Sadržaj kolegija:

Provođenje programa u fitness centru Veleučilišta. Upoznavanje s raznim treninzima snage i jakosti, aerobnim i anaerobnim funkcionalnim kapacitetima te upoznavanje s protokolima treninga za unaprjeđenje općeg fitness statusa pojedinca i grupe

Popis literature:

Obvezna literatura:
1. Tudor O. Bompa. (2006.): Periodizacija – teorija i metodologija treninga, Zagreb, GOPAL D.O.O. ISBN: 953-6730-13-8
2. Mišigoj-Duraković, M. i sur. (2018.): Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb, Znanje. ISBN: 9789533437026

Izborna literatura:
1. Mark Lauren. (2016.): Vježbanje bez sprava – Anatomija, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1942-0
2. Joshua Clark. (2012.): Vježbajete bez sprava, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1137-0
3. Zvonimir Šatalić. (2018.): Sportska prehrana, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 9789-953-343-235-9
4. Arnold G. Nelson, Jouko Kokkenen. (2017.): Istezanje anatomija, Zagreb, Dana Status. ID broj: 9981, Barcode 9788674784204
5. Vlahek Pavao, Havaš Ladislav. (2016.): Abeceda trčanja, Gornji hrašćan, lumbalis j.d.o.o. ISBN: 978-953-59145-0-1

Ciljevi kolegija:

Cilj predmeta je organizacija u svojim biopsihosocijalnim potrebama za kretanjem čime se uvećavaju njihovi adaptivni i stvaralački potencijali, transformacija antropoloških karakteristika, osobito motoričke, morfološke i funkcionalne.

Studenti će usvojiti teorijska i praktična znanja kojim se oni osposobljavaju za samostalno programiranje i provođenje procesa tjelesnog vježbanja


Sadržaj kolegija:

Provođenje programa u fitness centru Veleučilišta. Upoznavanje s raznim treninzima snage i jakosti, aerobnim i anaerobnim funkcionalnim kapacitetima te upoznavanje s protokolima treninga za unaprjeđenje općeg fitness statusa pojedinca i grupe

Popis literature:

Obvezna literatura:
1. Tudor O. Bompa. (2006.): Periodizacija – teorija i metodologija treninga, Zagreb, GOPAL D.O.O. ISBN: 953-6730-13-8
2. Mišigoj-Duraković, M. i sur. (2018.): Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb, Znanje. ISBN: 9789533437026

Izborna literatura:
1. Mark Lauren. (2016.): Vježbanje bez sprava – Anatomija, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1942-0
2. Joshua Clark. (2012.): Vježbajete bez sprava, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1137-0
3. Zvonimir Šatalić. (2018.): Sportska prehrana, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 9789-953-343-235-9
4. Arnold G. Nelson, Jouko Kokkenen. (2017.): Istezanje anatomija, Zagreb, Dana Status. ID broj: 9981, Barcode 9788674784204
5. Vlahek Pavao, Havaš Ladislav. (2016.): Abeceda trčanja, Gornji hrašćan, lumbalis j.d.o.o. ISBN: 978-953-59145-0-1

Ciljevi kolegija:

Cilj predmeta je organizacija u svojim biopsihosocijalnim potrebama za kretanjem čime se uvećavaju njihovi adaptivni i stvaralački potencijali, transformacija antropoloških karakteristika, osobito motoričke, morfološke i funkcionalne.

Studenti će usvojiti teorijska i praktična znanja kojim se oni osposobljavaju za samostalno programiranje i provođenje procesa tjelesnog vježbanja


Sadržaj predmeta

1. Einführungsstunde

 2. Wirtschaft

 3. Passiv

 4. Passiv – Wiederholen

 5. Infinitiv

 6. Infinitiv – Wiederholen

 7. Temporalsätze

 8. Kolloqium

 9. Wandel in der Wirtschaft; Tendenzen

10. Präsentation

11. Bewerbung

12. Lebenslauf

13. Das Vorstellungsgespräch

14. Assessment-Center

15. Wiederholen


Popis literature

1. Čičin Šain Buljan et.al. (2003). Poslovni njemački jezik 1. Zagreb: Ekonomski fakultet i Mikrorad

    d.o.o.

