- Nositelj kolegija: Sanja Gongeta
- Nositelj kolegija: Domagoj Rožac
Cilj predmeta je upoznati studente s teorijom i praksom poslovnog komuniciranja u radnom okruženju. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja za uspješniju interpersonalnu komunikaciju u poslovnom okruženju i djelotvorno oblikovanje poruka u javnoj i pisanoj komunikaciji, kao i prilikom prezentiranja informacija.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
1. Kritički prosuđivati ulogu i značaj komuniciranja kao profesionalne kompetencije
2. Upravljati komunikacijskim metodama i strategijama u poslovnim situacijama
3. Primijeniti etička načela u komunikaciji
4. Upravljati modelima pisane poslovne komunikacije
5. Razviti vještine javnog nastupa i interpersonalne komunikacije potrebne za društvenu i poslovnu interakciju
Sadržaj predmeta:
1. Komunikacija – vještina/znanost
2. Teorijske osnove komuniciranja – Proces komunikacije. Oblici komunikacije. Funkcije komunikacije.
3. Komunikacija i društveni procesi
4. Etika i komunikacija
5. Komunikacija i kultura
6. Interpersonalna komunikacijska kompetencija
7. Verbalna i neverbalna komunikacija
8. Slušanje i uvjeravanje
9. Javni govor i nastup
10. Poslovna komunikacija – temelj poslovnih procesa
11. Pisane poslovne komunikacije
12. Poslovni sastanci
13. Priprema i izvođenje prezentacije
14. Primjena ICT tehnologija u poslovnom komuniciranju
- Nositelj kolegija: Darija Ivanković
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim načelima poduzetništva kao ekonomskog, bihevioralnog i društvenog fenomena. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za prepoznavanje i razvoj poduzetničke ideje te savladaju metodologiju pisanja poslovnog plana.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
1. Analizirati različite aspekte poduzetnika i poduzetništva te njihovu ulogu u ekonomskom rastu i razvoju
2. Kritički prosuđivati poduzetničko okruženje i formulirati strategiju ulaska na tržište
3. Objasniti preduvjete za osnivanje i uspješan rad poduzeća
4. Osmisliti i ekonomski valorizirati poduzetničku ideju
5. Izraditi poslovni plan
Sadržaj predmeta:
1. Uvod u poduzetništvo
2. Poduzetnik i poduzetništvo u ekonomskoj teoriji
3. Pojmovno određenje poduzetništva
4. Klasifikacija poduzetništva
5. Poduzetničko okruženje u Republici Hrvatskoj – GEM istraživanje
6. Poduzetnik – pojam i određenje
7. Poduzetnik i rizik
8. Poduzetnička infrastruktura
9. Kreativnost, poslovna ideja i analiza prilike
10. Izvori ideja za poduzetnike početnike
11. Poslovni plan kao skup poslovnih politika
12. Marketinški plan
13. Organizacijski plan
14. Financijski plan
15. Izvori financiranja
- Nositelj kolegija: Darija Ivanković
- Nositelj kolegija: Marko Kunac
- Nositelj kolegija: Zvonimir Filipović
Cilj predmeta je upoznati studente s djelovanjem gospodarskog subjekta u njegovom okružju i potrebom njegovanja dobrih poslovnih odnosa s kupcima i s dobavljačima, ali i dobrih javnih odnosa. Ovo upoznavanje služi kao temelj za kasnija promišljanja razvijanja odnosa suradnje s kupcima, odnosno s dobavljačima i daljnjeg udruživanja.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
1. Primijeniti usvojena stručna znanja u organizacijskim, nabavnim, prodajnim, marketinškim i financijskim procesima u gospodarsko subjektu
2. Ekonomski valorizirati događaje, projekte, proizvode i usluge u gospodarskom subjektu
3. Preispitati poslovnu okolinu gospodarskog subjekta (mikrookolinu i makrookolinu)
4. Iskazati kolegijalnost i odgovornost tijekom suradnje u timskom i individualnom radu
5. Napisati Dnevnik stručne prakse
- Nositelj kolegija: Darija Ivanković
- Einführungsstunde
- Die Verkündung; Liste möglicher Telephongespräche
- Telefonieren 1; Typische Wendungen am Telefon
- Telefonieren 2; Buchstabiertafeln
- Am Telefon; Das Auslandsgespräch; Kann ich Herrn Schuster sprechen?
