In animated film individual drawings, paintings, paper cutouts, puppets or clay figures are photographed frame by frame. Each frame differs slightly from the one preceding it, giving the illusion of movement when frames are projected in rapid succession at 24 frames per second. History of animation can be roughly divided into four important eras – pioneer era, classical, modernist and computer animation. In each of these eras American cinema had a very pronounced, and very often the dominant role, ranging from Winsor McCay in the early, Walt Disney in classical, the UPA company in modernist and the animation company Pixar in computer age. All these filmmakers and companies were extremely important for expanding the language of the animated medium, with the seminal importance of Walt Disney, whose artistic persona is often identified with animation in general. The UPA animation company is particularly important for Croatian animation, because limited animation inaugurated by the company had a decisive influence on the world-famous Zagreb School of Animation.

Seminars will deal with the topics closely related to the course contents.

Introduction to the formative period of the Gothic genre within the English and American literary tradition, the analysis of the connection and interaction between society and creative literary tendencies, the ability to analyze the influence of various cultural phenomena of a particular period on the later creative tendencies in art, literature and film.

Ovaj kolegij će ispitati značaj afroameričke književnosti kroz njen povijesni razvoj, kao i značaj u suvremenom globalnom kontekstu. Cilj kolegija je propitivati reprezentaciju rase i dobiti uvid u razvoj posebnog ogranka američke književnosti koji je koncentriran na rasne probleme pružajući uvid u razne teorijske pristupe među kojima su teorije diskursa, intersekcionalnost, dekonstrukcija, postmodernizam, hegemonija, strukturalni rasizam. Kolegij, unatoč konkretnom povijesnom pregledu razvoja afroameričke književnosti ne pristupa faktografski s unaprijed zadanim podacima i informacijama, nego im pristupa kao projektima podložnima znanstvenoj analizi unutar kojih se preispituju koncepti rase, rasnog identiteta, rasizma, uloga nacije u kontekstu rasnih društvenih problema te u konačnici problematizira reprezentacija rase u suvremenom kontekstu. Zbog navedenog, kolegij je podijeljen u dva zasebna dijela. Prvi ukazuje na određene važne autore i autorice unutar afroameričke književne tradicije, te najvažnija razdoblja i njihove karakteristike u razvoju te književnosti koncentrirajući se na samo-reprezentaciju, autobiografski žanr književnosti i određene rasne probleme koji su obilježili američko društvo. Drugi dio kolegija analizira reprezentaciju rase od strane raznih autora, korporacija, zabavne industrije i izdavačkih kuća kako bi se raspravilo o određenim rasnim, rodnim i klasnim problemima kojima su pojedinci danas obilježeni kroz popularnu kulturu, književnost, televiziju, Internet, video igre, strip i ostalo. Nakon odslušanog i položenog kolegija, studenti/ice će vladati osnovnim i naprednim teorijskim konceptima rase, rasizma, kulturnog rasizma te će imati dodatno znanje iz područja teorije književnosti i kulturne teorije. Savladavanjem obaveza na ovom kolegiju i uspješno položenim ispitom, studenti će biti osposobljeni za  kritičko čitanje raznih književnih formi i ostalih kulturnih sadržaja s naglaskom na mogućnost analiziranja reprezentacije rase. 

Na kolegiju se radi na razvijanju jezičnih vještina studenata na razini C1-C2. Studenti unapređuju govorne vještine potrebne u interaktivnoj komunikaciji te se putem audiovizualnih materijala upoznaju s kulturnim i društvenim normama anglofonih zemalja. Također, osposobljavaju se za izražavanje osobnih stavova i diskusije o različitom spektru tema. Studente se potiče da argumentirano i kritički izražavaju svoje mišljenje. Nadalje, teži se postizanju visokih standarda u vještinama čitanja i akademskog pisanja. Obogaćivanje vokabulara uključuje proučavanje fraznih glagola, idioma i kolokacija s ciljem napredovanja ka boljoj pisanoj i govornoj komunikaciji. Smještanjem gramatičkih struktura u kompleksnu cjelinu gramatičkog sustava postupno se nadograđuje gramatička kompetencija i studenti dobivaju uvid u funkcioniranje engleskoga jezika. Studenti restrukturiraju svoje znanje rješavanjem težih vježbi i prijevoda. Pojačano se radi na savladavanju osnovnih gramatičkih struktura i njihovoj sistematizaciji i klasifikaciji u jednom detaljnijem pregledu. Konačno, razvijanjem strategija učenja studente se osposobljava za samostalan rad.

