- Nositelj kolegija: Aleksandar Včev
Cilj predmeta Tjelesne i zdravstvene kulture je, uz podizanje svijesti o važnosti tjelesne i zdravstvene kulture, očuvanje već stečenih i usvajanje novih motoričkih znanja i vještina u svrhu utjecaja na antropološke karakteristike (motorička obilježja, motoričke, funkcionalne, kognitivne i konativne sposobnosti) te unaprjeđenje zdravlja i radne sposobnosti, zadovoljenje potrebe za kretanjem, osposobljavanje studenata za racionalno, sadržajno korištenje i provođenje slobodnog vremena te pripomoć kvalitetnom životu u mladosti, zrelosti i starosti.
- Nositelj kolegija: Zoran Pupovac
Alternativni fotografski procesi istražuju na koji se način fotografske tehnike 19og stoljeća mogu primijeniti u recentnom likovnom izričaju. Kroz povijesni pregled povlačimo paralele i istražujemo koje su mogućnosti te prednosti alternativnih fotografskih procesa pred digitalnim medijem.
- Nositelj kolegija: Vjeran Hrpka
Kolegij ima za cilj upoznavanje sa tehnikama alternativnih fotografskih postupaka i njihova primjena u recentnom likovnom izričaju te primjena u grafičkim tehnikama, slikarstvu, kiparstvu i multimediji.
- Nositelj kolegija: Vjeran Hrpka
Pojmovno određenje kurikuluma. Vodeći teorijsko-metodološki pristupi razvoju kurikuluma (konceptualna određenja, kurikulumske koncepcije i tipovi kurikuluma). Metodologija planiranja i oblikovanja kurikuluma (teorija ciljeva, modeli formuliranja, modeli iskazivanja ishoda učenja, kriteriji izbora sadržaja i metodologija didaktičkog oblikovanja sadržaja, planiranje provedbe, kriterij i načini evaluacije odgojno-obrazovnih učinaka).
- Nositelj kolegija: Tihana Škojo
- Nositelj kolegija: Tihana Škojo
Prepoznavanje i klasifikacija djece s teškoćama u razvoju. Kompetencije nastavnika glazbene pedagogije za rad s djecom s teškoćama.
Planiranje i programiranje rada za učenike s teškoćama u razvoju. Odrednice inkluzivnog obrazovanja s naglaskom na glazbenu nastavu. Individualizirana glazbena nastava kao sastavni dio kurikulumskog pristupa u radu s djecom s teškoćama. Integracija djece s teškoćama u glazbene aktivnosti školskom kurikuluma.
- Nositelj kolegija: Tihana Škojo
- Nositelj kolegija: Tihana Škojo
- Nositelj kolegija: Dubravko Mataković
- Nositelj kolegija: Dubravko Mataković
Duboki tisak: povijesni razvoj, najznačajniji predstavnici, primjeri, reprodukcije.
Matrica obrađena kemijskom i mehaničkom metodom obrade matrice; suha igla, bakropis.
Upoznavanje s različitim vrstama metalnih ploča, vrstama papira, tiskarskih boja.
Prilagođavanje crteža pojedinim grafičkim tehnikama.
Jetkanje u kiselini, otiskivanje. Izrada suhe igle i bakropisa.
- Nositelj kolegija: Marko Živković
- Izvođač kolegija: Krunoslav Dundović
Upoznavanje s principima tiska u pojedinim tehnikama dubokog i visokog tiska u kontekstu suvremenog likovnog izričaja.
Razvijanje individualnih sklonosti primjerenih osobnom senzibilitetu studenata.
Reservage u kontekstu suvremene grafike.
Kolografija, kartonski tisak.
Istraživanje izražajnih mogućnosti i kombiniranja s ostalim grafičkim tehnikama.
Korištenje iskustava stečenih u drugim likovnim medijima.
- Nositelj kolegija: Marko Živković
- Izvođač kolegija: Krunoslav Dundović
Cilj ovog predmeta je da studenti svladaju realne praktične probleme pri realizaciji njihovih likovnih projekata u javnom prostoru s ciljem stvarne realizacije umjetničkih projekata u javnom prostoru. Studenti će kroz kolegij naučiti kako se uspješno prijaviti na bilo koju vrstu umjetničkog programa kao što su kiparske radionice, rezidencijalni programi, kulturne i studijske razmjene ili natječajne izložbe.
