Moderni aspekti financijske analize istražuju makroekonomske i mikroekonomske uvjete kao i temeljna obilježja poslovanja pojedinačnog poduzeća, u svrhu predviđanja kretanja rezultata poslovanja poduzeća, sektorskih kretanja i kretanja cjelokupnog gospodarstva. Cilj kolegija je u tom kontekstu osposobiti studente da samostalno ovladaju konceptima i instrumentarijem koji ulaze u skup kategorija povezanih s financijskom analizom s makro i mikro aspekta te odabranim pokazateljima ključnim za razumijevanje, interpretaciju i odlučivanje kod operativnih i strateških odluka poslovnih subjekata i institucija.

Sadržaj predmeta obuhvaća analizu vrsta i metoda upravljanja rizicima, definiranje, analiziranje i istraživanje vrsta i metoda vrednovanja izvedenih financijskih instrumenata, kao i načina zaštite od rizika primjenom istih. Budući da je upravljanje rizicima najeksponiranije u okviru financijskog sektora, a koji je u Republici Hrvatskoj definiran kao bankocentričan, značajni naglasak stavlja se na analizu bankarskih rizika. Kolegij se bavi i upravljanjem rizicima pri ulaganjima u materijalnu imovinu poduzeća kao i ostalim rizicima karakterističnima za poslovanje privrednih subjekata u dinamičnoj poslovnoj okolini. Predmet obuhvaća i teorijski pregled područja menadžmenta rizika s posebnim osvrtom na pitanja regulacije/deregulacije financijskog sustava u cjelini.

Cilj kolegija je da studenti upoznaju razvojni put od tradicionalnog označavanja proizvoda markom do suvremenog koncepta brend menadžmenta. Studenti će analizirati načine za razvijanje lokalnih i nacionalnih maraka nasuprot rastu globaliziranih, svjetskih brendova. Studenti će kroz kolegij upoznati novu paradigmu brend menadžmenta pri čemu se brend sagledava kao jedna od ključnih poluga razvoja poduzeća i rasta njegove vrijednosti u internom i eksternom okruženju. Analizirat će se i razvojni put od generičke i funkcionalne vrijednosti proizvoda do razvoja simboličke i emocionalne vrijednosti brenda za kupce. Studenti će se kroz kolegij i osposobiti za samostalno upravljanje procesom kreiranja i razvoja brenda na određenom primjeru poduzeća i njegovih podbrendova.