Cilj predmeta je upoznati studente s teorijom i praksom poslovnog komuniciranja u radnom okruženju. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja za uspješniju interpersonalnu komunikaciju u poslovnom okruženju i djelotvorno oblikovanje poruka u javnoj i pisanoj komunikaciji, kao i prilikom prezentiranja informacija.

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

1.       Kritički prosuđivati ulogu i značaj komuniciranja kao profesionalne kompetencije

2.       Upravljati komunikacijskim metodama i strategijama u poslovnim situacijama

3.       Primijeniti etička načela u komunikaciji

4.       Upravljati modelima pisane poslovne komunikacije

5.       Razviti vještine javnog nastupa i interpersonalne komunikacije potrebne za društvenu i poslovnu interakciju

 

Sadržaj predmeta:

1.       Komunikacija – vještina/znanost

2.       Teorijske osnove komuniciranja – Proces komunikacije. Oblici komunikacije. Funkcije komunikacije.

3.       Komunikacija i društveni procesi

4.       Etika i komunikacija

5.       Komunikacija i kultura

6.       Interpersonalna komunikacijska kompetencija

7.       Verbalna i neverbalna komunikacija

8.       Slušanje i uvjeravanje

9.       Javni govor i nastup

10.   Poslovna komunikacija – temelj poslovnih procesa

11.   Pisane poslovne komunikacije

12.   Poslovni sastanci

13.   Priprema i izvođenje prezentacije

14.   Primjena ICT tehnologija u poslovnom komuniciranju

Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim načelima poduzetništva kao ekonomskog, bihevioralnog i društvenog fenomena. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za prepoznavanje i razvoj poduzetničke ideje te savladaju metodologiju pisanja poslovnog plana.

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

1.       Analizirati različite aspekte poduzetnika i poduzetništva te njihovu ulogu u ekonomskom rastu i razvoju

2.       Kritički prosuđivati poduzetničko okruženje i formulirati strategiju ulaska na tržište

3.       Objasniti preduvjete za osnivanje i uspješan rad poduzeća

4.       Osmisliti i ekonomski valorizirati poduzetničku ideju

5.       Izraditi poslovni plan

Sadržaj predmeta:

1.       Uvod u poduzetništvo

2.       Poduzetnik i poduzetništvo u ekonomskoj teoriji

3.       Pojmovno određenje poduzetništva

4.       Klasifikacija poduzetništva

5.       Poduzetničko okruženje u Republici Hrvatskoj – GEM istraživanje

6.       Poduzetnik – pojam i određenje

7.       Poduzetnik i rizik

8.       Poduzetnička infrastruktura

9.       Kreativnost, poslovna ideja i analiza prilike

10.   Izvori ideja za poduzetnike početnike

11.   Poslovni plan kao skup poslovnih politika

12.   Marketinški plan

13.   Organizacijski plan

14.   Financijski plan

15.   Izvori financiranja

Cilj predmeta je upoznati studente s djelovanjem gospodarskog subjekta u njegovom okružju i potrebom njegovanja dobrih poslovnih odnosa s kupcima i s dobavljačima, ali i dobrih javnih odnosa. Ovo upoznavanje služi kao temelj za kasnija promišljanja razvijanja odnosa suradnje s kupcima, odnosno s dobavljačima i daljnjeg udruživanja.

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

1.       Primijeniti usvojena stručna znanja u organizacijskim, nabavnim, prodajnim, marketinškim i financijskim procesima u gospodarsko subjektu

2.       Ekonomski valorizirati događaje, projekte, proizvode i usluge u gospodarskom subjektu

3.       Preispitati poslovnu okolinu gospodarskog subjekta (mikrookolinu i makrookolinu)

4.       Iskazati kolegijalnost i odgovornost tijekom suradnje u timskom i individualnom radu

5.       Napisati Dnevnik stručne prakse

  1. Einführungsstunde
  2. Die Verkündung; Liste möglicher Telephongespräche
  3. Telefonieren 1; Typische Wendungen am Telefon
  4. Telefonieren 2; Buchstabiertafeln
  5. Am Telefon; Das Auslandsgespräch; Kann ich Herrn Schuster sprechen?
  6. Mit wem spreche ich am besten?; Eine Nachricht hinterlassen
  7. Termine vereinbaren
  8. Termine bestätigen
  9. Reservierungen vornehmen
  10. Reservierungen bestätigen
  11. Kapitel 3: Telefonieren 1 und 2
  12. Kapitel 3: Telefonieren 3; Wortschatz des Sachgebiets Telefonieren
  13. Wortschatz rund ums Telefonieren
  14. Wortschatz- und Übersetzungsübungen
  15. Wiederholen

