Nakon položenog ispita iz ovoga kolegija studenti će biti sposobni:

1.        Prepoznati razvojne značajke učenika mlađe školske dobi

2.        Primijeniti različite organizacijske oblike rada iz osnovnog i diferenciranog plana i programa

3.        Poznavati metodičke postupke koji se koriste u nastavi tzk

4.        Primjenjivati različite metodičke organizacijske oblike rada.


Kolegij je osmišljen kao prvi od triju jednosemestralanih kolegija vezanih uz metodiku nastave Likovne kulture kojima se studente učiteljskog studija osposobljava za izvođenje nastave Likovne kulture u osnovnoj školi. Na kolegiju se studenti upoznaju sa samim nastavnim predmetom, njegovom poviješću i sadašnjom ulogom u sustavu formalnog odgoja i obrazovanja. U okviru kolegija se dalje istražuju faze dječjeg likovnog izraza s posebnim naglaskom na razdoblje razredne nastave te se temeljito analizira nastavni kurikulum prema kojem se izvodi nastava Likovne kulture u osnovnoj školi. U skladu s okvirima tog krovnog dokumenta definira se struktura same nastave, od godišnjeg izvedbenog kurikuluma do strukture svakog pojedinog nastavnog sata Likovne kulture.

Svako je predavanje popraćeno sadržajno povezanom metodičkom vježbom u okviru koje studenti izvode vlastite likovne radove te analiziraju demonstrirane metodičke postupke i svoja likovna rješenja.

Hrvatska se odlikuje specifičnim ekološkim datostima, koje su u dobroj mjeri iznjedrile jedinstvene prirodne ljepote, tako da gotovo ne postoji u Europi zemlja u kojoj na tako malom prostoru ima toliko krajobrazne i biološke raznolikosti, georaznolikosti, te raznolikosti ekosustava i staništa. Geografski gledano Hrvtska je istodobno i mediteranska, i srednjoeuropska, periferno alpska i istocnoeuropska zemlja. U svom primorskom dijelu razvedena je poput Grcke, smjestena najblize sredistu Europe poput Italije, u planinskom dijelu je slicna Sloveniji, Austriji ili Svicarskoj, dok je u nizinskim panonskoj slična Madjarskoj. Osim Grcke ne postoji sredozemna zemlja koja ima toliko otoka,otočića, hridi, poluotoka, zaljeva, prirodnih luka i lucica kao Hrvatska; a osim Norveske ne postoji obala koja ima toliko uvala, zaljeva, malih fjordova kao Hrvatska. Finsku slikovito nazivaju zemljom "tisucu jezera", dok je Hrvatska zemlja "tisuću otoka" i "tisuću dvoraca".

Cilj je ovoga kolegija da se studente potanko upozna s bogatsvom ekoloških datosti: raznovrsne klime od kontinentalne preko prijelaznih formi do blage mediteranske klime; bogatsatva tala koja u dobroj mjeri determiniraju bioraznolikost; geološku baštinu, odnosno georaznolikost i s time povezanu reljefnu razigranost; izvanredno vodno bogatstvo, a sve to na malom prostoru Hrvatske, što se očituje kroz zaštićene lokalitete u kategorijama posebni rezervat (geomorfološki, paleontološki i geološko-paleontološki) i spomenik prirode (geološki, paleontološki, geomorfološki i hisrološki, sveukupno 54 zaštićena lokaliteta.

Jasno, sve će se to sagledavati u kontekstu cjelovite prirodne baštine Europe i svijeta. Nadalje, cilj ovoga kolegija je da se studenti s time potanko upoznaju i prenose na pravilno  vrjednovanje prirodne baštine kod djece.

Kolegij je osmišljen kao posljednji od triju jednosemestralanih kolegija vezanih uz likovnoumjetničko područje trodimenzionalnog oblikovanja te uz područje primijenjene umjetnosti i dizajna. Na kolegiju studenti istražuju osobitosti arhitekture, urbanizma i hortikulture te izvode uz to vezane likovne radove, a u svrhu izvedbe nekih od njih opširnije se upoznaju s alatima računalnog programa Paint 3D. Što se tiče područja primijenjene umjetnosti i dizajna, bave se još i tekstilnim dizajnom na primjeru izrade jednostavnog odjevnog predmeta/modnog dodatka.

Pri kraju nastave iz kolegija pažnja se usmjerava na područje suvremenih vizualnih komunikacija koje studenti istražuju u kontekstu popularnih društvenih mreža i dominantne komunikacijske forme video rada.