- Mit wem spreche ich am besten?; Eine Nachricht hinterlassen
- Termine vereinbaren
- Termine bestätigen
- Reservierungen vornehmen
- Reservierungen bestätigen
- Kapitel 3: Telefonieren 1 und 2
- Kapitel 3: Telefonieren 3; Wortschatz des Sachgebiets Telefonieren
- Wortschatz rund ums Telefonieren
- Wortschatz- und Übersetzungsübungen
- Wiederholen
- Nositelj kolegija: Borislav Marušić
- Nositelj kolegija: Željka Borzan
- Nositelj kolegija: Zvonimir Filipović
Ciljevi kolegija:
Upoznavanje s poslovnom koncepcijom menadžmenta u trgovinskoj djelatnosti, te stjecanje temeljnih znanja o menadžmentu u gospodarskim subjektima iz trgovinske djelatnosti.
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||
Naziv predmeta |
Menadžment u trgovini |
||||||||||||
Studijski program |
Preddiplomski stručni studij Trgovine |
||||||||||||
Status predmeta (O/I) |
Obvezni |
||||||||||||
Semestar |
V |
||||||||||||
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
6 |
|||||||||||
Broj sati nastave (P+V+S) |
45+15+0 |
||||||||||||
Vrijeme i mjesto izvođenja nastave |
V semestar, prema rasporedu |
||||||||||||
Jezik na kojemu se izvodi kolegij |
hrvatski |
||||||||||||
Nositelj predmeta |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
|
105 |
prema dogovoru |
mnedovic@vevu.hr |
||||||||||
Suradnici na predmetu |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
OPIS PREDMETA |
|||||||||||||
Ciljevi predmeta |
|||||||||||||
Studenti će se poučiti o različitim načinima organizacije i upravljanja u trgovinskom poslovanju |
|||||||||||||
Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||||||
Nema uvjeta |
|||||||||||||
Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||||||
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći: 1. Identificirati temeljne alate upravljanja u trgovinskim poduzećima 2. Opisati i objasniti ulogu i važnost trgovinskog menadžmenta 3. Procijeniti strategije trgovinskih poslovnih subjekata 4. Predvidjeti i planirati budućnost kretanja trgovinskog menadžmenta 5. Analizirati kako okruženje utječe na menadžment trgovinskog poduzeća 6. Klasificirati koncepte trgovinskih oblika 7. Prepoznati i odabrati suvremene tehnike upravljanja u gospodarskom subjektu
|
|||||||||||||
Sadržaj predmeta |
|||||||||||||
1. Uvodno predavanje 2. Koncept menadžmenta u trgovini 3. Maloprodaja i obilježja trgovine 4. Koncept integralnog menadžmenta 5. Tipovi maloprodajnih formata 6. Multikanalna prodaja 7. Marketing strategija 8. Financijska strategija 9. Upravljanje odnosima s kupcima 10. Izgled prodajnog mjesta 11. Strategija organizacijskih promjena 12. Temeljne funkcije upravljanja 13. Upravljanje prodavaonicom 14. Etička i pravna ograničenja u trgovinskom poslovanju 15. Izazovi i trendovi u trgovinskom poslovanju
|
|||||||||||||
Vrste izvođenja nastave |
x |
predavanja |
|
terenska nastava |
|||||||||
x |
vježbe |
x |
samostalni zadaci |
||||||||||
|
seminari i radionice |
x |
mentorski rad |
||||||||||
x |
obrazovanje na daljinu |
|
praktični rad |
||||||||||
x |
multimedija i mreža |
x |
konzultacije |
||||||||||
|
laboratorij |
|
ostalo _________________ |
||||||||||
Način vrednovanja i ocjenjivanja |
|||||||||||||
Oblici praćenja i provjeravanja |
|
usmeno |
|
pismeno |
|
usmeno i pismeno |
|||||||
Elementi praćenja i provjeravanja |
opterećenje u ECTS |
udio (%) u ocjeni |
|||||||||||
Pohađanje nastave |
1 |
0 |
|||||||||||
Kolokvij 1 i 2 |
2 |
60 |
|||||||||||
Završni ispit (pismeni i/ili usmeni) |
2 |
20 |
|||||||||||
Vježbe |
1 |
20 |
|||||||||||
Ukupno |
|
100 |
|||||||||||
Način oblikovanja konačne ocjene |