2. Kordić, Ljubica & Marušić, Borislav (2014). Handbuch der deutschen Fachgrammatik des

    Sachgebiets Recht und Wirtschaft. Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru.

3. Rodek, Snježana (2009). Hrvatsko-njemački poslovni rječnik. Zagreb: Masmedia d.o.o.



Sadržaj predmeta

1. Einführungsstunde

 2. Stellung des Verbs im deutschen Satz

 3. Trennbare und untrennbare Verben

 4. Zeitformen

 5. Wiederholen der Zeitformen

 6. Modalverben

 7. Zeitangaben

 8. Kolloqium

 9. Zitate im Wirtschaftsdeutschen

10. Andere Länder, andere Sitten

11. Zu wenig Humor

12. So verhält man sich richtig in geschäftlichen Situationen

13. Fachphraseologie

14. Fachwortschatz

15. Wiederholen


Popis literature


1. Čičin Šain Buljan et.al. (2003). Poslovni njemački jezik 1. Zagreb: Ekonomski fakultet i Mikrorad

    d.o.o.

2. Kordić, Ljubica & Marušić, Borislav (2014). Handbuch der deutschen Fachgrammatik des

    Sachgebiets Recht und Wirtschaft. Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru.

3. Rodek, Snježana (2009). Hrvatsko-njemački poslovni rječnik. Zagreb: Masmedia d.o.o.

Sadržaj predmeta

 1. Introductory lecture

 2. International Business Styles

 3. Learning to cope with corporate culture clashes

 4. Business across cultures

 5. The passive voice

 6. Conditional clauses

 7. Grammar practice

 8. Business vocabulary

 9. Banking

10. Picture the scene

11.Business and the Environment

12. The Stock Market

13. Trading

14. Europeans Log On To Investment Fever

15. Revision


Popis literature

1. Tullis, Graham & Tonya Trappe (2004). New Insights into Business: Students' Book (Intermediate). Boston, MA: Pearson Education, Inc.
2. Tullis, Graham & Tonya Trappe (2004). New Insights into Business Workbook (Intermediate). Boston, MA: Pearson Education, Inc.
3. Marušić, Borislav (2021). Handbook of English Grammar in the Field of Economics. Vukovar: Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru.

4. Collin, Peter (2006). Englesko-hrvatski poslovni rječnik. Zagreb: Školska knjiga.


Sadržaj predmeta

1. Introductory lecture

 2. Company structures

 3. The Philips Story – a company profile

 4. Tenses in English

 5. Recruitment and selection

 6. Fit for Hiring? It´s Mind Over Matter – selecting candidates and job interviews

 7. The CV and letter of application

 8. Retailing

 9. Richer Pickings – a profile of a hi-fi retail chain Richer Sounds

10. Light verb constructions

11. Franchising

12. One day in my life – a McDonald´s franchise in the UK

13. Used to vs. be used to + -ing

14. Business English vocabulary

15. Revision


Popis literature

1. Tullis, Graham & Tonya Trappe (2004). New Insights into Business: Students' Book (Intermediate). Boston, MA: Pearson Education, Inc.
2. Tullis, Graham & Tonya Trappe (2004). New Insights into Business Workbook (Intermediate). Boston, MA: Pearson Education, Inc.
3. Marušić, Borislav (2021). Handbook of English Grammar in the Field of Economics. Vukovar: Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru.
4. Collin, Peter, Englesko-hrvatski poslovni rječnik, ZG: ŠK, 2006.

