Nakon položenog ispita iz ovoga kolegija studenti će biti sposobni:
Izražavati se u različitim medijima primijenjenih umjetnosti
Primjenjivati naučena teorijska i praktičnih znanja iz područja animiranog filma, stripa i ilustracije
Imati će sposobnost teorijskog izražavanja iz područja animiranog filma, stripa i ilustracije
Znanje korištenja elemenata jezika medija u odgojno obrazovnom procesu
Sposobnost analize, sinteze i vrednovanja umjetničkih djela i kreativnog upotrebljavanja stečenih informacija iz različitih izvora
Animirani film |
Povijesni razvoj i žanrovi animiranog filma |
Elementi naracije u animiranom filmu |
Digitalna animacija i alati |
Digitalna animacija i alati |
Strip-razvoj i vizualna dimenzija stripa |
Slika kao alat naracije |
Vrste stripa |
Kompozicija u stripu (plan,kadar i rakurs) |
Boja kao element stripa |
Slikovnica
Rad studenta na predmetu će se vrednovati i ocjenjivati
tijekom nastave i na završnom usmenom ispitu: 1)pohađanja predavanja i vježbi (min.
80% što donosi 10 ECTS postotnih bodova),2)putem aktivnosti na nastavi (15 ECTS postotnih bodova) ,3) putem mape i
portofolia (50 ECTS postotnih bodova) ,
4) putem usmenog ispita (35 ECTS
postotnih bodova)
- Nositelj kolegija: Saša Živković
Tekstovi iz područja jezika struke i oni koji govore o struci ( proces učenja, strategije učenja, akademsko čitanje i pisanje, organizacija, vrste i stilovi akademskog teksta, parafraziranje, citiranje, referiranje) kao i tekstovi koji se odnose na analizu jezičnih struktura, vrste i tvorbe riječi, rečenica i frazeoloških oblika. Sustavno utvrđivanje složenijih jezičnih struktura u cilju razumijevanja stručnih tekstova pedagoško-psihološke tematike.
Naglasak se stavlja na jezične vještine, zahtjevnije gramatičke cjeline u širem jezičnom kontekstu te na ostvarivanje jezičnog potencijala pisanjem i izlaganjem seminarskog rada. Sadržaji se usmjeravaju na specifičnosti jezika i definiranje jezične strukture te analizu jezičnih konstrukcija koje ne korespondiraju u materinskom jeziku.- Nositelj kolegija: Katica Balenović
Filozofija i odgoj; Nastanak i razvoj filozofije odgoja kod nas i u svijetu, glavni predstavnici; Filozofski aspekti humanističkog pristupa odgoju; Primjeri i analiza aktualnosti pojedinih pristupa(klasični, naturalistički, egzistencijalistički,kritički); Disciplina i humanističke znanosti, primjer shvaćanja M.Foucaulta; Aktualnost sokratovske metode i odgoj kritičkog mišljenja; Etika i odgoj; vrijednosti i odgoj; Izazovi suvremenog doba i utjecaj na odgoj i obrazovanje danas; Filozofski aspekti odgoja za budućnost; Značenje, praktična primjena i perspektive filozofije odgoja danas
- Nositelj kolegija: Milena Radovan
- Nositelj kolegija: Saša Živković
Kolegij omogućuje poznavanje hrvatske književnosti 17. stoljeća: pojmova baroka i manirizma; baroknog stila u ljubavnoj i religioznoj lirici (izbora iz lirike Frana Krste Frankopana i Ivana Bunića Vučića), concetta; religiozne poeme (plačeve) – I. Gundulić: Suze sina razmetnoga, parodijske poeme – Ignjat Đurđević: Suze Marunkove; naraciju u stihu, Tassovu poetika epa, I. Gundulić: Osman; dramske vrste – I. Gundulić: Dubravka, J. Palmotić – Pavlimir.
Hrvatsku književnost 18. stoljeća: poetički pluralizam; liriku 18. stoljeća; M. Bruerović: Satira; naraciju u stihu – A. Kačić Miošić: Razgovor ugodni naroda slovinskoga, M. A. Relković: Satir iliti divji čovik; dramske vrste i kazalište – frančezarije (Džono aliti Gos), Tituš Brezovački: Matijaš grabancijaš dijak, Diogeneš.- Nositelj kolegija: Katarina Ivon
- Izvođač kolegija: Jelena Alfirević Franić
- Nositelj kolegija: Josip Cindrić
- Nositelj kolegija: Donata Vidaković
Matematika 3 za učitelje razredne nastave:
Online materijali će djelomično biti izloženi na stranici https://ncatlab.org/zoranskoda/show/zadarmat3 i na njoj danim poveznicama. Za neke teme dobro je konzultirati Elementarnu matematiku od Pavkovića i Veljana.
Detaljni slijed:
Graf funkcije. Nultočke, maksimumi i minimumi funkcija. Linearne, afine i kvadratne funkcije. Intuitivni pojam nagiba grafa funkcije, tangente i linearizacije neprekidne funkcije. Linearna jednadžba i metoda supstitucije kod sustav od dvije linearne jednadžbe.
Algebarske funkcije. Opća potencija i eksponencijalna funkcija. Primjene eksponencijalne funkcije.
Logaritam. Trigonometrijske funkcije i njihove inverzne funkcije. Trigonometrijski zapis kompleksnog broja. n-ti korijen kompleksnog broja.
Vektori u 2 i 3 dimenzije. Zbrajanje vektora i množenje sa skalarom. Duljina vektora, komponente vektora. Ovaj dio je velikim dijelom ponavljanje s kraja kolegija Matematika 2.
Koordinatni sustav u ravnini i prostoru. Pravci. Ravnine. Jednadžba kružnice i kugle. Smjer i smisao vektora. Skalarni,vektorski i mješoviti umnožak vektora i njihova geometrijska interpretacija.
Matrice: djelovanje na vektore, množenje kao kompozicija transformacija
Linearni sustavi: Gaussova metoda eliminacije. Matrični prikaz sustava.
Primjene linearnih sustava i diskusija rješenja. Geometrijska interpretacija.
Rotacije, translacije i dilatacije u koordinatnom sustavu u ravnini. Prikaz u geogebri. Usporedba s aksiomatikom planimetrije iz Matematike 2. Primjeri.
- Nositelj kolegija: Zoran Škoda
- Nositelj kolegija: Tomislav Košta
Studentima će kolegij omogućiti stjecanje znanja osnovnih procesa usvajanja
jezika, upoznavanje suvremenih teorija o usvajanju jezika, pravilno tumačenje i
praćenje jezičnog razvoja djece (procese usvajanja fonologije, morfologije,
sintakse i leksika), planiranje nastavnih sadržaja prema kognitivnim
mogućnostima djece, pronalaženje odgovarajućih lingvodidaktičkih predložaka
primjerenih psihofizičkim osobinama pojedinih učenika.
- Nositelj kolegija: Slavica Vrsaljko
- Nositelj kolegija: Ante Delić
- Nositelj kolegija: Slavica Šimić Šašić
- Izvođač kolegija: Klara Rapan
Nakon odslušanih predavanja, proučene literature i položenog ispita iz ovog kolegija studenti će biti osposobljeni:
- kritički vrednovati različite izvore znanja iz područja odgoja i obrazovanja
- primijeniti standardnojezične norme na različitim razinama
(pravopisnoj, pravogovornoj, gramatičkoj: fonološkoj, morfološkoj i sintaktičkoj).
- govorno i pisano komunicirati na materinskom jeziku
- primijeniti različite metode poučavanja ovisno o mogućnostima i razvojnom stupnju djeteta
- artikulirati i analizirati nastavni sat hrvatskog jezika prema propisanom nastavnom planu
i programu za niže razrede osnovne škole-. primjenjivati načela ljudskih prava, demokratskih vrijednosti, različitosti,
socijalne osjetljivosti i tolerancije u radu s djecom
- kreirati kontekst učenja usmjeren na učenika uvažavajući individualne karakteristike učenika
i obilježja razvoja
- demonstrirati predanost u promoviranju učenja, pozitivnih očekivanja od učenika, profesionalizma
- kritički prosuđivati i vrednovati vlastiti rad (poučavanje, rukovođenje razrednim aktivnostima, procjenjivanje učeničkih znanja).- Nositelj kolegija: Slavica Vrsaljko
- Izvođač kolegija: Iva Babić
Kolegij
je osmišljen kao prvi od triju jednosemestralanih kolegija vezanih uz likovnoumjetničko
područje trodimenzionalnog oblikovanja te uz područje primijenjene umjetnosti i
dizajna. Na kolegiju se studenti upoznaju s tradicionalnom podjelom skulpture
na reljef i punu plastiku, istražuju vrste masa i neke kiparske tehnike i teme.
Potaknuti različitim motivima, studenti vezano uz svaku vrstu reljefa izvode
praktični likovni rad u nekoj od kiparskih likovnih tehnika. Na kolegiju se
studenti upoznaju još s područjem primijenjene umjetnosti i dizajna te pomnije,
teorijski i praktično, istražuju pismo i područje grafičkog dizajna u crtačkom
mediju i računalnoj grafici.
- Nositelj kolegija: Marina Đira