![](https://moodle.srce.hr/2020-2021/pluginfile.php/4098302/course/overviewfiles/Evolution-des-wissens.jpg)
- Nositelj kolegija: Zvjezdan Penezić
Na kolegiju se razmatraju metodološki pristupi istraživanju razvoja u području razvojne psihologije. Obrađuju se teme o prednostima i nedostacima različitih metoda istraživanja razvoja u različitim životnim razdobljima, kritički se uspoređuju različiti nacrti za istraživanje razvoja te se razmatraju doprinosi
- Nositelj kolegija: Ivana Macuka
Kolegij pokriva sadržaje iz područja osnovnih inferencijalnih statističkih postupaka. Studenti će biti upoznati s logikom i načinom računanja hi-kvadrat testa, korelacije i prognoze rezultata te analize varijance. Također, studentima će biti dan pregled najčešće korištenih neparametrijskih statističkih postupaka.
- Nositelj kolegija: Irena Burić
Studenti će steći teorijsku i metodološku osnovu
koja će im omogućiti razumijevanje perceptivnih procesa kao i procesa
pažnje. To razumijevanje uključuje
temeljno poznavanje fiziološke i psihološke prirode perceptivnih procesa i procesa
pažnje. Ono je neophodno predznanje za daljnje svladavanje kolegija iz
kognitivne psihologije, kao i za snalaženje u metodološkim vježbama kao što su
Psihologijski praktikumi. Student koji uspješno svlada ovaj kolegij moći će upotrijebiti
svoje znanje da obavi jednostavnija istraživanja perceptivnih fenomena smisleno
interpretirati dobivene rezultate.
![](https://moodle.srce.hr/2020-2021/pluginfile.php/4476282/course/overviewfiles/PIP2021.jpg)
- Nositelj kolegija: Pavle Valerjev
U sklopu ovog predmeta predviđeno je provođenje i demonstracija jednostavnijih psihologijskih eksperimenata iz područja senzornih, psihomotornih i kognitivnih sposobnosti, psihofizike i percepcije. Na temelju prikupljenih podataka studenti samostalno pišu istraživačke izvještaje koje nastavnici evaluiraju. Cilj je upoznati studente s primjenom eksperimentalne metode, odnosno temeljnim načelima prikupljanja podataka u eksperimentalnim uvjetima, uvježbati ih u samostalnoj obradi i interpretaciji dobivenih podataka. Uz navedeno, studenti trebaju usvojiti formalnu strukturu pisanja znanstveno-istraživačkog izvještaja.
- Nositelj kolegija: Ana Slišković
- Izvođač kolegija: Lozena Ivanov
- Izvođač kolegija: Marina Nekić
- Izvođač kolegija: Andrea Tokić
Na kolegiju se razmatraju razvojne promjene u spoznajnom, tjelesnom i socio-emocionalnom području razvoja tijekom odrasle dobi. Usvojena znanja o starosti i starenju će se moći koristiti u sprječavanju negativnih vjerovanja o starijoj populaciji i procesima starenja. Opisat će se temeljna i primijenjena područja razvojne psihologije i iz njih izvedena specifičnija područja primjene.
- Nositelj kolegija: Ivana Macuka
Kolegij obuhvaća uvodne teme i osnovne sadržaje
iz područja razvojne psihologije, koji su nužni za razumijevanje sadržaja
ostalih kolegija iz ovoga područja. Opisuje i objašnjava određenje, ciljeve, osnovne pojmove i ključna pitanja
razvojne psihologije; povijest i filozofske korijene razvojne psihologije;
periodizaciju razvoja i osnovne zakonitosti razvoja. Nadalje, opisuje, razmatra
i uspoređuje osnovne pristupe razvoju (psihodinamski, bihevioristički,
kognitivistički, ekološki, etološki), razvojne teorije u okviru tih pristupa
(Freud, Erikson, teorije učenja, Piaget, Vigotski, Bronfenbrenner) te metode i
etička načela istraživanja razvoja. Kolegij se bavi i utjecajem nasljeđa i
okoline te njihove interakcije na razvoj.
- Nositelj kolegija: Ivana Tucak Junaković