sociolingvistike, te konačno cjeline

6) osnove usvajanja prvog jezika i

7) osnove procesa učenja drugog (stranog) jezika.

 

Studenti će kratko biti upoznati i s najsuvremenijim metodama znanstvenih istraživanja u lingvistici.

 

Teorijski sadržaji kolegija sustavno su komplementirani praktičnim vježbama odnosno seminarskim materijalima i zadacima na portalu MERLIN.