Sadržaj kolegija:
1.Mjesto tržišta u sustavu znanosti i temeljne karakteristike teorije tržišta kao znanstvene discipline.
2.Tržište. Pojam, morfologija, tipologija, struktura. Tržišni čimbenici: potrebe, ponuda, potražnja, cijene i dr. Domaće i svjetsko tržište poljoprivredno prehrambenih proizvoda. Kapacitet tržišta. Posebna tržišta. Analiza tržišta poljoprivredno prehrambenih proizvoda. Priprema i pristup tržišta RH u tržište EU.
3.Distribucijski sustav poljoprivredno – prehrambenih proizvoda. Distribucija: fizička distribucija, kanali distribucije. Držanje zaliha. Skladište gotovih proizvoda (pojam, funkcije i vrste skladišta), raspored roba u skladištu, evidencija i priprema za otpremu. Pakiranje. Transportni sustav: pojam i podjela transporta, funkcije, transportni problem, unutarnji transport, popratna dokumentacija prilikom transporta, tržište transportnih usluga.
Seminarska nastava se odnosi na izlaganje primjera iz prakse od strane studenata. Na temelju teorijskih i praktičkih spoznaja student je dužan izraditi pisani seminarski rad na zadanu temu, kao uvjet za pristupanje ispitu.
Ciljevi kolegija:
Upoznati studente s teorijskim spoznajama i praktičkim problemima funkcioniranja tržišta i distribucije poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u razvijenim tržišnim gospodarstvima, posebno u Europskoj Uniji, te u Republici Hrvatskoj.
- Nositelj kolegija: Natko Klanac
- Izvođač kolegija: Ana Gavran Lulić
- Nositelj kolegija: Sanja Gongeta
- Nositelj kolegija: Domagoj Rožac
Sadržaj kolegija:
Okvirni programski sadržaji obuhvaćaju sve oblike bazičnih kinezioloških disciplina – monostrukturalnih, polistrukturalnih acikličkih, kompleksnih i estetskih. Programski sadržaji koji se najčešće provode su: fitness, aerobika, plivanje. Športske igre – nogomet, rukomet, košarka, odbojka i stolni tenis. U navedenim športskim igrama obrađuje se i usavršava tehnika i taktika. Za studente oštećena zdravlja predviđeni su posebni kineziterapijski programi uvjetovani njihovim zdravstvenim potrebama. Studentski športski klub omogućuje studentima da zadovolje svoje potrebe za športskim natjecanjima i time postignu osobnu afirmaciju kao i afirmaciju svoga veleučilišta. Odabir sadržaja u određenoj akademskoj godini ovisit će o raspoloživim materijalnim uvjetima i preferenciji studenata prema tako odabranim sadržajima.
Popis literature:
Obvezna literatura:
1. Tudor O. Bompa. (2006.): Periodizacija – teorija i metodologija treninga, Zagreb, GOPAL D.O.O. ISBN: 953-6730-13-8
2. Mišigoj-Duraković, M. i sur. (2018.): Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb, Znanje. ISBN: 9789533437026
Izborna literatura:
1. Mark Lauren. (2016.): Vježbanje bez sprava – Anatomija, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1942-0
2. Joshua Clark. (2012.): Vježbajete bez sprava, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1137-0
3. Zvonimir Šatalić. (2018.): Sportska prehrana, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 9789-953-343-235-9
4. Arnold G. Nelson, Jouko Kokkenen. (2017.): Istezanje anatomija, Zagreb, Dana Status. ID broj: 9981, Barcode 9788674784204
5. Vlahek Pavao, Havaš Ladislav. (2016.): Abeceda trčanja, Gornji hrašćan, lumbalis j.d.o.o. ISBN: 978-953-59145-0-1
Ciljevi kolegija:
Adekvatnim kineziološkim operatorima studenti zadovoljavaju svoje biopsihosocijalne potrebe za kretanjem čime se uvećavaju njihovi adaptivni i stvaralački potencijali, transformiraju antropološke karakteristike osobito motoričke, morfološke i funkcionalne. Posebni je cilj omogućiti studentima stjecanje temeljnih teorijskih i praktičnih znanja kojim se oni osposobljavaju za samostalno programiranje i provođenje procesa tjelesnog vježbanja.