Ciljevi kolegija:
Upoznavanje s poslovnom koncepcijom menadžmenta u trgovinskoj djelatnosti, te stjecanje temeljnih znanja o menadžmentu u gospodarskim subjektima iz trgovinske djelatnosti.

OPĆE INFORMACIJE

Naziv predmeta

Menadžment u trgovini

Studijski program

Preddiplomski stručni studij Trgovine

Status predmeta (O/I)

Obvezni

Semestar

V

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

6

Broj sati nastave (P+V+S)

45+15+0

Vrijeme i mjesto izvođenja nastave

V semestar, prema rasporedu

Jezik na kojemu se izvodi kolegij

hrvatski

Nositelj predmeta

Kabinet

Vrijeme konzultacija

e-mail

 

105

prema dogovoru

mnedovic@vevu.hr

Suradnici na predmetu

Kabinet

Vrijeme konzultacija

e-mail

 

 

 

 

OPIS PREDMETA

Ciljevi predmeta

Studenti će se poučiti o različitim načinima organizacije i upravljanja  u  trgovinskom poslovanju

Uvjeti za upis predmeta

Nema uvjeta

Očekivani ishodi učenja za predmet

 

Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:

1.    Identificirati  temeljne alate upravljanja u trgovinskim poduzećima

2.    Opisati i objasniti ulogu i važnost trgovinskog menadžmenta

3.    Procijeniti strategije trgovinskih poslovnih subjekata

4.    Predvidjeti i planirati budućnost  kretanja trgovinskog menadžmenta

5.    Analizirati  kako okruženje utječe na menadžment trgovinskog poduzeća

6.    Klasificirati  koncepte trgovinskih oblika

7.    Prepoznati i odabrati suvremene tehnike upravljanja u gospodarskom subjektu 

 

Sadržaj predmeta

1.       Uvodno predavanje

2.       Koncept menadžmenta u trgovini

3.       Maloprodaja i obilježja trgovine

4.       Koncept integralnog menadžmenta

5.       Tipovi maloprodajnih formata

6.       Multikanalna prodaja

7.       Marketing strategija

8.       Financijska strategija

9.       Upravljanje odnosima s kupcima

10.   Izgled prodajnog mjesta

11.   Strategija organizacijskih promjena

12.   Temeljne funkcije upravljanja

13.   Upravljanje prodavaonicom

14.   Etička i pravna ograničenja u trgovinskom poslovanju

15.   Izazovi i trendovi u trgovinskom poslovanju

 

 

 

Vrste izvođenja nastave

x

predavanja

 

terenska nastava

x

vježbe

x

samostalni zadaci

 

seminari i radionice

x

mentorski rad

x

obrazovanje na daljinu

 

praktični rad

x

multimedija i mreža

x

konzultacije

 

laboratorij

 

ostalo _________________

Način vrednovanja i ocjenjivanja

Oblici praćenja i provjeravanja

 

usmeno

 

pismeno

 

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja

opterećenje u ECTS

udio (%) u ocjeni

Pohađanje nastave

1

0

Kolokvij 1 i 2

2

60

Završni ispit (pismeni i/ili usmeni)

2

20

Vježbe

1

20

Ukupno

 

100

Način oblikovanja konačne ocjene

Nazočnost predavanjima je min. 70%. Tijekom semestra studenti polažu dva kolokvija. Svaki kolokvij nosi 30% te je za prolaz na kolokviju potrebno ostvariti minimalno 50%. Rješavanje zadataka u obliku vježbi obvezni su za svladavanje predmeta, za redovne i izvanredne studente (udio u ocjeni je 20%). Položeni kolokvij i vježbe su temelj oblikovanja prosječne, a zatim i konačne ocjene. Studenti koji pozitivno riješe vježbe te oba kolokvija (pozitivno ocjenjena)oslobođeni su polaganja završnog ispita. U slučaju da student nije položio kolokvije tijekom semestra, pristupa završnom ispitu nakon završetka semestra (u propisanim ispitnim rokovima) ako je izvršio obvezu pohađanja nastave te vježbi.

