Cilj ovoga kolegija je upoznati principe rada, ulogu i dizajn multimedijskih sadržaja, te upoznati studente s njihovim korištenjem za Web, grafičke sadržaje, tisak i izdavaštvo, promotivne materijale i dr. Studenti ovladavaju osnovama stvaranja, prikaza i obrade različitih medija (statična i pokretna slika, zvuk, animacija, tekst), upoznaju se s tehnologijama i standardima različitih medija te digitalizacijom. Dobiva se pregled najkorištenijih grafičkih, tekstualnih, audio i video formata i upoznaje se sa njihovim značajkama i mogućnostima korištenja. Studenti se osposobljavaju za smisleno i estetsko kreiranje multimedijalnih digitalnih objekata.Upoznaje se terminologija korištena u ovom području.

Na ovom predmetu studenti će se upoznati s osnovnim postavkamainterakcije čovjek - računalo, kao i temama dizajna usmjerenogkorisniku, univerzalne upotrebljivosti, informacijskog ponašanjakorisnika te psihologije korisnika, ergonomije korištenja računala, webdizajna te se upoznati s metodama upotrebljivosti, izrade planaevaluacije upotrebljivosti te analize i prikaza rezultata istraživanja.Studenti će na nastavi raspravljati o pročitanoj literaturi, a istu ćeprimijeniti u izradi samostalnih zadataka i projekta.

1_goi.jpg1_goi.jpg

Predavanja će se odvijati u tri dijela. U prvom se dijelu kolegija studenti upoznaju s potrebom računalne obrade stare i rijetke građe (retrospektivna katalogizacija, retrospektivna konverzija) te s najvažnijim skupnim katalozima te vrste građe, kao i s potrebama korisnika kojima ti katalozi moraju udovoljiti. Nadalje, studenti se upoznaju sa sadržajnim i tipografskim obilježjima najstarijih tiskanih knjiga (inkunabula, cinquecentina) o kojima treba napose voditi računa pri njihovoj katalogizaciji. Posebna je cjelina stara knjiga kao predmet bibliografske organizacije informacija u kojoj će se rastumačiti temeljni pojmovi (stara knjiga, idealni i pojedinačni primjerak), ukazati na razlike između analitičke i deskriptivne bibliografije te bibliografije i kataloga.

U drugom se dijelu studenti upoznaju s razvojem standarda i pravila za bibliografsku i kataložnu obradu stare i rijetke građe (zadaci kataloga, odrednice i/ili pristupnice, standardni bibliografski opis prema ISBD(-u i Pravilniku za opis i pristup građi u knjižnicama, arhivima i muzejima, te osnovama njihove sadržajne obrade (tezaurusi).

Na seminarima će se raspravljati o sadržajnim i tipografskim obilježjima najstarijih tiskanih knjiga, ali i o značajkama rukopisnih kodeksa koje su utjecale na tisaknu knjigu. Studenti će se upoznati sa zadacima bibliografije, povijesti knjige, kodikologije, paleografije, kronologije i ostalih znanosti koje mogu pomoći pri obradi stare i rijetke građe. Osim toga, raspravit će se pitanja vezana uz korisnike te vrste građe. U okviru seminara studenti će sudjelovati u terenskoj nastavi u nekoj od baštinskih knjižnica na području Zadarske županije.

U okviru vježbi studenti će izrađivati zapise korištenjem navedenih pravila, standarda i predmetnih tezaurusa te se upoznavati s pretraživačkim tehnikama u međunarodnim skupnim katalozima. Dio vježbi provest će se u nekoj od baštinskih knjižnica gdje će studenti biti u mogućnosti opisivati konkretne primjerke stare i rijetke građe.