Kolegij istražuje pristup "Pričam ti priču" (engl. storytelling) kao snažan alat za interpretaciju baštine i turističku prezentaciju. Kroz teoriju i praktične primjere, studenti će naučiti kako stvarati autentična, osobna iskustva za posjetitelje, transformirajući suhoparne činjenice u emocionalno privlačne priče.

Glavni ciljevi kolegija:

Stvaranje osobnog iskustva za posjetitelje: Učenje kako iskoristiti digitalne tehnologije (aplikacije, proširenu stvarnost, multimediju) i kreativno pisanje kako bi se stvorila duboka veza između posjetitelja i baštinske lokacije. Fokus je na prevođenju povijesnih zapisa o načinu života u prošlosti u pristupačne i zanimljive narative.

Suvremeni trendovi i "mračni turizam": Analiza modernih trendova u interpretaciji baštine, s posebnim naglaskom na memorijalnu baštinu i fenomen "mračnog turizma". Istražit će se modeli interpretacije mjesta stradanja i tragičnih događaja, s ciljem stvaranja osjetljivog, edukativnog i etički ispravnog pristupa.

Kombiniranje materijalne i nematerijalne baštine: Proučavanje kako se materijalna baština (građevine, artefakti) i nematerijalna baština (priče, legende, običaji) mogu ispreplesti u jedinstvenu naraciju. Poseban naglasak bit će na interpretaciji baštine iz antičkog doba, koristeći povijesne zapise za stvaranje živopisnih priča, ali mogu se koristiti primjeri iz bilo kojeg razdoblja.

Spajanje kulturne i prirodne baštine: Učenje o metodama kombiniranja kulturne i prirodne baštine s ciljem stvaranja emotivne povezanosti posjetitelja s mjestom. Naglasak je na prepoznavanju i prezentiranju sinergije između ljudskog nasljeđa i prirodnog okoliša.

Analiza svjetskih trendova: Analiza uspješnih i neuspješnih primjera "Pričam ti priču" pristupa iz cijelog svijeta. Razmatrat će se vrline i mane različitih modela, od visoke tehnologije do jednostavnog, kreativnog pisanja, kako bi se razumjelo što najbolje funkcionira u različitim kontekstima.

Kolegij će kulminirati izradom uokvirene interpretacije baštine, gdje će studenti primijeniti stečeno znanje na odabranu lokaciju ili temu, stvarajući vlastitu, cjelovitu priču za prezentaciju.