Kratki opis kolegija.
- Nositelj kolegija: Andrijana Kos-Lajtman
- Izvođač kolegija: Lea Šprajc
Kratki opis kolegija.
- Nositelj kolegija: Darinka Kiš-Novak
Ciljevi kolegija
Razvijanje općih i specifičnih kompetencija: poznavanje novijih znanstvenih spoznaja o procesu razvoja i odgoja djeteta; stjecanje znanja o osnovnim zakonitostima ljudskog razvoja od začeća do srednjeg djetinjstva, upoznavanje s metodologijom istraživanja u razvojnoj psihologiji; rad na socijalnim vještinama potrebnim za rad s djecom i njihovim roditeljima.
Sadržaj kolegija
Predmet proučavanja razvojne psihologije. Filogenetski i ontogenetski razvoj. Periodizacija i područja razvoja (kognitivni, tjelesni, socijalni, emocionalni, razvoj govora, igra, razvoj ličnosti, moralni razvoj). Biološki i okolinski temelji razvoja.Prenatalni razvoj, rođenje i novorođenče. Priroda razvojnih mehanizama i karakteristike pojedinih razvojnih razdoblja (prva, druga, treća, četvrta, peta, šesta godina života). Zrelost kao pripremljenost za školu. Djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u razvoju. Učenje predškolskog djeteta. Psihosocijalni aspekti učenja – kontekstualni pristup. Dječja prava.
Obvezna literatura za kolegij
Starc, B., Čudina-Obradović, M. Pleša, A., Profaca, B., Letica, M. (2004) Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi, Zagreb: Golden marketing – Tehnička knjiga
Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja, Jastrebarsko: Naklada Slap. (Odabrana poglavlja)
Razvijanje općih i specifičnih kompetencija: poznavanje novijih znanstvenih spoznaja o procesu razvoja i odgoja djeteta; stjecanje znanja o osnovnim zakonitostima ljudskog razvoja od začeća do srednjeg djetinjstva, upoznavanje s metodologijom istraživanja u razvojnoj psihologiji; rad na socijalnim vještinama potrebnim za rad s djecom i njihovim roditeljima.
Sadržaj kolegija
Predmet proučavanja razvojne psihologije. Filogenetski i ontogenetski razvoj. Periodizacija i područja razvoja (kognitivni, tjelesni, socijalni, emocionalni, razvoj govora, igra, razvoj ličnosti, moralni razvoj). Biološki i okolinski temelji razvoja.Prenatalni razvoj, rođenje i novorođenče. Priroda razvojnih mehanizama i karakteristike pojedinih razvojnih razdoblja (prva, druga, treća, četvrta, peta, šesta godina života). Zrelost kao pripremljenost za školu. Djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u razvoju. Učenje predškolskog djeteta. Psihosocijalni aspekti učenja – kontekstualni pristup. Dječja prava.
Obvezna literatura za kolegij
Starc, B., Čudina-Obradović, M. Pleša, A., Profaca, B., Letica, M. (2004) Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi, Zagreb: Golden marketing – Tehnička knjiga
Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja, Jastrebarsko: Naklada Slap. (Odabrana poglavlja)
- Nositelj kolegija: Tea Pahić
- Izvođač kolegija: Tatjana Žižek
Kratki opis kolegija.
- Nositelj kolegija: Adrijana Višnjić Jevtić
- Izvođač kolegija: Tihana Kokanović