- Nositelj kolegija: Marko Kunac
Sadržaj kolegija:
Okvirni programski sadržaji obuhvaćaju sve oblike bazičnih kinezioloških disciplina – monostrukturalnih, polistrukturalnih acikličkih, kompleksnih i estetskih. Programski sadržaji koji se najčešće provode su: fitness, aerobika, plivanje. Športske igre – nogomet, rukomet, košarka, odbojka i stolni tenis. U navedenim športskim igrama obrađuje se i usavršava tehnika i taktika. Za studente oštećena zdravlja predviđeni su posebni kineziterapijski programi uvjetovani njihovim zdravstvenim potrebama. Studentski športski klub omogućuje studentima da zadovolje svoje potrebe za športskim natjecanjima i time postignu osobnu afirmaciju kao i afirmaciju svoga veleučilišta. Odabir sadržaja u određenoj akademskoj godini ovisit će o raspoloživim materijalnim uvjetima i preferenciji studenata prema tako odabranim sadržajima.
Popis literature:
Obvezna literatura:
1. Tudor O. Bompa. (2006.): Periodizacija – teorija i metodologija treninga, Zagreb, GOPAL D.O.O. ISBN: 953-6730-13-8
2. Mišigoj-Duraković, M. i sur. (2018.): Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb, Znanje. ISBN: 9789533437026
Izborna literatura:
1. Mark Lauren. (2016.): Vježbanje bez sprava – Anatomija, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1942-0
2. Joshua Clark. (2012.): Vježbajete bez sprava, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1137-0
3. Zvonimir Šatalić. (2018.): Sportska prehrana, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 9789-953-343-235-9
4. Arnold G. Nelson, Jouko Kokkenen. (2017.): Istezanje anatomija, Zagreb, Dana Status. ID broj: 9981, Barcode 9788674784204
5. Vlahek Pavao, Havaš Ladislav. (2016.): Abeceda trčanja, Gornji hrašćan, lumbalis j.d.o.o. ISBN: 978-953-59145-0-1
Ciljevi kolegija:
Adekvatnim kineziološkim operatorima studenti zadovoljavaju svoje biopsihosocijalne potrebe za kretanjem čime se uvećavaju njihovi adaptivni i stvaralački potencijali, transformiraju antropološke karakteristike osobito motoričke, morfološke i funkcionalne. Posebni je cilj omogućiti studentima stjecanje temeljnih teorijskih i praktičnih znanja kojim se oni osposobljavaju za samostalno programiranje i provođenje procesa tjelesnog vježbanja.
- Nositelj kolegija: Marko Kunac
Sadržaj kolegija:
U ovome petom ciklusu stručne prakse studenti se trebaju upoznati s mogućnostima razvoja i izrade strategije gospodarskog subjekta u kojem su obavili barem dva prethodna ciklusa. Razvoje se može odnositi na uvođenje određenih menadžmentskih koncepcija, na implementaciju novog informacijskog sustava, na marketinšku strategiju i sl. Ovaj ciklus stručne prakse je kruna ukupnog rada studenta u praksi i savladavanja teorijskog dijela gradiva. Ovaj ciklus stručne prakse treba poslužiti za pripremu koncepta završnog rada studenta. U ovom, petom ciklusu prakse student se treba upoznati s razmišljanjima i stremljenjima menadžmenta tvrtke u kojoj se obavljala stručna praksa. Osim toga, student se treba upoznati s određenim studijama, elaboratima, analizama, planovima tvrtke u kojoj obavlja stručnu praksu. Kao i kod prethodnih ciklusa stručne prakse, student je dužan ispuniti poseban obrazac dnevnika, u kojem treba dati podatke temeljene o dotičnoj organizaciji (poduzeću i/ili grupi), te vrlo kratko komentirati njezina stremljenja i nove razvojne mogućnosti (ukupno ili u pojedinim segmentima).
Popis literature:
Obvezna literatura:
Student će se koristiti literaturom i internom dokumentacijom koju sugerira mentor u gospodarskom subjektu u kojem obavlja stručnu praksu.
