Sadržaj kolegija:

1.Mjesto tržišta u sustavu znanosti i temeljne karakteristike teorije tržišta kao znanstvene discipline.
2.Tržište. Pojam, morfologija, tipologija, struktura. Tržišni čimbenici: potrebe, ponuda, potražnja, cijene i dr. Domaće i svjetsko tržište poljoprivredno prehrambenih  proizvoda. Kapacitet tržišta. Posebna tržišta. Analiza tržišta poljoprivredno prehrambenih proizvoda. Priprema i pristup tržišta RH u tržište EU.
3.Distribucijski sustav poljoprivredno – prehrambenih proizvoda. Distribucija: fizička distribucija, kanali  distribucije. Držanje zaliha. Skladište gotovih proizvoda (pojam, funkcije i vrste skladišta), raspored roba u skladištu, evidencija i priprema za otpremu. Pakiranje. Transportni sustav: pojam i podjela transporta, funkcije,  transportni problem, unutarnji transport, popratna dokumentacija prilikom transporta, tržište transportnih usluga.
Seminarska nastava se odnosi na izlaganje primjera iz prakse od strane  studenata. Na temelju teorijskih i praktičkih spoznaja student je dužan izraditi pisani seminarski rad na zadanu temu, kao uvjet za pristupanje ispitu.

Ciljevi kolegija:

Upoznati studente s teorijskim spoznajama i praktičkim problemima funkcioniranja tržišta i distribucije poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u razvijenim tržišnim gospodarstvima, posebno u Europskoj Uniji, te u Republici Hrvatskoj.


Sadržaj kolegija:

Okvirni programski sadržaji obuhvaćaju sve oblike bazičnih kinezioloških disciplina – monostrukturalnih, polistrukturalnih acikličkih, kompleksnih i estetskih. Programski sadržaji koji se najčešće provode su: fitness, aerobika, plivanje. Športske igre – nogomet, rukomet, košarka, odbojka i stolni tenis. U navedenim športskim igrama obrađuje se i usavršava tehnika i taktika. Za studente oštećena zdravlja predviđeni su posebni kineziterapijski programi uvjetovani njihovim zdravstvenim potrebama. Studentski športski klub omogućuje studentima da zadovolje svoje potrebe za športskim natjecanjima i time postignu osobnu afirmaciju kao i afirmaciju svoga veleučilišta. Odabir sadržaja u određenoj akademskoj godini ovisit će o raspoloživim materijalnim uvjetima i preferenciji studenata prema tako odabranim sadržajima.

Popis literature:

Obvezna literatura:
1. Tudor O. Bompa. (2006.): Periodizacija – teorija i metodologija treninga, Zagreb, GOPAL D.O.O. ISBN: 953-6730-13-8
2. Mišigoj-Duraković, M. i sur. (2018.): Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb, Znanje. ISBN: 9789533437026

Izborna literatura:
1. Mark Lauren. (2016.): Vježbanje bez sprava – Anatomija, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1942-0
2. Joshua Clark. (2012.): Vježbajete bez sprava, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1137-0
3. Zvonimir Šatalić. (2018.): Sportska prehrana, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 9789-953-343-235-9
4. Arnold G. Nelson, Jouko Kokkenen. (2017.): Istezanje anatomija, Zagreb, Dana Status. ID broj: 9981, Barcode 9788674784204
5. Vlahek Pavao, Havaš Ladislav. (2016.): Abeceda trčanja, Gornji hrašćan, lumbalis j.d.o.o. ISBN: 978-953-59145-0-1

Ciljevi kolegija:

Adekvatnim kineziološkim operatorima studenti zadovoljavaju svoje biopsihosocijalne potrebe za kretanjem čime se uvećavaju njihovi adaptivni i stvaralački potencijali, transformiraju antropološke karakteristike osobito motoričke, morfološke i funkcionalne. Posebni je cilj omogućiti studentima stjecanje temeljnih teorijskih i praktičnih znanja kojim se oni osposobljavaju za samostalno programiranje i provođenje procesa tjelesnog vježbanja.


