Cilj kolegija

Osposobiti studente za razumijevanje i primjenu temeljnih pojmova i zakonitosti kineziološke metodike vezane uz metode, principe, metodičke organizacijske oblike rada, strukturu i sadržaje oficijelnog okvirnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture.

Sadržaj kolegija

Studenti će moći razumjeti i primijeniti temeljne pojmove i zakonitosti kineziološke metodike. Uvod u kineziološku metodiku. Temeljni pojmovi, definicije i struktura kineziološke metodike. Odnos kineziološke metodike prema drugim znanostima. Metodološke osnove istraživanja u kineziološkoj metodici. Uloga, cilj i zadaće tjelesne i zdravstvene kulture i povezanost s drugim predmetima i
odgojno-obrazovnim područjima. Tumačenje osnovnih pojmova (antropološki status, motoričke sposobnosti, morfološke karakteristike, funkcionalne sposobnosti, kognitivne sposobnosti i konativne osobine). Relacije između antropoloških obilježja. Krakteristike (biopsihosocijalne) učenika i učenica mlađe školske dobi. Motorička znanja. Mogućnost utjecaja procesa vježbanja na antropološka obilježja. Osnovne značajke plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u prva četiri razreda osnovne škole. Plan i program tjelesne i zdravstvene kulture za učenike od prvog do četvrtog razreda osnovne škole (ciljevi i zadaci, karakteristike plana i programa). Zakonitosti kineziološke metodike vezane uz metode, principe, metodičke organizacijske oblike rada u mlađim razredima osnovne škole.

Ishodi učenja

1. Studenti će moći pravilno tumačiti, interpretirati temeljne pojmove i stručne termine iz kineziološke metodike
2. Studenti će moći objasniti i interpretirati antropološka obilježja (motoričke i funkcionalne sposobnosti i morfološke karakteristike) učenika od 1. do 4. razreda osnovne škole, te će moći raspravljati o utjecaju tjelesnog vježbanja na zdravlje učenika, te na rast i razvoj.
3. Studenti će moći interpretirati i analizirati koja bazična biotička motorička znanja trebaju naučiti i razviti učenici mlađe školske dobi u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi, kao preduvjet za kvalitetan rast i razvoj u cjelini.
4. Studenti će moći objasniti i analizirati plan i program tjelesne i zdravstvene kulture za učenike mlađe školske dobi, koje su njegove značajke i što sve sadrži (sat tjelesne i zdravstvene kulture, mikropauze, natjecanja u odjeljenju, priredbe, izleti, međurazredna i školska natjecanja, zimovanja i ljetovanja, obuka neplivača).
5. Studenti će na vježbama izvoditi pojedine organizacijske oblike rada kako bi ih mogli što uspješnije koristiti u radu s učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole.
6. Studenti će na vježbama izvoditi pojedine metode rada kako bi ih mogli što uspješnije koristiti u radu s učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole.