Mjesto, uloga i primjena kvalitativne metodologije u društvenim znanostima. Odgoj i obrazovanje kao predmet istraživanja: mogućnosti primjene kvalitativne metodologije. Mjesto i uloga teorije u razvoju kvalitativnog istraživačkog pristupa. Kvalitativne istraživačke strategije (fenomenologija, etnometodologija, akcijska i etnografska istraživanja). Kvalitativne istraživačke metode. Sudjelujuće promatranje. Metoda intervjua. Metoda fokus grupe. Studija slučaja. Analiza sadržaja. Odrednice kvalitativni nacrt istraživanja. Razvoj idejnog plana kvalitativnog istraživanja. Razvoj izvedbenog plana kvalitativnog istraživanja. Etape provođenja istraživanja i prikupljanje podataka. Sudionici i uzorak kvalitativnog istraživanja. Etički aspekti kvalitativnih istraživanja. Tehnike prikupljanja i dokumentiranja kvalitativne empirijske građe. Sređivanje podataka i postupci kodiranja. Analiza i interpretacija kvalitativnih podataka. Utemeljujuća teorija: ishodišta i primjena u razvoju znanstvene spoznaje. Postupci triangulacije. Interpretacija i znanstveno izvještavanje u kontekstu kvalitativne metodologije. (Među)odnos kvantitativnog i kvalitativnog pristupa u znanosti. Temeljne odrednice mješovitih istraživačkih nacrta (mixed-methods research) i njihova primjena.

Cilj kolegija je razumijevanje i stjecanje znanja o osnovnim pojmovima i ključnim pitanjima razvojne psihologije. U okviru kolegija studenti će se upoznati normativnim promjenama u tjelesnom, kognitivnom, emocionalnom i socijalnom razvoju koje se događaju tijekom djetinjstva i adolescencije.