Sadržaj kolegija:

Okvirni programski sadržaji obuhvaćaju sve oblike bazičnih kinezioloških disciplina – monostrukturalnih, polistrukturalnih acikličkih, kompleksnih i estetskih. Programski sadržaji koji se najčešće provode su: fitness, aerobika, plivanje. Športske igre – nogomet, rukomet, košarka, odbojka i stolni tenis. U navedenim športskim igrama obrađuje se i usavršava tehnika i taktika. Za studente oštećena zdravlja predviđeni su posebni kineziterapijski programi uvjetovani njihovim zdravstvenim potrebama. Studentski športski klub omogućuje studentima da zadovolje svoje potrebe za športskim natjecanjima i time postignu osobnu afirmaciju kao i afirmaciju svoga veleučilišta. Odabir sadržaja u određenoj akademskoj godini ovisit će o raspoloživim materijalnim uvjetima i preferenciji studenata prema tako odabranim sadržajima.

Popis literature:

Obvezna literatura:
1. Tudor O. Bompa. (2006.): Periodizacija – teorija i metodologija treninga, Zagreb, GOPAL D.O.O. ISBN: 953-6730-13-8
2. Mišigoj-Duraković, M. i sur. (2018.): Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb, Znanje. ISBN: 9789533437026

Izborna literatura:
1. Mark Lauren. (2016.): Vježbanje bez sprava – Anatomija, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1942-0
2. Joshua Clark. (2012.): Vježbajete bez sprava, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 978-953-14-1137-0
3. Zvonimir Šatalić. (2018.): Sportska prehrana, Zagreb, Mozaik knjiga. ISBN: 9789-953-343-235-9
4. Arnold G. Nelson, Jouko Kokkenen. (2017.): Istezanje anatomija, Zagreb, Dana Status. ID broj: 9981, Barcode 9788674784204
5. Vlahek Pavao, Havaš Ladislav. (2016.): Abeceda trčanja, Gornji hrašćan, lumbalis j.d.o.o. ISBN: 978-953-59145-0-1

Ciljevi kolegija:

Adekvatnim kineziološkim operatorima studenti zadovoljavaju svoje biopsihosocijalne potrebe za kretanjem čime se uvećavaju njihovi adaptivni i stvaralački potencijali, transformiraju antropološke karakteristike osobito motoričke, morfološke i funkcionalne. Posebni je cilj omogućiti studentima stjecanje temeljnih teorijskih i praktičnih znanja kojim se oni osposobljavaju za samostalno programiranje i provođenje procesa tjelesnog vježbanja.


Sadržaj kolegija:

U ovome petom ciklusu stručne prakse studenti se trebaju upoznati s mogućnostima razvoja i izrade strategije gospodarskog subjekta u kojem su obavili barem dva prethodna ciklusa. Razvoje se može odnositi na uvođenje određenih menadžmentskih koncepcija, na implementaciju novog informacijskog sustava, na marketinšku strategiju i sl. Ovaj ciklus stručne prakse je kruna ukupnog rada studenta u praksi i savladavanja teorijskog dijela gradiva. Ovaj ciklus stručne prakse treba poslužiti za pripremu koncepta završnog rada studenta. U ovom, petom ciklusu prakse student se treba upoznati s razmišljanjima i stremljenjima menadžmenta tvrtke u kojoj se obavljala stručna praksa. Osim toga, student se treba upoznati s određenim studijama, elaboratima, analizama, planovima tvrtke u kojoj obavlja stručnu praksu. Kao i kod prethodnih ciklusa stručne prakse, student je dužan ispuniti poseban obrazac dnevnika, u kojem treba dati podatke temeljene o dotičnoj organizaciji (poduzeću i/ili grupi), te vrlo kratko komentirati njezina stremljenja i nove razvojne mogućnosti (ukupno ili u pojedinim segmentima).