Ishodi:
Nakon završetka predmeta student/ica će moći:
1. Primijeniti analitičke i kritičke vještine u promatranju i tumačenju vlastitog rada i umjetničkog djela
2. Služiti se različitim vrstama stručnih izvora od tiskanih knjiga do digitalnih baza podataka i specijaliziranih internetskih stranica
3. Analizirati, obrazložiti i kritički promišljati umjetnost u neformalnom okružju kroz neposredan kontakt s umjetničkim djelom, posjećivanjem izložbi, umjetničkih događanja u Hrvatskoj i svijetu
4. Samostalno istražiti, osmisliti i prezentirati svoj umjetnički rad javnom prezentacijom
5. Pravovremeno realizirati samostalan zadatak u obliku likovno/vizualnog koncepta
6. Likovno/vizualno izraziti i objasniti svoj koncept rada od razvoja ideje do konačne realizacije u materijalu
7. Samostalno kreirati i interpretirati cjelovito umjetničko djelo te preuzeti odgovornost za njegovu javnu prezentaciju.
Sadržaj:
Analiza postojećih povijesnih i aktualnih primjera skulptura u javnom prostoru.
Analiza javnim umjetničkih akcija, ulične umjetnosti i općenito umjetničkih intervencija u javnom prostoru.
Usvajanje različitih pristupa i postupaka realizacije javne umjetnosti.
Umjetničko istraživanje zadane i odabrane teme/projekta.
Eksperimentalni rad u vizualno umjetničkom mediju.
Izrada nacrte, modele i makete svojih djela.
Izrada opisa projekta i prezentacije.
- Nositelj kolegija: Margareta Lekić
Cilj predmeta je omogućiti studentima stjecanje teorijskih i praktičnih spoznaja o strukturi i zakonitostima skulpture. Cilj je da studenti usvoje znanja o osnovnim načelima trodimenzionalnog oblikovanje te da istražuju, primjenjuju i savladavaju različite metode pri izradi kiparskog djela.
Sadržaj:
Oblikovanje na osnovu promatranja i analize predloška (modela), te po sjećanju.
Razvijanje sposobnosti opažanja i osjećaj za odnose veličina.
Razvijanje vizualnog pamćenja oblikovanjem po sjećanju.
Savladavanje plastičkog oblikovanja složenih odnosa (masa, proporcija, struktura).
Vježbe iz kompozicije: statička i dinamička ravnoteža.
Njegovanje individualnog kiparskog izraza putem slobodne interpretacije volumena u punoj plastici i reljefu.
Formalna analiza odnosa pozitivne i negativne forme, ritma i pokreta te unutarnjeg i vanjskog prostora.
- Nositelj kolegija: Margareta Lekić
- Nositelj kolegija: Dijana Romić
- Nositelj kolegija: Goran Tvrtković
Metodički postupci ulaska u ritam i mjeru, obrada ritamskih figura i postupci vježbanja ritma. Demonstriranje i objašnjavanje ulazak u tonski prostor, obradu novog tona, durskog i molskih tonaliteta, alteracije, kromatske ljestvice i modulacije. Metodički postupak obrade teorijskih sadržaja iz nastave solfeggia.
Teorijsko oblikovanje i demonstriranje metodičkih postupaka obrade elemenata glazbenog izražavanja, instrumenata, pjevačkih glasova, glazbenih oblika i ostalih glazbeno-povijesnih tema. Dijakronijski i sinkronijski model nastave glazbene umjetnosti.
- Nositelj kolegija: Tihana Škojo
- Nositelj kolegija: Tihana Škojo
Cilj je predmeta omogućiti studentima stjecanje teorijskih i praktičnih spoznaja o strukturi i zakonitostima ilustrirane knjige i slikovnice, na temelju kojih će ih moći samostalno oblikovati razumijevajući specifičnosti određenih vrsta i žanrova, određene čitateljske publike ili uzrasta. Osposobiti studente da u tekstovima koje ilustriraju prepoznaju, odabiru i na kreativan način koriste elemente adekvatne za kvalitetnu vizualizaciju. Osposobiti ih da sami razvijaju, postavljaju i u osobnom praktičnom radu primjenjuju bitne kriterije za kvalitetnu izvedbu u cijelom procesu od razumijevanja teksta, koncipiranja i razvoja likovne ideje, odabira načina izvedbe i njene konačne realizacije.
Omogućiti studentima stjecanje iskustva i produbljivanje spoznaja kroz učestalo predstavljanje, analiziranje, kompariranje te valoriziranje svog i tuđeg rada.