Sadržaj kolegija:

  1. Uvodno predavanje
  2. Temeljni ekonomski pojmovi: potražnja, ponuda, proizvodnja, troškovi.
  3. Tržište inputa i tržište outputa. Država i tržište.
  4. Temeljni makroekonomski pojmovi: inflacija, nezaposlenost, bruto-nacionalni proizvod, poslovni ciklusi, agregatna potražnja i agregatna ponuda, agregatno trošenje i makroekonomska ravnoteža. Fiskalna politika. Novac i monetarna politika.
  5. Prirodni izvori hrvatskog bogatstva.
  6. Hrvatski demografski kapital.
  7. Zaposlenost, nezaposlenost – tržište rada.
  8. Predtranzicijski i tranzicijski gospodarski razvitak.
  9. Djelotvornost hrvatskog naspram drugih modela restrukturiranja.
  10. Ciljevi, nositelji i sredstva ekonomske politike.
  11. Reindustrijalizacija hrvatskog gospodarstva.
  12. Vanjskotrgovinska razmjena u uvjetima globalizacije
  13. Razvitak agroindustrijskoga kompleksa u svijetu i u Hrvatskoj.

Popis literature:

Obvezna literatura:
1.Ferenčak, I. (2003.) Počela ekonomike. 2. izd. Osijek: Ekonomski fakultet
2.Družić, I. et al.(2003.) Hrvatski gospodarski razvoj. Zagreb: Ekonomski fakultet
3. Bilješke s predavanja

Izborna literatura:
1. Čavrak, V. ur. (2011) Gospodarstvo Hrvatske. Zagreb: Politička kultura d.o.o.

Ciljevi kolegija:

Cilj predmeta Gospodarstvo Hrvatske omogućava studentima usvajanje teorijskih i znanstvenih znanja iz ovog područja, te znanja vezanih za osobitosti hrvatskog gospodarskog sustava.

Polaganje ispita:

Kolokviji, pismeni i usmeni ispit.


  1. Uvodno predavanje.
  2. Uvodno o ekonomiji kao znanosti. Ekonomika trgovine kao znanstveno-nastavna disciplina.
  3. Povijesni razvoj trgovine. Pojava trgovine. Razvoj trgovine. Učenja o pojmu i karakteru trgovine u ekonomskoj teoriji.
  4. Uvodno o trgovini. Trgovina, razmjena i distribucija. Distributivna trgovina. Trgovina na veliko i trgovina na malo u funkcijskom i u institucijskom smislu. Pojam vanjske trgovine i vanjsko trgovinskog poslovanja.
  5. Osnivanje trgovačkog društva , pojam trgovca , pravne osobe u trgovini. Organizacija, prezentacija i priprema za operativno poslovanje trgovačkog društva.
  6. Troškovi trgovine. Kalkulacije cijena. Kupoprodajni ugovori.
  7. Računovodstvene i druge evidencije u trgovini. Sustav kontrole cijena. Kontrola uspješnosti poslovanja Vašeg trgovačkog društva.
  8. Trgovinska organizacijska struktura i trgovinski poslovni procesi.
  9. Internacionalizacija trgovine. Internacionalizacija. Regionalizacija. Globalizacija.
  10. Organizacijski oblici trgovine u europskim zemljama s razvijenom tržišnom strukturom.
  11. Razvojni procesi u trgovinskim strukturama razvijenih zemalja. Promjene značaja pojedinih oblika prodaje. Koncentracija. Integracija. Kooperacija.
  12. Razvoj maloprodaje izvan prodavaonica. Nonstore trgovci na malo. Kataloška prodaja. Neposredno prodavanje. Prodavanje na daljinu. Elektronička trgovina. Ključni poticaji i barijere za razvoj elektroničke trgovine.
  13. Perspektive razvoja trgovine na veliko i trgovine na malo Seminarska nastava. U seminarskoj nastavi obrađuju se, osobito, obilježja i procesi u trgovini zemalja s razvijenim tržišnim strukturama

Ciljevi kolegija:

Cilj predmeta je upoznavanje studenta s mjestom, značajem i ulogom trgovine kao jedne od vodećih industrija u razvijenim gospodarstvima te stjecanje znanja za razumijevanje i anticipiranje suvremenih procesa koji se odvijaju u trgovinskim strukturama razvijenih zemalja, a koji su sve prisutniji i na hrvatskom tržištu.

Polaganje ispita:

Kolokvij, pismeni i usmeni ispit.