- Nositelj kolegija: Erna Davidović Cvetko
- Izvođač kolegija: Ivana Lovrić
- Nositelj kolegija: Erna Davidović Cvetko
- Izvođač kolegija: Ivana Lovrić
- Nositelj kolegija: Vesna Brumnić
- Izvođač kolegija: Katarina Kovačević
Upoznati studente sa osnovnim značajkama, principima, koristima i načinima primjene Bobath koncepta kod odraslih sa stečenom lezijom središnjeg živčanog sustava te primjene kod neurorizične djece i djece s odstupanjima od tipičnog/urednog razvoja. Studentima će se omogućiti usvajanje praktične primjene osnova hands on neurofacilitacijskog tretmana u kliničkom okruženju ili u kući pacijenta.
OČEKIVANI ISHODI:
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:
1. Procijeniti stanje osnovnih funkcionalnih obrazaca pokretanja kod djece i odraslih u okviru fizioterapijske procjene bolesnika s kongenitalnom ili stečenom lezijom središnjeg živčanog sustava.
2. Izabrati opciju hands on tretmana na osnovu procjene funkcije i strukture te utvrđenog funkcionalnog cilja neurofacilitacijskog tretmana
3. Planirati osnovne tehnike facilitacije usmjerene poboljšanju funkcionalnog pokreta i transfera u aktivnostima svakodnevnog života
4. Razviti osnovne postupke rane intervencije i rane rehabilitacije za pojedinog pacijenta u cilju reduciranja ranih i kasnih posljedica zbog oštećenja središnjeg živčanog sustava te poboljšanja funkcionalnog statusa i saomstalnosti pacijenta
5. Valorizirati funkcionalne učinke provedenih neurofacilitacijskih postupaka putem testova i mjerenja sukladno praksi temeljenoj na dokazima.
SADRŽAJ PREDMETA:
1. Značajke, principi i teorijska ishodišta Bobath koncepta i drugih neurorazvojnih koncepata te njihova znanstvena utemeljenost
2. Osnove posturalne kontrole i posturalnog pregleda kod intaktnog središnjeg živčanog sustava
3. Analiza varijacija normalnog pokreta/obrazaca kod intaktnog središnjeg živčanog sustava
4. Značajke voljnog, automatskog, automatiziranog i refleksnog pokreta
5. Osnove procjene funkcije i strukture-testovi i mjerenja u neurološkoj rehabilitaciji
6. Patološki obrasci i znaci pokretanja kod djece i odraslih s oštećenjem središnjeg živčanog sustava
7. Rane i kasne posljedice oštećenja središnjeg živčanog sustava
8. Uloga i ciljevi rane intervencije i rehabilitacije
9. Pozicioniranje i transferi
10. Osnove neurofacilitacijskog hands on tretmana usmjerenog funkcionalnom pokretu u aktivnostima svakodnevnog života
11. Primjena pomagala kod neuroloških pacijenata-prednosti i nedostaci
12. Uloga fizioterapeuta u interdisciplinarnom timu u rehabilitaciji neurološkog pacijenta
13. Usvajanje recentnih znanstvenih spoznaja-pregled baza podataka
14. Značaj i uloga fizioterapeuta u edukaciji pacijenta
OBVEZNA LITERATURA:
- Grozdek Čovčić, G., Maček, Z. (2011) Neurofacilitacijska terapija. Zagreb: Zdravstveno veleučilište
DOPUNSKA LITERATURA:
1. Raine, S., Meadows, L., Lynch-Ellerington, M. (2009) Bobath Concept-Theory and clinical practice. Oxford: Blackwell Publishing.
2. Bobath, B. (1990) Adult hemiplegia-evaluation and treatement. London: Butterworth-Heinemann
3. Jelica S. (2021.) Interni nastavni materijali-Neurološka rehabilitacija 2021.
- Nositelj kolegija: Stjepan Jelica
- Nositelj kolegija: Slavica Janković
- Nositelj kolegija: Vesna Šeper
Cilj predmeta je potaknuti studente na sustavno obuhvaćanje znanja, vještina i kompetencija potrebnih za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa u području neurologije, psihijatrije i gerijatrije, sukladno potrebama korisnika.
Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za prepoznavanje i kritičku procjenu različitih fizioterapijskih modaliteta određenih sadržajem kolegija u terapijske svrhe, kao i za analizu i evaluaciju učinaka navedenog, u području neurologije, psihijatrije i gerijatrije.
Očekivani ishodi učenja za predmet
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:
1. 1. Procijeniti normalnu posturu i normalni pokret, te funkcionalna odstupanja specifična za neurološke i psihijatrijske bolesti te gerijatrijska stanja,
2. 2. Utvrditi ciljeve fizioterapijskog tretmana neuroloških i psihijatrijskih bolesti te gerijatrijskih stanja,
3. 3. Izabrati između različitih opcija najadekvatnije fizioterapijske postupke na osnovu fizioterapijske procjene te utvrđenog cilja fizioterapijskog tretmana,
4. 4. Kritički prosuditi učinke primijenjene terapije, te neželjene efekte i komplikacije tijekom provođenja fizioterapije, putem testova i mjerenja,
5. 5. Argumentirati mišljenje u razloga i načina primijene određene fizioterapijske procjene kao i određenih fizioterapijskih postupaka,
6. 6. Obraniti stav vezano za razlog i način primijene određene fizioterapijske procjene kao i određenih fizioterapijskih postupak.
7. 7. Opravdati ulogu fizioterapeuta u interdisciplinarnom timu unutar neurorehabilitacije, psihijatrije i kod gerijatrijskih stanja.
d Sadržaj predmeta je sljedeći:
1. Uvodno predavanje
2. Fizioterapija u neurologiji i fizioterapijski proces u neurološkoj fizioterapiji
3. Neurofiziološki temelji u neurološkoj fizioterapiji, hijerarhijska i paralelna organizacija središnjeg živčanog sustava, centralni kontrolni posturalni mehanizam, karakteristike normalnog pokreta
4. Normalne automatske posturalne reakcije, reakcije balansa, voljni i automatizirani pokreti, funkcionalni pokret
5. Analiza komponenti normalnog pokreta i motoričke aktivnosti: ležeći, sjedeći i stojeći posturalni set
6. Analiza aktivnosti transfera između posturalnih setova i kompleksnih funkcionalnih aktivnosti
7. Funkcionalne razine osobe prema klasifikaciji ICF-a
8. Temeljni principi primjene fizioterapijskih koncepata u odraslih osoba s neurološkim oštećenjem.
9. Bobath koncept kod odraslih osoba sa centralnim oštećenjima: pregled, analiza, tretman i evaluacija.
10. Specifičnosti pregleda i tretmana osoba nakon cerebrovaskularnog inzulta, kod osoba s kraniocerebralnim ozljedama, problemi spastičnosti i asociranih reakcija, problem kompenzacija,
11. Specifičnosti pregleda i tretmana osoba s Mb. Parkinsonom i osoba s multiplom sklerozom
12. Specifičnosti pregleda i tretmana osoba sa spinalnim ozljedama i osoba s perifernim lezijama
13. Specifičnosti pregleda i tretmana osoba s neuromuskularnim bolestima
14. Fizioterapija u psihijatriji: fizioterapijski proces kod neurotičnih poremećaja, afektivnih poremećaja, shizofrenije, posttraumatskog sindroma, maničnog sindroma, depresivnog sindroma, anoreksije nervoze i osoba sa psihosomatskim poremećajima
15. Fizioterapija u gerijatriji: specifičnosti fizioterapijskog procesa u gerijatriji, te specijalni aspekti grupne fizioterapije
- Nositelj kolegija: Vesna Brumnić
Cilj predmeta je potaknuti studente na sustavno obuhvaćanje znanja, vještina i kompetencija iz područja poduzetništva. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za prepoznavanje i razvoj poduzetničkih ideja te savladaju metodologiju pisanja poslovnog plana.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
1. Razumjeti poduzetništvo kao znanstveni i društveni fenomen
2. Analizirati poduzetničko okruženje i formulirati strategiju ulaska na tržište
3. Procijeniti preduvjete za osnivanje i uspješan rad poduzeća
4. Kritički prosuđivati o značaju proaktivnog i poduzetničkog načina razmišljanja za osobni razvoj
5. Interpretirati i primijeniti znanja sa svrhom prepoznavanja poslovne ideje i kreiranja poslovnog plana
6. lzraditi poslovni plan
- Nositelj kolegija: Darija Ivanković