Uvod u inferencijalnu statistiku. Populacija i vrste uzoraka. Parametri populacije i statistika uzoraka.
Distribucija aritmetičkih sredina uzoraka. t-distribucija. Procjene karakteristika populacije.
Testiranje hipoteza. Logika testiranja značajnosti. Kritične vrijednosti, razine značajnosti, tipovi grešaka pri testiranju hipoteza. Koraci pri testiranju hipoteza. Postavljanje hipoteza, odabir i provođenje odgovarajućeg statističkog postupka, određivanje razine značajnosti.Testiranje značajnosti razlika – parametrijski postupci za testiranje hipoteza. t - test: zavisni i nezavisni uzorci, veliki i mali uzorci. Značajnost razlike između aritmetičkih sredina. Značajnost
razlike između proporcija. Testiranje značajnosti različitih koeficijenata korelacije. Testiranje
značajnosti razlika – neparametrijski postupci za testiranje hipoteza: nezavisni, zavisni i više
uzoraka. χ 2 – test. Ostali neparametrijski testovi. Uvod u analizu varijance: logika, F – distribucija,
postupak. Crta regresije i prognoziranje rezultata.

Predmet, cilj i zadaci Nacionalne povijesti pedagogije ¤ Metodologijske osnove istraživanja nacionalne povijesti pedagogije ¤ Periodizacija nacionalne povijesti pedagogije ¤ Počeci pedagoškog rada u Hrvata ¤ Srednjovjekovni razvoj školstva u Hrvatskoj ¤ Pedagogijska teorija i pedagoška praksa u Hrvatskoj od XVI do XVIII stoljeća ¤ Razvoj pedagogije, školstva i prosvjete u Hrvatskoj u XIX i prvoj polovici XX stoljeća ¤ Utjecaj totalitarnih društvenih prilika za Drugoga svjetskog rata na nacionalnu pedagogiju ¤ Razvoj pedagogije pod utjecajem socijalističkih društvenih prilika nakon Drugoga svjetskog rata ¤ Povratak pluraliziranoj pedagogiji od 90-ih godina XX stoljeća.