Izborna literatura:
U cilju informalnog učenja, dopunsku literaturu bira student ovisno o poslovnoj funkciji koju obavlja u gospodarskom subjektu (specijalizirani stručni časopisi, knjige, materijali sa savjetovanja, web siteovi, zakonski propisi, studije).
Ciljevi kolegija:
Ciljevi kolegija vezani su uz upoznavanje studenta s potrebom razvijanja poslovnih planova i strategija i s dinamičnošću okružja u kojem djeluje poslovni subjekt.
Polaganje ispita:
Pismeni i usmeni ispit.
- Nositelj kolegija: Zvonimir Filipović
Cilj predmeta je upoznati studente s djelovanjem gospodarskog subjekta u njegovom okružju i
potrebom njegovanja dobrih poslovnih odnosa s kupcima i s dobavljačima, ali i dobrih javnih odnosa.
Ovo upoznavanje služi kao temelj za kasnija promišljanja razvijanja odnosa suradnje s kupcima,
odnosno s dobavljačima i daljnjeg udruživanja.
- Nositelj kolegija: Darija Ivanković
Kolegij poslovno pregovaranje i poslovno komuniciranje temelji se na usvajanju potrebnih općih
znanja i vještina za svakodnevnu komunikaciju u poslovnom okruženju. Specifični cilj kolegija je
upoznavanje studenata s prirodom i tehnologijom poslovnog pregovaranja i komuniciranja putem
predavanja, simulacije poslovnih procesa, praktičnih vježbi i tako stvaranja uvjeta za brže
uključivanje u proces rada i rješavanje praktičnih problema.
- Nositelj kolegija: Darija Ivanković
Sadržaj kolegija
1. Einführungsstunde
2. Die Verkündung; Liste möglicher Telephongespräche
3. Telefonieren 1; Typische Wendungen am Telefon
4. Telefonieren 2; Buchstabiertafeln
5. Am Telefon; Das Auslandsgespräch; Kann ich Herrn Schuster sprechen?
6. Mit wem spreche ich am besten?; Eine Nachricht hinterlassen
7. Termine vereinbaren
8. Termine bestätigen
9. Reservierungen vornehmen
10. Reservierungen bestätigen
11. Kapitel 3: Telefonieren 1 und 2
12. Kapitel 3: Telefonieren 3; Wortschatz des Sachgebiets Telefonieren
13. Wortschatz rund ums Telefonieren
14. Wortschatz- und Übersetzungsübungen
15. WiederholenPopis literature
1. Buscha, Anne & Linthout, Gisela (2015). Geschäftskommunikation. Ismaining: Hueber Verlag.
2. Braunert, Jörg (2005). Unternehmen Deutsch. Stuttgart: Ernst Klett Verlag GmbH.3. Kordić, Ljubica & Marušić, Borislav (2014). Handbuch der deutschen Fachgrammatik des Sachgebiets Recht und Wirtschaft. Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru.
- Nositelj kolegija: Borislav Marušić
Sadržaj predmeta
1. Introductory lecture; Telephoning
2. Phones and numbers; How can I help you?
3. Trying to get through and getting through
4. Making enquiries
5. Placing an order
6. Complaints and handling complaints
7. Making arrangements and ending calls
8. Teleconferencing & networking
9. Competition
10. McDonald´s stirs up battle with Starbucks
11. Money
12. Business quotes
13. Business across cultures
14. Standard Bank overcomes culture shock
15. Revision
Popis literature
1. Naterop, B. Jean & Revell Rod (2019). Telephoning in English. Cambridge: Cambridge University Press
2. Mascull, Bill (2012). Business Vocabulary in Use – Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press
3. Mascull, Bill (2010). Market Leader – Intermediate. Harlow: Pearson Education Limited4. Smith, David Gordon (2016). English for Telephoning. Oxford: Oxford University Press.
- Nositelj kolegija: Borislav Marušić
- Nositelj kolegija: Željka Borzan
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim načelima poduzetništva kao ekonomskog,
bihevioralnog i društvenog fenomena. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i
osposobe se za prepoznavanje i razvoj poduzetničke ideje te savladaju metodologiju pisanja
poslovnog plana.
