CILJEVI: Savladavanjem sadržaja predmeta student će usvojiti spoznaje o osobitostima psihičkog razvoja čovjeka kroz pojedina životna razdoblja te uočiti različite potrebe bolesnika u različitim životnim razdobljima. Savladavanjem sadržaja predmeta student će biti sposoban: opisati i razumjeti osobitosti psihičkog razvoja čovjeka kroz cijeli životni vijek, opisati razvojne norme i uočiti promjene u tjelesnom, motoričkom, kognitivnom i socijalnom razvoju te u razvoju ličnosti tijekom životnog vijeka, razviti osjetljivost za različite psihološke potrebe osoba u različitim razvojnim razdobljima.

SADRŽAJ: Uvod u razvoj čovjeka; razvoj, zdravlje i bolest; metode proučavanja razvoja čovjeka; razvojne teorije; obilježja pojedinih razdoblja razvoja; genetske osnove razvoja; prenatalni razvoj; prenatalna okolina; razvoj u prvoj godini života; prilagodba novorođenog djeteta, rast i razvoj, razvoj motorike i percepcije, kognitivni razvoj, razvoj ličnosti i socijalni razvoj; razvoj u ranom djetinjstvu; tjelesni i motorički, kognitivni, socijalni i razvoj ličnosti; razvoj u srednjem djetinjstvu; tjelesni i motorički, kognitivni, socijalni i razvoj ličnosti; razvoj u adolescenciji; odnos tjelesnog i psihičkog razvoja, razvoj spolnih značajki, motorički, kognitivni i socijalni razvoj, razvoj ličnosti, problemi adolescencije; razvoj u mlađoj odrasloj dobi - tjelesni, kognitivni i socijalni razvoj, obitelj, zanimanje i profesionalni razvoj; razvoj u srednjoj odrasloj dobi - tjelesni, kognitivni i socijalni razvoj i razvoj ličnosti, kriza sredine života, obiteljske i profesionalne promjene; razvoj u starosti, starenje i starost naroda i pojedinca, teorije starenja, promjene u sposobnostima, ličnost i starenje, socijalni odnosi, obitelj, duševno zdravlje, smrt i umiranje, modeli socijalne i zdravstvene zaštite starih ljudi.

Nakon odslušanog kolegija studenti/ce trebaju biti u mogućnosti:

·         Definirati rast, razvoj, maturaciju, učenje i čimbenike razvoja

·         Nabrojati razvojne faze u životu čovjeka i osnovne značajke

·         Razumjeti kognitivni, tjelesni i socijalni razvoj u svim razvojnim fazama

·         Poznavati poremećaje razvoja u različitim razvojnim fazama

     Napraviti plan skrbi za pacijenta u različitim razvojnim fazama uzimajući u obzir specifične potrebe koje imaju u razvojnoj fazi

1. Einführungsstunde
2. Grundwortschatz des Sachgebiets Physiotherapie
3. Krankheiten gestern und heute
4. Infektionskrankheiten (ansteckende Krankheiten)
5. Massage
6. Medikamente
7. Rauschmittel
8. Knochenbruch
9. Kolloqium
10. Zeitformen
11. Wiederholen der Zeitformen
12. Rektion der Verben
13. Modalverben
14. FVG
15. Wiederholen

Cilj predmeta jest  da  student  stekne znanja  vezana za definicije zdravlja i činitelje zdravlja, nabrojati i opisati povijesna razdoblja socijalne medicine i glavne sudionike u tom razvoju, objasniti razliku pojmova zdravstvenih potreba i zahtjeva, objasniti metode procjene i postupak u ocjeni zdravstvenog stanja stanovništva.  

Sadržaj predmeta je sljedeći:

  1. Uvodno predavanje
  2. Socijalna medicina: definicija, povijesni razvoj, zdravlje-definicije, činitelji koji utječu na zdravlje
  3. "Zdravlje za sve", zdravstvene potrebe i zdravstveni zahtjevi, zdravstveno stanje stanovništva
  4. Demografska obilježja i zdravstvene potrebe, populacijska politika, socijalne potrebe i socijalna zaštita, unapređenje zdravlja, samozaštita i suzaštita
  5. Zdravstvena zaštita i razine zdravstvene zaštite
  6. Zdravstvena politika i ciljevi zdravstvene zaštite
  7. Ugrožene skupine i činitelji rizika
  8. Utjecaj okoline na zdravlje; voda - voda u zaštiti zdravlja
  9. Utjecaj okoline na zdravlje; prehrana - prehrana u zaštiti zdravlja
  10. Higijena prostora u zdravstvenim ustanovama
  11. Bolničke infekcije i njihovi najčešći uzročnici
  12. Metoda screeninga-a - gdje, kada i kako ga koristimo
  13. Hrvatski javnozdravstveni nacionalni programi