Završni ispit je pismeni (potrebno je ostvariti minimalno 50%) i usmeni.

Ispit i kolokviji se vrednuju na sljedeći način:

 

od 90 do 100 bodova - ocjena 5 (izvrstan)

od 80 do 89,9 bodova - ocjena 4 (vrlo dobar)

od 65 do 79,9 bodova - ocjena 3 (dobar)

od 50 do 64,9 bodova - ocjena 2 (dovoljan)

 

Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenata, vrednovanje i ocjenjivanje

Studenti su obvezni nazočiti 70% održanih sati nastave uz obvezne vježbe. Ispit se može polagati kroz kolokvije tijekom semestra (za najmanje dovoljan za oba kolokvija ili nakon semestra na redovnom ispitnom roku kroz pismeni i usmeni).

Obvezna literatura

1.  Menadžment u trgovini,: M. Nedović,  2019.

Dopunska literatura

1.            Retailing Management: Michael Levy , Publisher: McGraw-Hill Higher Education, 2017.

2.            Trgovinsko poslovanje: Z. Segetlija,  Ekonomski  fakultet u Osijeku, Osijek, 2006.

Načini praćenja kvalitete

Izvedba predmeta prati se putem anonimne studentske ankete (vrednovanje kvalitete održane nastave).

Ciljevi kolegija:
Upoznavanje s posebnostima marketinga u trgovini i trgovinskog marketinga i razumijevanje procesa marketinga trgovinskog gospodarskog subjekta. Stjecanje temeljnih znanja o vođenju i izvršavanju marketinga u trgovini.

OPĆE INFORMACIJE

Naziv predmeta

Marketing u trgovini

Studijski program

Preddiplomski stručni studij Trgovine

Status predmeta (O/I)

Obvezni

Semestar

VI

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

5

Broj sati nastave (P+V+S)

30+15+0

Vrijeme i mjesto izvođenja nastave

V semestar, prema rasporedu

Jezik na kojemu se izvodi kolegij

hrvatski

Nositelj predmeta

Kabinet

Vrijeme konzultacija

e-mail

 

105

prema dogovoru

mnedovic@vevu.hr

Suradnici na predmetu

Kabinet

Vrijeme konzultacija

e-mail

 

 

 

 

OPIS PREDMETA

Ciljevi predmeta

Studenti će se poučiti sa posebnostima marketinga u trgovini, te razumjeti procese, tehnike i alate  u primjeni marketinga.

Uvjeti za upis predmeta

Nema uvjeta

Očekivani ishodi učenja za predmet

 

Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:

         

1. Iskazati i objasniti ulogu i važnost marketinga u  trgovini

2. Opisati faze razvoja i specifičnosti marketinga u trgovini

3. Razmotriti najpogodniju marketinšku strategiju u trgovini

4. Ocijeniti učinkovitost marketinškog nastupa na tržištu

5. Razlikovati privatne i proizvođačke marke proizvoda

6. Prepoznati specifično oglašavanje u trgovini

 

 

Sadržaj predmeta

1.       Uvodno predavanje

2.       Marketing danas

3.       Upravljanje markama

4.       Identitet marke i elementi identiteta marke

5.       Privatne marke

6.       Marketing u trgovini  (nabava)

7.       Pozicioniranje proizvoda u trgovini – kondicije i godišnja ugovaranja

8.       Vertikalni marketing u trgovini

9.       Segmentacija tržišta i ciljne skupne

10.   Specifično oglašavanje u trgovini

11.   Analize  - PEST

12.   Analiza -SWOT

 

