Na osnovi integracije podataka studenti bi trebali razviti bolje razumijevanje ljudske evolucije i njezine primjene u svakodnevnom ponašanju. Nakon odslušanog kolegija i položenog ispita studenti će moći: Opisati povijest evolucijskog mišljenja i objasniti osnovne principe evolucije putem prirodne selekcije; Opisati evoluciju modernog homo sapiensa i razumjeti problem razlikovanja suvremene okoline i okoline naših predaka; Opisati i objasniti najvažnije spoznaje do kojih je dovela evolucijska perspektiva u različitim područjima psihologije; Primijeniti principe evolucijske psihologije na područja obrazovanja i rada; Povezati osnovne spoznaje iz evolucijske psihologije s aspektima svakodnevnog ljudskog funkcioniranja;Razumjeti nedostatke i domete evolucijske psihologije.

Na kolegiju se razmatraju metodološki pristupi istraživanju razvoja u području razvojne psihologije. Obrađuju se teme o prednostima i nedostacima različitih metoda istraživanja razvoja u različitim životnim razdobljima, kritički se uspoređuju različiti nacrti za istraživanje razvoja te se razmatraju doprinosi

Kolegij pokriva sadržaje iz područja osnovnih inferencijalnih statističkih postupaka. Studenti će biti upoznati s logikom i načinom računanja hi-kvadrat testa, korelacije i prognoze rezultata te analize varijance. Također, studentima će biti dan pregled najčešće korištenih neparametrijskih statističkih postupaka.

Studenti će steći teorijsku i metodološku osnovu koja će im omogućiti razumijevanje perceptivnih procesa kao i procesa pažnje.  To razumijevanje uključuje temeljno poznavanje fiziološke i psihološke prirode perceptivnih procesa i procesa pažnje. Ono je neophodno predznanje za daljnje svladavanje kolegija iz kognitivne psihologije, kao i za snalaženje u metodološkim vježbama kao što su Psihologijski praktikumi. Student koji uspješno svlada ovaj kolegij moći će upotrijebiti svoje znanje da obavi jednostavnija istraživanja perceptivnih fenomena smisleno interpretirati dobivene rezultate.

U sklopu ovog predmeta predviđeno je provođenje i demonstracija jednostavnijih psihologijskih eksperimenata iz područja senzornih, psihomotornih i kognitivnih sposobnosti, psihofizike i percepcije.  Na temelju prikupljenih podataka studenti samostalno pišu istraživačke izvještaje koje nastavnici evaluiraju. Cilj je upoznati studente s primjenom eksperimentalne metode, odnosno temeljnim načelima prikupljanja podataka u eksperimentalnim uvjetima, uvježbati ih u samostalnoj obradi i interpretaciji dobivenih podataka. Uz navedeno, studenti trebaju usvojiti formalnu strukturu pisanja znanstveno-istraživačkog izvještaja.

Na kolegiju se razmatraju razvojne promjene u spoznajnom, tjelesnom i socio-emocionalnom području razvoja tijekom odrasle dobi. Usvojena znanja o starosti i starenju će se moći koristiti u sprječavanju negativnih vjerovanja o starijoj populaciji i procesima starenja. Opisat će se temeljna i primijenjena područja razvojne psihologije i iz njih izvedena specifičnija područja primjene.

Kolegij obuhvaća uvodne teme i osnovne sadržaje iz područja razvojne psihologije, koji su nužni za razumijevanje sadržaja ostalih kolegija iz ovoga područja. Opisuje i objašnjava određenje, ciljeve, osnovne pojmove i ključna pitanja razvojne psihologije; povijest i filozofske korijene razvojne psihologije; periodizaciju razvoja i osnovne zakonitosti razvoja. Nadalje, opisuje, razmatra i uspoređuje osnovne pristupe razvoju (psihodinamski, bihevioristički, kognitivistički, ekološki, etološki), razvojne teorije u okviru tih pristupa (Freud, Erikson, teorije učenja, Piaget, Vigotski, Bronfenbrenner) te metode i etička načela istraživanja razvoja. Kolegij se bavi i utjecajem nasljeđa i okoline te njihove interakcije na razvoj.