- Nositelj kolegija: Mateja Šnajdar
- Nositelj kolegija: Mirjana Grčić Fabić
- Nositelj kolegija: David Ištoković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
Analiza
nacionalnog kurikuluma, predmetnog kurikuluma tehničke kulture, te razrada
izvedbenih/operativnih programa (kurikuluma) za nastavu tehničke kulture u
osnovnoj školi. Izrada i razrada radnog, instrukcijskog, operacijskog i
laboratorijskog lista za konkretne primjere (vježbe). Izrada instrumenata za
provjeravanje ostvarenosti ciljeva nastave i ishoda učenja u nastavi Tehničke
kulture. Pripremanje, metodička razrada, izrada i analiza pojedinih vježbi
praktičnog rada iz programa tehničke kulture (najmanje jednu za svako područje
programa od V. do VIII. razreda). Izrada i korištenje nastavnih sredstava.
Rukovanje, praktična primjena i održavanje pojedinih nastavnih pomagala.
Organizacija rada u školskoj radionici, planiranje i dobava sredstava,
održavanje. Razrada plana i programa za izbornu nastavu i/ili izvannastavne
tehničke aktivnosti učenika. Praktično pripremanje studenata za nastavnu praksu
u osnovnoj školi.
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Lidija Runko Luttenberger
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Damir Purković
Predavanja:
Znanstveno određenje metodike. Znanstveno određenje tehnike. Određenje tehničke
kulture: specifičnosti metodike radno-tehničkog područja i tehničke kulture u
odnosu na metodike drugih područja. Vrijednosti, funkcije i načela -
integrativna funkcija – politehničko načelo i korelacija - veze s predmeta
radno-tehničkog područja i s predmetima drugih područja. Komunikacija i
planiranje poučavanja u radno-tehničkom području. Nastavni programi
tehničko-tehnološkog područja: suvremena koncepcija - opće-tehnički (politehnički)
i specijalno tehnički predmeti; cilj i zadaci, vrste, oblici i razine nastavnih
programa, način i mjesto realizacije. Izbor, strukturiranje, oblikovanje
nastavnih sadržaja; Utvrđivanje i formuliranje ciljeva nastave i ishoda učenja
u radno-tehničkom području; što označava cilj (svrha), a što su ishodi
(očekivani krajnji učinak) učenja i osposobljavanja; utvrđivanje, formuliranje
i ostvarivanje obrazovnih (materijalnih), funkcionalnih i odgojnih zadaća u
procesu osposobljavanja učenika - provjeravanje ostvarenosti zadataka i ishoda
učenja. Projektiranje, planiranje i pripremanje nastave tehničkog područja:
stručno-teorijska, organizacijska, materijalna i “administrativna” priprema
nastave metodičke jedinice. Strukturiranje nastave tehničkog područja;
tipizacija sati; provedba demonstracije i eksperimenta u nastavi tehničke
kulture. Materijalno-tehnička i organizacijska osnovica nastave radno-tehničkog
područja. Ostvarivanje zadataka profesionalne orijentacije u nastavi tehničke
kulture. Seminar: Analiza kurikuluma i
nastavnih planova i programa tehničke kulture u osnovnoj školi te
stručno-tehničkih predmeta u strukovnim tehničkim školama. Analiza okvirnog
programa, izrada izvedbenog kurikuluma nastavnog predmeta tehničkog područja.
Utvrđivanje i formuliranje ciljeva nastave i ishoda učenja jedne metodičke
jedinice na konkretnim primjerima. Analiza postupka popunjavanja obrasca
“Priprema za izvođenje nastave” za jednu metodičku jedinicu prema operativnom
nastavnom planu i programu ili kurikulumu slobodno odabranog predmeta
radno-tehničkog područja. Izvedba i analiza nastave na osnovi pripreme za
nastavu.
- Nositelj kolegija: Damir Purković
- Nositelj kolegija: Igor Pešić
- Izvođač kolegija: Ivica Ančić
- Izvođač kolegija: Marko Dunđer
- Izvođač kolegija: Damir Purković
- Izvođač kolegija: Lidija Runko Luttenberger
- Izvođač kolegija: Mateja Šnajdar