 

 

Vrste izvođenja nastave

x

predavanja

 

terenska nastava

x

vježbe

x

samostalni zadaci

 

seminari i radionice

x

mentorski rad

x

obrazovanje na daljinu

 

praktični rad

x

multimedija i mreža

x

konzultacije

 

laboratorij

 

ostalo _________________

Način vrednovanja i ocjenjivanja

Oblici praćenja i provjeravanja

 

usmeno

 

pismeno

 

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja

opterećenje u ECTS

udio (%) u ocjeni

Pohađanje nastave

1

0

Kolokvij 1 i 2

2

60

Završni ispit (pismeni i/ili usmeni)

1

20

Vježbe

1

20

Ukupno

 

100

Način oblikovanja konačne ocjene

Nazočnost predavanjima je min. 70%. Tijekom semestra studenti polažu dva kolokvija. Svaki kolokvij nosi 30% te je za prolaz na kolokviju potrebno ostvariti minimalno 50%. Rješavanje zadataka u obliku vježbi obvezni su za svladavanje predmeta, za redovne i izvanredne studente (udio u ocjeni je 20%). Položeni kolokvij i vježbe su temelj oblikovanja prosječne, a zatim i konačne ocjene. Studenti koji pozitivno riješe vježbe te oba kolokvija (pozitivno ocjenjena)oslobođeni su polaganja završnog ispita. U slučaju da student nije položio kolokvije tijekom semestra, pristupa završnom ispitu nakon završetka semestra (u propisanim ispitnim rokovima) ako je izvršio obvezu pohađanja nastave te vježbi.

Završni ispit je pismeni (potrebno je ostvariti minimalno 50%) i usmeni.

Ispit i kolokviji se vrednuju na sljedeći način:

 

od 90 do 100 bodova - ocjena 5 (izvrstan)

od 80 do 89,9 bodova - ocjena 4 (vrlo dobar)

od 65 do 79,9 bodova - ocjena 3 (dobar)

od 50 do 64,9 bodova - ocjena 2 (dovoljan)

 

Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenata, vrednovanje i ocjenjivanje

Studenti su obvezni nazočiti 70% održanih sati nastave uz obvezne vježbe. Ispit se može polagati kroz kolokvije tijekom semestra (za najmanje dovoljan za oba kolokvija ili nakon semestra na redovnom ispitnom roku kroz pismeni i usmeni.

Obvezna literatura

1.       Marketing  u trgovini,: M. Nedović,  2020.

2.       2. Segetlija, Z.; Lamza-Maronić, Maja: Strategija maloprodaje, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 1999.

Dopunska literatura

1.            Retail Marketing Management: Principles & Practice , by Helen Goworek ,  Peter McGoldrick, Pearson Educational Limited, 2015.

Načini praćenja kvalitete

Izvedba predmeta prati se putem anonimne studentske ankete (vrednovanje kvalitete održane nastave).

Ciljevi kolegija:
Upoznavanje s logističkim tokovima unutar trgovinskih poduzeća: informacijskim, procesiranja narudžbi, tokovima roba, postupcima planiranja, funkcioniranjem i značenjem sustava upravljanja zalihama, kao i stjecanje prvih spoznaja na temelju praktičkih primjera provođenja sustava upravljanja zalihama.

OPĆE INFORMACIJE

Naziv predmeta

Logistika u trgovini

Studijski program

Preddiplomski stručni studij Trgovine

Status predmeta (O/I)

Obvezni

Semestar

VI

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

5

Broj sati nastave (P+V+S)

30+15+0

Vrijeme i mjesto izvođenja nastave

V semestar, prema rasporedu

Jezik na kojemu se izvodi kolegij

hrvatski

Nositelj predmeta

Kabinet

Vrijeme konzultacija

e-mail

 

105

prema dogovoru

mnedovic@vevu.hr

Suradnici na predmetu

Kabinet

Vrijeme konzultacija

e-mail

 

 

 

 

OPIS PREDMETA

Ciljevi predmeta

Studenti će se poučiti sa posebnostima dobavnog lanca, te razumjeti  prilike dobavnog lanca, tehnologiju i koordinaciju istog.