|||||||||||||
Nazočnost predavanjima je min. 70%. Tijekom semestra studenti polažu dva kolokvija. Svaki kolokvij nosi 30% te je za prolaz na kolokviju potrebno ostvariti minimalno 50%. Rješavanje zadataka u obliku vježbi obvezni su za svladavanje predmeta, za redovne i izvanredne studente (udio u ocjeni je 20%). Položeni kolokvij i vježbe su temelj oblikovanja prosječne, a zatim i konačne ocjene. Studenti koji pozitivno riješe vježbe te oba kolokvija (pozitivno ocjenjena)oslobođeni su polaganja završnog ispita. U slučaju da student nije položio kolokvije tijekom semestra, pristupa završnom ispitu nakon završetka semestra (u propisanim ispitnim rokovima) ako je izvršio obvezu pohađanja nastave te vježbi. Završni ispit je pismeni (potrebno je ostvariti minimalno 50%) i usmeni. Ispit i kolokviji se vrednuju na sljedeći način:
od 90 do 100 bodova - ocjena 5 (izvrstan) od 80 do 89,9 bodova - ocjena 4 (vrlo dobar) od 65 do 79,9 bodova - ocjena 3 (dobar) od 50 do 64,9 bodova - ocjena 2 (dovoljan)
|
|||||||||||||
Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenata, vrednovanje i ocjenjivanje |
|||||||||||||
Studenti su obvezni nazočiti 70% održanih sati nastave uz obvezne vježbe. Ispit se može polagati kroz kolokvije tijekom semestra (za najmanje dovoljan za oba kolokvija ili nakon semestra na redovnom ispitnom roku kroz pismeni i usmeni). |
|||||||||||||
Obvezna literatura |
|||||||||||||
1. Menadžment u trgovini,: M. Nedović, 2019. |
|||||||||||||
Dopunska literatura |
|||||||||||||
1. Retailing Management: Michael Levy , Publisher: McGraw-Hill Higher Education, 2017. 2. Trgovinsko poslovanje: Z. Segetlija, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2006. |
|||||||||||||
Načini praćenja kvalitete |
|||||||||||||
Izvedba predmeta prati se putem anonimne studentske ankete (vrednovanje kvalitete održane nastave). |
- Nositelj kolegija: Mirjana Nedović
Ciljevi kolegija:
Upoznavanje s posebnostima marketinga u trgovini i trgovinskog marketinga i razumijevanje procesa marketinga trgovinskog gospodarskog subjekta. Stjecanje temeljnih znanja o vođenju i izvršavanju marketinga u trgovini.
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||
Naziv predmeta |
Marketing u trgovini |
||||||||||||
Studijski program |
Preddiplomski stručni studij Trgovine |
||||||||||||
Status predmeta (O/I) |
Obvezni |
||||||||||||
Semestar |
VI |
||||||||||||
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
5 |
|||||||||||
Broj sati nastave (P+V+S) |
30+15+0 |
||||||||||||
Vrijeme i mjesto izvođenja nastave |
V semestar, prema rasporedu |
||||||||||||
Jezik na kojemu se izvodi kolegij |
hrvatski |
||||||||||||
Nositelj predmeta |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
|
105 |
prema dogovoru |
mnedovic@vevu.hr |
||||||||||
Suradnici na predmetu |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
OPIS PREDMETA |
|||||||||||||
Ciljevi predmeta |
|||||||||||||
Studenti će se poučiti sa posebnostima marketinga u trgovini, te razumjeti procese, tehnike i alate u primjeni marketinga. |
|||||||||||||
Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||||||
Nema uvjeta |
|||||||||||||
Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||||||
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:
1. Iskazati i objasniti ulogu i važnost marketinga u trgovini 2. Opisati faze razvoja i specifičnosti marketinga u trgovini 3. Razmotriti najpogodniju marketinšku strategiju u trgovini 4. Ocijeniti učinkovitost marketinškog nastupa na tržištu 5. Razlikovati privatne i proizvođačke marke proizvoda 6. Prepoznati specifično oglašavanje u trgovini