- Nositelj kolegija: Ana Sladetić
Cilj ovog predmeta je da studenti usvoje znanja i vještine obrade gipsa te uporabe odgovarajućih namjenskih alata. Po završetku kolegija praktičnom primjenom usvojenih znanja studenti će moći samostalno realizirati gipsane odljeve vlastitih radova.
Nakon završetka predmeta student/ica će moći:
1. Služiti se različitim vrstama stručnih izvora od tiskanih knjiga do digitalnih baza podataka i specijaliziranih internetskih stranica.
2. Pravovremeno realizirati samostalni zadatak u obliku likovno/vizualnog rada.
3. Primjeniti proces ljevanja od složenog kiparskog predloška.
4. Analizirati metodologiju obrade kiparske forme u gipsu.
Sadržaj:
Usvajanje znanja o osnovnim karakteristikama gipsa, vrstama gipsa te tehnikama miješanja i lijevanja gipsa.
Usvajanje teorijskih i praktičnih znanja o vrstama patina i patiniranjem gipsa.
Kreiranje različitih vrsta gipsanih kalupa i realizacija kiparskih radova u tehnici lijevanja gipsa.
Usvajanje znanja o zaštiti tijekom rada s alatima i materijalima.
- Nositelj kolegija: Margareta Lekić
- Nositelj kolegija: Goran Tvrtković
Ishodi učenja i studentske kompetencije: Studenti će u potpunosti razviti i unaprijediti sposobnosti rada u nastavi i izvannastavnim aktivnostima.
- Nositelj kolegija: Antoaneta Radočaj-Jerković
- Izvođač kolegija: Majda Milinović
Kolegij Pokretne slike I studentice i studente uvodi u svijet autorskog filma . Na kolegiju se analizira medij filma i video stvaralaštva općenito , uče se osnove snimanja te montaže. Studenti/ce će nakon odslušanog kolegija moći samostalno izraditi svoj video rad.
- Nositelj kolegija: Vjeran Hrpka
Na kolegiju Pokretne slike II studenti/ce se susreću sa zahtjevnijim izazovima u mediju videa , uče kako kreativno pristupiti snimanju , montaži i postprodukciji videa. Primjenom stečenih znanja i vještina realiziraju vlastite video radove .
- Nositelj kolegija: Vjeran Hrpka
E- kolegij Psihologija odgoja i obrazovanja II je jednosemestralni kolegij namijenjen studentima nastavničkog smjera Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku.
- Nositelj kolegija: Marija Kristek
E- kolegij Psihologija scenske ekspresije je jednosemestralni kolegij namijenjen studentima diplomskog sveučilišnog studija lutkarske režije Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku.
- Nositelj kolegija: Marija Kristek
- Nositelj kolegija: Goran Tvrtković
- Nositelj kolegija: Goran Tvrtković
- Nositelj kolegija: Dunja Duić
- Nositelj kolegija: Tunjica Petrašević
- Izvođač kolegija: Marina Čepo
Studenti će se tijekom semestra upoznati sa primjenom različitih suvremenih grafičkih tehnika u području suvremene ilustracije. Cilj navedenog je stjecanje vještina i razvijanje osobnog likovnog vizualnog izraza.
Studenti će napraviti projekt koji obuhvaća proces pripreme skica, razrade, analize, primjene različitih suvremenih digitalnih grafičkih tehnika, usvajanje i objašnavanje terminologije, definiranje i demonstriranje suvremenih graf. tehnika te prezentiranje završenog projekta.
Studenti uče koristiti i kombinirati različite digitalne grafičke tehnike kao sastavni dio projekta. Osposobiti studente da sami postavljaju i u svom radu primjenjuju bitne kriterije za kvalitetnu realizaciju grafike te upoznavanja sa suvremenim i netradicionalnim grafičkim tehnikama i njihovoj primjeni u suvremenoj umjetničkoj praksi te ilustraciji. Omogućiti da nauče graditi specifičan grafički senzibilitet u skladu s novim izražajnim mogućnostima.
Zavšeni projekt studenti će prezentirati na godišnjoj izložbi studentskih radova u prostorima UAOS.
- Nositelj kolegija: Ana Sladetić
- Nositelj kolegija: Goran Tvrtković
Teorija medija je teorija medija.
- Nositelj kolegija: Vladimir Rismondo
Vizualna semiotika je vizualna semiotika.
- Nositelj kolegija: Vladimir Rismondo
- Izvođač kolegija: Snježana Barić-Šelmić
- Nositelj kolegija: Ivo Džinić