Savladavanjem sadržaja kolegija student će usvojiti bitna znanja o specifičnostima rada fizioterapeuta u sportu, biti će upoznati sa značajem fizioterapije u sportu kroz povijest. Približiti ulogu i zadatke fizioterapeuta u sportskom klubu i na natjecanju. Upoznati studente sa osobitostima sportske fizioterapije, važnosti fizioterapijske procjene u prevenciji i rehabilitaciji ozljeda. Pojam sportske fizioterapije. Uloga fizioterapeuta u sportskom timu. Priprema fizioterapeuta za rad u sportskoj fizioterapiji. Suradnja između trenera, fizioterapeuta i sportaša. Uloga fizioterapeuta u specifičnostima rada sa djecom u sportu. Specifičnosti rehabilitacijskog treninga u sportu.. Najčešće ozljede u sportu. Doping u sportu. Fizioterapijski proces u sportu. Preventivni pristupi u pojedinom sportu, upotreba ortopedskih pomagala za sportaše. Fizioterapijska analiza, kliničko zaključivanje i intervencija u različitim sportovima. Evaluacija kroz funkcionalnu procjenu kao osnovno objektivno mjerilo za povratak sportaša željenom nivou sportskih aktivnosti. Zakon o sportu. 

Ishodi učenja

1. primijeniti specifičnosti za rad fizioterapeuta u sportu 

2. odabrati pravilnu fizioterapijsku metodu i znati je primijeniti kod akutne ozljede sportaša ili sindroma prenaprezanja 

3. odabrati specifičnosti rehabilitacijskog procesa pojedinog sporta i primijeniti timski pristup u prevenciji i rehabilitaciji ozljeda.

Savladavanjem sadržaja predmeta student će biti sposoban: planirati i primijeniti specifične postupke fizioterapijske procjene kod osoba oboljelih od reumatskih bolesti i poremećaja; procijeniti i kritički analizirati učinke fizioterapijskog procesa kod osoba oboljelih od reumatskih bolesti i poremećaja; prepoznati uloge i zadatke fizioterapeuta u okviru zdravstvenih timova koji se bave  liječenjem i rehabilitacijom osoba oboljelih od reumatskih bolesti i poremećaja; pratiti i kritički analizirati stručnu literaturu i istraživanja u području fizioterapije u reumatologiji; opisati primjenu adaptivnih i zaštitnih sredstava u savladavanju aktivnosti svakodnevnog života.

Fizioterapija u neurologiji: Fizioterapijski proces u neurološkoj fizioterapiji. Neurofiziološki temelji u neurološkoj fizioterapiji, hijerarhijska i paralelna organizacija središnjeg živčanog sustava, centralni kontrolni posturalni mehanizam, karakteristike normalnog pokreta, Normalne automatske posturalne reakcije, reakcije balansa, voljni i automatizirani pokreti, funkcionalni pokret. Analiza komponenti normalnog pokreta i motoričke aktivnosti: ležeći, sjedeći i stojeći posturalni set, te aktivnosti transfera između posturalnih setova i kompleksnih funkcionalnih aktivnosti. Funkcionalne razine osobe prema klasifikaciji ICF-a. Temeljni prinicipi primjene fizioterapijskih koncepata u odraslih osoba s neurološkim oštećenjem. Bobath koncept kod odraslih osoba sa centralnim oštećenjima; pregled, analiza, tretman i evaluacija. Specifičnosti pregleda i tretmana osoba s hemiplegijom ili hemiparezom, te osoba s kraniocerebralnim ozljedama, problemi spastičnosti i asociranih reakcija, problem kompenzacija, specifičnosti tretmana osoba s Mb. Parkinsonom i osoba s multiplom sklerozom, specifičnosti fizioterapije u osoba sa spinalnim ozljedama, fizioterapija u osoba s perifernim lezijama, fizioterapija u osoba s neuromišićnim bolestima. Fizioterapija u psihijatriji: Fizioterapijski proces kod neurotičnih poremećaja, afektivnih poremećaja, shizofrenije, posttraumatskog sindroma, maničnog sindroma, depresivnog sindroma, anoreksije nervoze i osoba sa psihosomatskim poremećajima. Fizioterapija u gerijatriji: Specifičnosti fizioterapijskog procesa u gerijatriji, te specijalni aspekti grupne fizioterapije.

Savladavanjem sadržaja predmeta student će usvojiti specifična znanja i vještine potrebne za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa kod različitih skupina korisnika, te znanja i vještine potrebne za kritičko vrednovanje i evaluaciju fizioterapijskih postupaka kod različitih skupina korisnika. 

Ishodi učenja 

1. Definirati i upravljati procesom fizioterapije koji uključuje planiranje, organiziranje, vođenje i nadgledanju procesa, a sastoji se od fizioterapijske procjene/pregleda, utvrđivanja funkcionalnog statusa (fizioterapeutska dijagnoza), izrade plana i programa fizikalne terapije, intervencije i evaluacije. 

2. Utvrditi potrebu za fizioterapijom, planirati i primijeniti fizioterapijske postupke kod osoba s poremećajima i bolestima kardiovaskularnog i respiratornog sustava, te analizirati učinke fizioterapije. 

3. Utvrditi potrebu za fizioterapijom, planirati i primijeniti fizioterapijske postupke kod osoba sa ozljedama, bolestima, oštećenjima i specifičnim stanjima mišićno-koštanog sustava te analizirati učinke fizioterapije. 

4. Utvrditi potrebu za fizioterapijom, planirati i primijeniti fizioterapijske postupke kod osoba sa oštećenjima, ozljedama i bolestima središnjeg i perifernog živčanog sustava, te kod osoba oboljelih i liječenih od tumorskih bolesti te analizirati učinke fizioterapije. 

5. Utvrditi potrebu za fizioterapijom, planirati i primijeniti fizioterapijske postupke kod osoba sa oštećenjima, ozljedama i bolestima u sportskoj medicini, sukladno dobi i potrebama te analizirati učinke fizioterapije. 

6. Provoditi profesionalno prvu pomoć u sportu, intervencije i postupke, te primijeniti ortoze, različite oblike bandaža, adaptivna zaštitna sredstava u fizioterapijskom procesu i treningu. 

7. Utvrditi potrebu za fizioterapijom, planirati i primijeniti fizioterapijske postupke u ginekologiji i porodiljstvu, te kod odabranih skupina pedijatrijskih pacijenata i analizirati učinke fizioterapije.

 8. Primijeniti pomagala, proteze, ortoze, adaptivna, zaštitna, potporna sredstva i opreme, aplicirati elektroterapiju i fizikalne agense u fizioterapiji kod različitih skupina korisnika. 

9. Demonstrirati temeljne uloge i zadatke fizioterapeuta u okviru zdravstvenih timova, te primijeniti znanja i sposobnosti suradnje unutar tima uz adekvatnu komunikaciju s članovima različitih zdravstvenih, terapijskih, rehabilitacijskih, socijalnih i odgojnih timova što pospješuje ostvarenje fizioterapijskih ciljeva. 

10. Usvojiti i primijeniti napredne tehnike i vještine u timskom radu, samostalnom učenju i rješavanju problema, te uključiti i primijeniti suvremene tehnologije u fizioterapijskom procesu, prema etičkim i stručnim načelima zdravstvenog djelatnika.