|
|||||||||||||
Sadržaj predmeta |
|||||||||||||
1. Uvodno predavanje 2. Marketing danas 3. Upravljanje markama 4. Identitet marke i elementi identiteta marke 5. Privatne marke 6. Marketing u trgovini (nabava) 7. Pozicioniranje proizvoda u trgovini – kondicije i godišnja ugovaranja 8. Vertikalni marketing u trgovini 9. Segmentacija tržišta i ciljne skupne 10. Specifično oglašavanje u trgovini 11. Analize - PEST 12. Analiza -SWOT
|
|||||||||||||
Vrste izvođenja nastave |
x |
predavanja |
|
terenska nastava |
|||||||||
x |
vježbe |
x |
samostalni zadaci |
||||||||||
|
seminari i radionice |
x |
mentorski rad |
||||||||||
x |
obrazovanje na daljinu |
|
praktični rad |
||||||||||
x |
multimedija i mreža |
x |
konzultacije |
||||||||||
|
laboratorij |
|
ostalo _________________ |
||||||||||
Način vrednovanja i ocjenjivanja |
|||||||||||||
Oblici praćenja i provjeravanja |
|
usmeno |
|
pismeno |
|
usmeno i pismeno |
|||||||
Elementi praćenja i provjeravanja |
opterećenje u ECTS |
udio (%) u ocjeni |
|||||||||||
Pohađanje nastave |
1 |
0 |
|||||||||||
Kolokvij 1 i 2 |
2 |
60 |
|||||||||||
Završni ispit (pismeni i/ili usmeni) |
1 |
20 |
|||||||||||
Vježbe |
1 |
20 |
|||||||||||
Ukupno |
|
100 |
|||||||||||
Način oblikovanja konačne ocjene |
|||||||||||||
Nazočnost predavanjima je min. 70%. Tijekom semestra studenti polažu dva kolokvija. Svaki kolokvij nosi 30% te je za prolaz na kolokviju potrebno ostvariti minimalno 50%. Rješavanje zadataka u obliku vježbi obvezni su za svladavanje predmeta, za redovne i izvanredne studente (udio u ocjeni je 20%). Položeni kolokvij i vježbe su temelj oblikovanja prosječne, a zatim i konačne ocjene. Studenti koji pozitivno riješe vježbe te oba kolokvija (pozitivno ocjenjena)oslobođeni su polaganja završnog ispita. U slučaju da student nije položio kolokvije tijekom semestra, pristupa završnom ispitu nakon završetka semestra (u propisanim ispitnim rokovima) ako je izvršio obvezu pohađanja nastave te vježbi. Završni ispit je pismeni (potrebno je ostvariti minimalno 50%) i usmeni. Ispit i kolokviji se vrednuju na sljedeći način:
od 90 do 100 bodova - ocjena 5 (izvrstan) od 80 do 89,9 bodova - ocjena 4 (vrlo dobar) od 65 do 79,9 bodova - ocjena 3 (dobar) od 50 do 64,9 bodova - ocjena 2 (dovoljan)
|
|||||||||||||
Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenata, vrednovanje i ocjenjivanje |
|||||||||||||
Studenti su obvezni nazočiti 70% održanih sati nastave uz obvezne vježbe. Ispit se može polagati kroz kolokvije tijekom semestra (za najmanje dovoljan za oba kolokvija ili nakon semestra na redovnom ispitnom roku kroz pismeni i usmeni. |
|||||||||||||
Obvezna literatura |
|||||||||||||
1. Marketing u trgovini,: M. Nedović, 2020. 2. 2. Segetlija, Z.; Lamza-Maronić, Maja: Strategija maloprodaje, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 1999. |
|||||||||||||
Dopunska literatura |
|||||||||||||
1. Retail Marketing Management: Principles & Practice , by Helen Goworek , Peter McGoldrick, Pearson Educational Limited, 2015. |
|||||||||||||
Načini praćenja kvalitete |
|||||||||||||
Izvedba predmeta prati se putem anonimne studentske ankete (vrednovanje kvalitete održane nastave). |
- Nositelj kolegija: Mirjana Nedović
Ciljevi kolegija:
Upoznavanje s logističkim tokovima unutar trgovinskih poduzeća: informacijskim, procesiranja narudžbi, tokovima roba, postupcima planiranja, funkcioniranjem i značenjem sustava upravljanja zalihama, kao i stjecanje prvih spoznaja na temelju praktičkih primjera provođenja sustava upravljanja zalihama.