- Nositelj kolegija: Darija Ivanković
Sadržaj kolegija:
1. Institucije međunarodnog gospodarskog i financijskog sustava. 2. Hrvatski sustav odnosa s inozemstvom (Hrvatski devizni sustav, Hrvatski carinski sustav, Hrvatski vanjskotrgovinski sustav). 3. Način prodaje i specijalizirana tržišta u vanjskoj trgovini. 4. Poslovanje poduzeća u vanjskoj trgovini (Incoterms 2000, međunarodna trgovačka pravila, međunarodne konvencije o trgovini i carini, međunarodne norme). 5. Cijena i kalkulacije u vanjskoj trgovini. 6. Poslovne isprave u vanjskoj trgovini. Instrumenti plaćanja u vanjskoj trgovini. 7. Rizici i politika rizika u vanjskoj trgovini (robni rizici, financijski rizici, upravljanje rizicima u vanjskoj trgovini). 8. Kupoprodajni ugovori u vanjskoj trgovini. Sudionici i tijek klasičnih redovitih poslova izvoza i uvoza robe. Hrvatska gospodarska komora. Državni inspektorati za nadzor kakvoće proizvoda. Faze i tijek redovitih poslova izvoza i uvoza robe.
Popis literature:
Obvezna literatura:
1.Matić, B.: Vanjskotrgovinsko poslovanje, Sinergija, Zagreb, 2004.
Izborna literatura:
1.Andrijanić, I., Aržek, Z., Prebežac, D., Zelenika, R.: Transportno i špeditersko poslovanje, Mikrorad, Zagreb 2001.
2.Primjeri iz vanjskotrgovinske prakse izvoza i uvoza.
3.Matić, B. Međunarodno poslovanje, Sinergija, Zagreb, 2004.
4.Andrijanić, I. Poslovanje u vanjskoj trgovini, Zagreb, 2005.
5.Grgić, M., Bilas, V., Franc, S. Poduzetništvo u međunarodnoj ekonomiji, Sinergija, Zagreb 2010.
6.Nacionalni repozitorij završnih i diplomskih radova ZIR (dostupno na: https://zir.nsk.hr)
7.Materijali iz konkretnog gospodarskog subjekta, mjerodavnih tijela državne uprave (Republika Hrvatska, Ministarstvo financija, Carinska uprava, dostupno na: https://carina.gov.hr/), gospodarskih institucija (Hrvatska gospodarska komora, dostupno na: http://web.hgk.hr) i trgovinskih organizacija (Eurocommerce, dostupno na: http://www.eurocommerce.eu/)
Ciljevi kolegija:
Predmet je ustrojen na način da se student maksimalno upozna s operativnim tehnikama međunarodnoga trgovinskog poslovanja. Cilj kolegija jest da student po završetku studija može samostalno obavljati operativne poslove vezane uz vanjskotrgovinske transakcije.
Polaganje ispita:
Pismeni i usmeni ispit.
- Nositelj kolegija: Zvonimir Filipović
Ciljevi kolegija:
Upoznavanje s poslovnom koncepcijom menadžmenta u trgovinskoj djelatnosti, te stjecanje temeljnih znanja o menadžmentu u gospodarskim subjektima iz trgovinske djelatnosti.
- Nositelj kolegija: Mirjana Nedović
Ciljevi kolegija:
Upoznavanje s posebnostima marketinga u trgovini i trgovinskog marketinga i razumijevanje procesa marketinga trgovinskog gospodarskog subjekta. Stjecanje temeljnih znanja o vođenju i izvršavanju marketinga u trgovini.
- Nositelj kolegija: Mirjana Nedović
Upoznavanje s logističkim tokovima unutar trgovinskih poduzeća: informacijskim, procesiranja narudžbi, tokovima roba, postupcima planiranja, funkcioniranjem i značenjem sustava upravljanja zalihama, kao i stjecanje prvih spoznaja na temelju praktičkih primjera provođenja sustava upravljanja zalihama.
- Nositelj kolegija: Mirjana Nedović
- Nositelj kolegija: Sandra Mrvica Mađarac