Sadržaj kolegija:

Definicija i organizacija sporta osoba s invaliditetom, zakonitosti i principi sporta osoba s invaliditetom. Paraolimpijske igre. Preduvjeti uključivanja osoba s invaliditetom u višu razinu sportskih natjecanja. Klasifikacija invaliditeta. Osnove planiranja, programiranja i kontrole treninga u sportu osoba s invaliditetom. Specifični metodički postupci usvajanja i usavršavanja tehničko-taktičkih znanja osoba s invaliditetom. Košarka u kolicima. Sjedeća odbojka. Atletske discipline kod osoba s invaliditetom. Plivanje osoba s invaliditetom. Streljaštvo. Golbol, Plivanje, Kuglanje za slijepe osobe, Tenis u invalidskim kolicima, Adaptirane kineziološke aktivnosti, testovi funkcionalne klasifikacije, Stolni tenis u invalidskim kolicima.

Popis literature:

Obvezna literatura:
1. Dubravko Ciliga. (2015.): Sport osoba s invaliditetom, kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Skripta.
2. Carolyn L. Wash, Nancy M. Crewe. (2010.) Psihologija invaliditeta, Jastrebarsko, Naklada Slap. ISBN: 978-953-191-556-4

Izborna literatura:
1. Vlahek Pavao, Havaš Ladislav. (2016.): Abeceda trčanja, Gornji hrašćan, lumbalis j.d.o.o. ISBN: 978-953-59145-0-1
2. Marko Marinić, Stanko Rihtar. (2016.); Živjeti s invaliditetom u urbanoj sredini, Zagreb, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar. ISBN 978-953-7964-47-4
3. Zdravka Leutar, Marko Buljevac. (2020.): Osobe s invaliditetom u društvu, Zagreb, Biblioteka socijalnog rada. ISBN 978-953-270-123-4

Ciljevi kolegija:

Savladavanjem sadržaja predmeta student će usvojiti dodatna znanja potrebna za sudjelovanje u timskom radu te profesionalno i odgovorno provođenje fizioterapije. Savladavanjem sadržaja predmeta student će biti sposoban: prepoznati i imenovati ulogu sporta za osobe s invaliditetom, definirati zakonitosti i principe sporta osoba s invaliditetom, aktivno sudjelovati u planiranju sportskih aktivnosti osoba s invaliditetom.

Polaganje ispita:

Pismeni i usmeni ispit.


Cilj predmeta je da student  usvoji dodatna znanja potrebna za sudjelovanje u timskom radu te profesionalno i odgovorno provođenje fizioterapije, te će moći prepoznati i opisati karakteristike djece i osoba s mentalnom retardacijom, autističnim poremećajem, oštećenjima vida i oštećenjima sluha, prepoznati i opisati specifičnosti pristupa i fizioterapijskog tretmana djece i osoba s mentalnom retardacijom, autističnim poremećajem, oštećenjima vida i oštećenjima sluha.

1.       Uvodno predavanje

2.       Definicija, klasifikacija i etiologija mentalne retardacije

3.       Definicija i klasifikacija  problema iz spektra autizma

4.       Fizioterapijski postupci kod djece s autističnog poremećaja, oštećenja vida i oštećenja sluha

5.       Specifičnosti razvoja i funkcioniranja djece i osoba s mentalnom retardacijom

6.        Autističnim poremećajem, oštećenjima vida i oštećenjima sluha,

7.       Fizioterapijski postupci kod  djece i osoba s višestrukim oštećenjima

8.       Fizioterapijski postupci kod djece sa rijetkim neurološkim poremećajima


Cilj predmeta je potaknuti studente na sustavno obuhvaćanje znanja, vještina i kompetencija iz područja poduzetništva. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za prepoznavanje i razvoj poduzetničkih ideja te savladaju metodologiju pisanja poslovnog plana.

Cilj predmeta je potaknuti studente na sustavno obuhvaćanje znanja, vještina i kompetencija potrebnih za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa kod različitih skupina korisnika (kardiorespiratorna oboljenja, te kod osoba s ozljedama, bolestima, oštećenjima i specifičnim stanjima mišićno-koštanog sustava, bolesti neurološkog sustava, u pedijatriji, ginekologiji s porodiljstvom, onkologiji, psihijatriji, gerijatriji). Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se utvrđivanje potrebe za fizioterapijom, planiranje i primjenu različitih fizioterapijskih postupaka kod gore navedenih stanja, te za analiziranje i evaluaciju učinka fizioterapije.

Sadržaj kolegija:

  1. Uvodno predavanje
  2. Principi fizioloških  reakcija  mišića  na  vježbu
  3. Principi fizioloških  reakcija  mišića  na povredu
  4. Terapijske vježbe kod povreda
  5. Potencijalni ozbiljni simptomi i znakovi kod vježbanja nakon povreda
  6. Komplikacije ozljeda mišića
  7. Procjena i kreiranje terapijskog programa
  8. Putevi boli
  9. Fizioterapija u liječenju ozljeda mišića i tetiva
  10. Indikacije i kontraindikacije za primjenu elektroanalgezije
  11. Indikacije i  kontraindikacije  za  primjenu superficijalne  termoterapije
  12. Hidroterapija
  13. Karakteristike primjene  terapijskog  ultrazvuka  kod  povreda  mekih  tkiva  u kombinaciji  s  drugim  modalitetima  u  fizioterapiji

Cilj predmeta je pripremiti studenta da bude sposoban načiniti fizioterapijsku procjenu, kreirati kratkoročne  i dugoročne ciljeve u  rehabilitacijskom procesu, odrediti fizioterapijske postupke koje će  primjenjivati  kod pojedinih reumatoloških bolesti i stanja, te procijeniti ishode liječenja.

Sadržaj predmeta je sljedeći:

  • Fizioterapijski  postupci kod osoba s ankilozantnim spondilitisom
  • Fizioterapijski postupci kod osoba s reaktivnim i infektivnim artritisom
  •  Fizioterapijski postupci kod djece oboljele od reumatoloških bolesti
  •  Fizioterapijski postupci kod rjeđih reumatoloških bolesti
  •  Fizioterapijski postupci kod osteoartritisa kuka
  •  Fizioterapijski postupci kod osteoartritisa koljena
  •  Fizioterapijski postupci kod ostalih osteoartritisa
  •  Fizioterapijski postupci kod osoba s ekstraartikularnim reumatizom
  •  Fizioterapijski postupci kod metaboličkih bolesti
  •  Reumatološki testovi u fizioterapiji
  •  Pomagala za reumatološke bolesnike