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||
Naziv predmeta |
Logistika u trgovini |
||||||||||||
Studijski program |
Preddiplomski stručni studij Trgovine |
||||||||||||
Status predmeta (O/I) |
Obvezni |
||||||||||||
Semestar |
VI |
||||||||||||
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
5 |
|||||||||||
Broj sati nastave (P+V+S) |
30+15+0 |
||||||||||||
Vrijeme i mjesto izvođenja nastave |
V semestar, prema rasporedu |
||||||||||||
Jezik na kojemu se izvodi kolegij |
hrvatski |
||||||||||||
Nositelj predmeta |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
|
105 |
prema dogovoru |
mnedovic@vevu.hr |
||||||||||
Suradnici na predmetu |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
OPIS PREDMETA |
|||||||||||||
Ciljevi predmeta |
|||||||||||||
Studenti će se poučiti sa posebnostima dobavnog lanca, te razumjeti prilike dobavnog lanca, tehnologiju i koordinaciju istog. |
|||||||||||||
Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||||||
Nema uvjeta |
|||||||||||||
Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||||||
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći: 1. Definirati i objasniti ulogu i važnost logistike u trgovini 2. Opisati faze razvoja logistike i dobavnog lanca u trgovini 3. Objasniti različite uloge sudionika u dobavnom lancu 4. Predložiti efikasne modele upravljanja dobavnim lancem 5. Ocijeniti učinkovitost dobavnog lanca gospodarskog subjekta 6. Oblikovati strategiju logistike gospodarskog subjekta
|
|||||||||||||
Sadržaj predmeta |
|||||||||||||
1. Uvodno predavanje 2. Strategija i planiranje u lancu dobave 3. Dizajn mreže lanca dobave 4. IT (informacijska tehnologija) za upravljanje lancem dobave 5. Principi upravljanja lancem dobave 6. Upravljanje potražnjom 7. Predviđanje potražnje 8. Upravljanje nabavom i izbor dobavljača 9. Agregatno planiranje u lancu dobave 10. Upravljanje zalihama 11. Ugovori u lancima dobave 12. Raspoređivanje poslova 13. Menadžment transporta 14. Upravljanje skladištima i distribucijskim centrima 15. Koordinacija u lancu dobave
|
|||||||||||||
Vrste izvođenja nastave |
x |
predavanja |
|
terenska nastava |
|||||||||
x |
vježbe |
x |
samostalni zadaci |
||||||||||
|
seminari i radionice |
x |
mentorski rad |
||||||||||
x |
obrazovanje na daljinu |
|
praktični rad |
||||||||||
x |
multimedija i mreža |
x |
konzultacije |
||||||||||
|
laboratorij |
|
ostalo _________________ |
||||||||||
Način vrednovanja i ocjenjivanja |
|||||||||||||
Oblici praćenja i provjeravanja |
|
usmeno |
|
pismeno |
|
usmeno i pismeno |
|||||||
Elementi praćenja i provjeravanja |
opterećenje u ECTS |
udio (%) u ocjeni |
|||||||||||
Pohađanje nastave |
1 |
0 |
|||||||||||
Kolokvij 1 i 2 |
2 |
60 |
|||||||||||
Završni ispit (pismeni i/ili usmeni) |
1 |
20 |
|||||||||||
Vježbe |
1 |
20 |
|||||||||||
Ukupno |
|
100 |
|||||||||||
Način oblikovanja konačne ocjene |
|||||||||||||
Nazočnost predavanjima je min. 70%. Tijekom semestra studenti polažu dva kolokvija. Svaki kolokvij nosi 30% te je za prolaz na kolokviju potrebno ostvariti minimalno 50%. Rješavanje zadataka u obliku vježbi obvezni su za svladavanje predmeta, za redovne i izvanredne studente (udio u ocjeni je 20%). Položeni kolokvij i vježbe su temelj oblikovanja prosječne, a zatim i konačne ocjene. Studenti koji pozitivno riješe vježbe te oba kolokvija (pozitivno ocjenjena)oslobođeni su polaganja završnog ispita. U slučaju da student nije položio kolokvije tijekom semestra, pristupa završnom ispitu nakon završetka semestra (u propisanim ispitnim rokovima) ako je izvršio obvezu pohađanja nastave te vježbi. Završni ispit je pismeni (potrebno je ostvariti minimalno 50%) i usmeni. Ispit i kolokviji se vrednuju na sljedeći način:
od 90 do 100 bodova - ocjena 5 (izvrstan) od 80 do 89,9 bodova - ocjena 4 (vrlo dobar) od 65 do 79,9 bodova - ocjena 3 (dobar) od 50 do 64,9 bodova - ocjena 2 (dovoljan)
|
|||||||||||||
Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenata, vrednovanje i ocjenjivanje |
|||||||||||||
Studenti su obvezni nazočiti 70% održanih sati nastave uz obvezne vježbe. Ispit se može polagati kroz kolokvije tijekom semestra (za najmanje dovoljan za oba kolokvija ili nakon semestra na redovnom ispitnom roku kroz pismeni i usmeni. |
|||||||||||||
Obvezna literatura |
|||||||||||||
1. Jasna Prester,: Upravljanje lancima dobave, Sinergija – nakladništvo d.o.o., Zagreb, 2012. |
|||||||||||||
Dopunska literatura |
|||||||||||||
1. Chopra S., Meindel P., Supply Chain Management, Pearson Educational, USA, 2016 |
|||||||||||||
Načini praćenja kvalitete |
|||||||||||||
Izvedba predmeta prati se putem anonimne studentske ankete (vrednovanje kvalitete održane nastave). |
- Nositelj kolegija: Mirjana Nedović
- Nositelj kolegija: Sandra Mrvica Mađarac