Na kolegiju se radi na razvijanju jezičnih vještina studenata na jezičnoj razini C1/C2. Sukladno tome, studenti razvijaju govorne vještine potrebne u interaktivnoj komunikaciji te se upoznaju s kulturnim normama govora i ponašanja anglofonih zemalja. Također, studenti se osposobljavaju za opisivanje i izražavanje osobnih stavova prema vizualnim uzorcima te za diskusiju na zadane teme i probleme kao i objašnjavanja, zaključivanja i razvijanje diskusije. Studente se potiče da izražavaju svoje mišljenje i razvijaju kritičko razmišljanje. Nadalje, teži se postizanju visokih standarda vještina čitanja i akademskog pisanja. Obogaćuje se vokabular čitanjem različitih tekstova i dolazi se do spoznaja o raznim vidovima kulturnog i društvenog života anglofonih zemalja. Obogaćivanje vokabulara također uključuje proučavanje idioma, fraznih glagola i kolokacija s ciljem napredovanja ka boljoj pisanoj i govornoj komunikaciji. Studenti prevode kraće tekstove iz različitih područja pri čemu  usvajaju neke osnovne principe prevođenja. Odabir odgovarajuće gramatičke strukture i leksika vrlo su značajne komponente prijevodne kompetencije, kao što je to i tekstualna kompetencija koja uključuje i osjećaj za uočavanje razlika u registru te osjećaj za prirodnost. Također, razvijaju se strategije učenja i osposobljavanje za samostalan rad.

This course focuses on British novels written in the period between the end of the Second World War and the turn of the 21st century. We will be reading and discussing the selection of texts mostly in the light of postmodernism, feminism, postcolonial theories and cultural studies. The course also examines whether the term ‘British novel’ can function today as many prominent authors are usually associated with (micro)national identity (English/Scottish/Welsh). The issue of ‘British’ identity which turned into a much more complex, heterogeneous and hybridized concept towards the end of the last century (e.g. black British, black Scottish, British-Indian, etc.) is also going to be addressed. We will be analysing the chosen novels by G. Orwell, M. Spark, J. Fowles, S. Rushdie, A.S. Byatt, I. McEwan, K. Ishiguro, J. Kay, A. Gray, J. Galloway, H, Kureishi, J.M. Coetzee, and others.    

In this course we’ll be looking at some of the most important novels by Irish women writers that span the period from the beginning of the Irish Free State (the twenties) to the turn of the 21st century. Irish women writers were marginalized for much of the 20th century, a fact clearly reflected in the controversial 1991 Field Day Anthology of Irish Writing which included only a few female authors. We’ll be reading, analyzing and discussing the selected texts in the context of feminist, post-colonial, and Irish cultural studies. We’ll be exploring how their works engage with personal and political/public themes such as motherhood and family, sexuality, national and religious identity, diaspora (emigration), globalization etc. The course will attempt to demonstrate the extent to which these novels mirror the period in which they were written and the changes that occurred in Ireland’s society throughout the last century.


Pretpovijest engleskog jezika te razvoj engleskog od samog početka do danas .

Kolegij daje uvod u kazališno stvaralaštvo Williama Shakespearea na primjeru izabranih dramskih tekstova koji se prvo promatraju u povijesnom i kulturnom kontekstu u kojem su nastali, a zatim kroz prizmu suvremenih teorijskih pristupa (postkolonijalna kritika, ekokritika, feministicko čitanje  i sl.). Obrađivat će se sljedeće drame: "Hamlet", "King Lear", "Richard III", "A Midsummer Night's Dream" i "Antony and Cleopatra". Studenti će kroz kolegij usvojiti ključne pojmove i pristupe potrebne za analizu dramskih tekstova i kazališne izvedbe.

Sociolingvistika je interdisciplinarna znanost koja promatra jezik u društvenom kontekstu i pokušava objasniti složenost odnosa između jezika, kulture i društva. Studenti se upoznaju s temeljnim sociolingvističkim pojavnostima kroz iščitavanje relevantne literature vezane uz pojedino tematsko područje, te ih samostalno identificiraju, tumače i analiziraju na temelju odabranih tekstova. Na taj način studenti razvijaju sposobnost kritičkog promišljanja spram temeljnih sociolingvističkih područja istraživanja, ali i spram metoda pomoću kojih se takva istraživanja provode. Također, studenti se upoznaju s tradicionalnim i suvremenim teorijskim okvirima pomoću kojih se te pojavnosti tumače.