Kvantitativni podaci čine osnovu istraživanja u svim lingvističkim disciplinama, zbog čega i razumijevanje i korištenje odgovarajućih metoda za obradu i prezentiranje kvantitativnih podataka ima ključnu ulogu u provođenju lingvističkih istraživanja. Cilj ovog kolegija jest predstaviti neke od osnovnih i najčešće korištenih metoda za obradu kvantitativnih podataka prikupljenih putem empirijskih istraživanja i osposobiti studente za korištenje tih metoda u vlastitom radu. U sklopu ovog kolegija, studenti će naučiti kako putem računala obrađivati podatke prikupljene u sklopu kvantitativnih lingvističkih istraživanja, naučiti kako koristiti odgovarajuće statističke metode za sumiranje, opisivanje i prezentiranje prikupljenih podataka, kako oblikovati hipoteze i istraživačka pitanja i ispitati ih putem odgovarajućih statističkih postupaka, kako rabiti računalne programe za statističku obradu, kako oblikovati i pisati prijedloge i izvještaje istraživanja, kako na jasan i koncizan način izložiti rezultate svog istraživanja, te formirati kritičko mišljenje na temelju prikupljenih kvantitativnih podataka.

Kolegij donosi detaljan pregled strukture i dijelova jednostavnih i složenih rečenica u engleskom jeziku. Studenti se upoznaju s temeljnim sintaktičkim strukturama, samostalno ih identificiraju, tumače i analiziraju. Također, studenti se upoznaju s različitim teorijskim okvirima pomoću kojih se te pojavnosti tumače, prvenstveno u sklopu tradicionalnih te transformacijsko-generativnih i kognitivnih pristupa. Na taj način studenti razvijaju sposobnost kritičkog promišljanja spram temeljnih sintaktičkih teorijskih okvira.

Kolegij će analizirati neke od najznačajnijih pisaca viktorijanskog književnog kanona čija će se djela promatrati u korelaciji s povijesnim i kulturnim kontekstom Engleske 19. stoljeća. Kolegij će pritom posebnu pozornost posvetiti utjecaju industrijalizacije, imperijalne ekspanzije i razvoja znanstvene i tehnološke misli na viktorijanski književni kanon. Prva polovica kolegija će obraditi neke od najprominentnijih pisaca tog doba, poput Charlesa Dickensa i sestara Brontë. Posebna će se pozornost posvetiti definiranju dikenzijanskog Bildungsromana, konceptima grada i sela, simbolici Satis kuće, kao i neizmjerno utjecajnoj ideologiji „zasebnih sfera“ te pozicioniraju žene kao „Anđela u kući“ ili „Luđakinje u potkrovlju.“ Slijedom toga, analizirat će se „netipični“ primjeri viktorijanske proze koji označavaju prijelaz prema književnom modernizmu. Crpeći inspiraciju iz živopisne književne ostavštine Oscara Wildea, druga polovica će također razmotriti viktorijansko poimanje koncepata roda, spola, i seksualnosti. Uz dominantne žanrove tog razdoblja, kolegij će se pozabaviti i popularnim oblicima, poput fantastike i znanstvene fantastike. Slijedom toga, kolegij će također analizirati autore poput H.G.Wellsa, fokusirajući se pritom na važnost darvinizma, i Lewisa Carrolla, što će omogućiti studentima psihoanalitički pristup čitanju „Zemlje čudesa.“