Uvjeti za upis predmeta

Nema uvjeta

Očekivani ishodi učenja za predmet

 

Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:

1. Definirati i objasniti ulogu i važnost logistike u  trgovini

2. Opisati faze razvoja logistike i dobavnog lanca u trgovini

3. Objasniti različite uloge sudionika u dobavnom lancu

4. Predložiti efikasne modele upravljanja dobavnim lancem

5. Ocijeniti učinkovitost dobavnog lanca gospodarskog subjekta

6. Oblikovati strategiju logistike gospodarskog subjekta     

 

 

Sadržaj predmeta

 

1. Uvodno predavanje

2. Strategija i planiranje u lancu dobave

3. Dizajn mreže lanca dobave

4. IT (informacijska tehnologija) za upravljanje lancem dobave

5. Principi upravljanja lancem dobave

6. Upravljanje potražnjom

7. Predviđanje potražnje

8. Upravljanje nabavom i izbor dobavljača

9. Agregatno planiranje u lancu dobave

10. Upravljanje zalihama

11. Ugovori u lancima dobave

12. Raspoređivanje poslova

13. Menadžment transporta

14. Upravljanje skladištima i distribucijskim centrima

15. Koordinacija u lancu dobave

 

Vrste izvođenja nastave

x

predavanja

 

terenska nastava

x

vježbe

x

samostalni zadaci

 

seminari i radionice

x

mentorski rad

x

obrazovanje na daljinu

 

praktični rad

x

multimedija i mreža

x

konzultacije

 

laboratorij

 

ostalo _________________

Način vrednovanja i ocjenjivanja

Oblici praćenja i provjeravanja

 

usmeno

 

pismeno

 

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja

opterećenje u ECTS

udio (%) u ocjeni

Pohađanje nastave

1

0

Kolokvij 1 i 2

2

60

Završni ispit (pismeni i/ili usmeni)

1

20

Vježbe

1

20

Ukupno

 

100

Način oblikovanja konačne ocjene

Nazočnost predavanjima je min. 70%. Tijekom semestra studenti polažu dva kolokvija. Svaki kolokvij nosi 30% te je za prolaz na kolokviju potrebno ostvariti minimalno 50%. Rješavanje zadataka u obliku vježbi obvezni su za svladavanje predmeta, za redovne i izvanredne studente (udio u ocjeni je 20%). Položeni kolokvij i vježbe su temelj oblikovanja prosječne, a zatim i konačne ocjene. Studenti koji pozitivno riješe vježbe te oba kolokvija (pozitivno ocjenjena)oslobođeni su polaganja završnog ispita. U slučaju da student nije položio kolokvije tijekom semestra, pristupa završnom ispitu nakon završetka semestra (u propisanim ispitnim rokovima) ako je izvršio obvezu pohađanja nastave te vježbi.

Završni ispit je pismeni (potrebno je ostvariti minimalno 50%) i usmeni.

Ispit i kolokviji se vrednuju na sljedeći način:

 

od 90 do 100 bodova - ocjena 5 (izvrstan)

od 80 do 89,9 bodova - ocjena 4 (vrlo dobar)

od 65 do 79,9 bodova - ocjena 3 (dobar)

od 50 do 64,9 bodova - ocjena 2 (dovoljan)

 

Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenata, vrednovanje i ocjenjivanje

Studenti su obvezni nazočiti 70% održanih sati nastave uz obvezne vježbe. Ispit se može polagati kroz kolokvije tijekom semestra (za najmanje dovoljan za oba kolokvija ili nakon semestra na redovnom ispitnom roku kroz pismeni i usmeni.

Obvezna literatura

1.       Jasna Prester,: Upravljanje lancima dobave, Sinergija – nakladništvo d.o.o., Zagreb, 2012.

Dopunska literatura

1.       Chopra S., Meindel P., Supply Chain Management, Pearson Educational,  USA, 2016

Načini praćenja kvalitete

Izvedba predmeta prati se putem anonimne studentske ankete (vrednovanje kvalitete održane nastave).