Popis literature:

Obvezna literatura:

Student će se koristiti literaturom i internom dokumentacijom koju sugerira mentor u gospodarskom subjektu u kojem obavlja stručnu praksu.

Izborna literatura:

U cilju informalnog učenja, dopunsku literaturu bira student ovisno o poslovnoj funkciji koju obavlja u gospodarskom subjektu (specijalizirani stručni časopisi, knjige, materijali sa savjetovanja, web siteovi, zakonski propisi, studije).

Ciljevi kolegija:

Ciljevi kolegija vezani su uz upoznavanje studenta s potrebom razvijanja poslovnih planova i strategija i s dinamičnošću okružja u kojem djeluje poslovni subjekt.

Polaganje ispita:

Pismeni i usmeni ispit.


Cilj predmeta je upoznati studente s djelovanjem gospodarskog subjekta u njegovom okružju i potrebom njegovanja dobrih poslovnih odnosa s kupcima i s dobavljačima, ali i dobrih javnih odnosa. Ovo upoznavanje služi kao temelj za kasnija promišljanja razvijanja odnosa suradnje s kupcima, odnosno s dobavljačima i daljnjeg udruživanja.

Kolegij poslovno pregovaranje i poslovno komuniciranje temelji se na usvajanju potrebnih općih znanja i vještina za svakodnevnu komunikaciju u poslovnom okruženju. Specifični cilj kolegija je upoznavanje studenata s prirodom i tehnologijom poslovnog pregovaranja i komuniciranja putem predavanja, simulacije poslovnih procesa, praktičnih vježbi i tako stvaranja uvjeta za brže uključivanje u proces rada i rješavanje praktičnih problema.

Sadržaj kolegija

1. Einführungsstunde

 2. Die Verkündung; Liste möglicher Telephongespräche

 3. Telefonieren 1; Typische Wendungen am Telefon

 4. Telefonieren 2; Buchstabiertafeln

 5. Am Telefon; Das Auslandsgespräch; Kann ich Herrn Schuster sprechen?

 6. Mit wem spreche ich am besten?; Eine Nachricht hinterlassen

 7. Termine vereinbaren

 8. Termine bestätigen

 9. Reservierungen vornehmen

10. Reservierungen bestätigen

11. Kapitel 3: Telefonieren 1 und 2

12. Kapitel 3: Telefonieren 3; Wortschatz des Sachgebiets Telefonieren

13. Wortschatz rund ums Telefonieren

14. Wortschatz- und Übersetzungsübungen

15. Wiederholen

Popis literature

1. Buscha, Anne & Linthout, Gisela (2015). Geschäftskommunikation. Ismaining: Hueber Verlag.

2. Braunert, Jörg (2005). Unternehmen Deutsch. Stuttgart: Ernst Klett Verlag GmbH.

3. Kordić, Ljubica & Marušić, Borislav (2014). Handbuch der deutschen Fachgrammatik des Sachgebiets Recht und Wirtschaft. Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru.

Sadržaj predmeta

1. Introductory lecture; Telephoning

 2. Phones and numbers; How can I help you?

 3. Trying to get through and getting through

 4. Making enquiries

 5. Placing an order

 6. Complaints and handling complaints

 7. Making arrangements and ending calls

 8. Teleconferencing & networking

 9. Competition

10. McDonald´s stirs up battle with Starbucks

11. Money

12. Business quotes

13. Business across cultures

14. Standard Bank overcomes culture shock

15. Revision


Popis literature

1. Naterop, B. Jean & Revell Rod (2019). Telephoning in English. Cambridge: Cambridge University Press

2. Mascull, Bill (2012). Business Vocabulary in Use – Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press

3. Mascull, Bill (2010). Market Leader – Intermediate. Harlow: Pearson Education Limited
4. Smith, David Gordon (2016). English for Telephoning. Oxford: Oxford University Press.



Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim načelima poduzetništva kao ekonomskog, bihevioralnog i društvenog fenomena. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za prepoznavanje i razvoj poduzetničke ideje te savladaju metodologiju pisanja poslovnog plana.

Sadržaj kolegija:

1. Institucije međunarodnog gospodarskog i financijskog sustava. 2. Hrvatski sustav odnosa s inozemstvom (Hrvatski devizni sustav, Hrvatski carinski sustav, Hrvatski vanjskotrgovinski sustav). 3. Način prodaje i specijalizirana tržišta u vanjskoj trgovini. 4. Poslovanje poduzeća u vanjskoj trgovini (Incoterms 2000, međunarodna trgovačka pravila, međunarodne konvencije o trgovini i carini, međunarodne norme). 5. Cijena i kalkulacije u vanjskoj trgovini. 6. Poslovne isprave u vanjskoj trgovini. Instrumenti plaćanja u vanjskoj trgovini. 7. Rizici i politika rizika u vanjskoj trgovini (robni rizici, financijski rizici, upravljanje rizicima u vanjskoj trgovini). 8. Kupoprodajni ugovori u vanjskoj trgovini. Sudionici i tijek klasičnih redovitih poslova izvoza i uvoza robe. Hrvatska gospodarska komora. Državni inspektorati za nadzor kakvoće proizvoda. Faze i tijek redovitih poslova izvoza i uvoza robe.

Popis literature:

Obvezna literatura:
1.Matić, B.: Vanjskotrgovinsko poslovanje, Sinergija, Zagreb, 2004.
Izborna literatura:

1.Andrijanić, I., Aržek, Z., Prebežac, D., Zelenika, R.: Transportno i špeditersko poslovanje,     Mikrorad, Zagreb 2001.
2.Primjeri iz vanjskotrgovinske prakse izvoza i uvoza.
3.Matić, B. Međunarodno poslovanje, Sinergija, Zagreb, 2004.
4.Andrijanić, I. Poslovanje u vanjskoj trgovini, Zagreb, 2005.
5.Grgić, M., Bilas, V., Franc, S. Poduzetništvo u međunarodnoj ekonomiji, Sinergija, Zagreb 2010.
6.Nacionalni repozitorij završnih i diplomskih radova ZIR  (dostupno na: https://zir.nsk.hr)
7.Materijali iz konkretnog gospodarskog subjekta, mjerodavnih tijela državne uprave (Republika Hrvatska, Ministarstvo financija, Carinska uprava, dostupno na: https://carina.gov.hr/), gospodarskih institucija (Hrvatska gospodarska komora, dostupno na: http://web.hgk.hr) i trgovinskih organizacija (Eurocommerce, dostupno na: http://www.eurocommerce.eu/)

Ciljevi kolegija:

Predmet je ustrojen na način da se student maksimalno upozna s operativnim tehnikama međunarodnoga trgovinskog poslovanja. Cilj kolegija jest da student po završetku studija može samostalno obavljati operativne poslove vezane uz vanjskotrgovinske transakcije.

Polaganje ispita:

Pismeni i usmeni ispit.


Ciljevi kolegija:

Upoznavanje s poslovnom koncepcijom menadžmenta u trgovinskoj djelatnosti, te stjecanje temeljnih znanja o menadžmentu u gospodarskim subjektima iz trgovinske djelatnosti.

Ciljevi kolegija:

Upoznavanje s posebnostima marketinga u trgovini i trgovinskog marketinga i razumijevanje procesa marketinga trgovinskog gospodarskog subjekta. Stjecanje temeljnih znanja o vođenju i izvršavanju marketinga u trgovini.

Upoznavanje s logističkim tokovima unutar trgovinskih poduzeća: informacijskim, procesiranja narudžbi, tokovima roba, postupcima planiranja, funkcioniranjem i značenjem sustava upravljanja zalihama, kao i stjecanje prvih spoznaja na temelju praktičkih primjera provođenja sustava upravljanja zalihama.