Kolegij uvodi studente u osnove znanstvene metodologije i približava im metode znanstvenog istraživanja (odabir teme, prikupljanje građe, postavljanje hipoteze i istraživačkog problema, argumentacija na razini odlomka, poglavlja i cjelokupnog teksta, logičko zaključivanje i podupiranje relevantnom literaturom itd.) te ih osposobljava za uređenje znanstvenog rada (uvođenje literature citatnicama, navođenje literature, redigiranje konačnog teksta, izlaganje i obrana rada).

Klasifikacija dječje književnosti i književnosti za mlade. Umjetnička vrijednost dječje književnosti. Primijenjenost djetetu.  Terapijska funkcija dječje književnosti.

Vrste dječje književnosti: dječja poezija, dječja priča, bajka, dječji roman (roman o djetinjstvu, roman o odrastanju,  roman o životinjama, pustolovni roman, znanstvenofantastični roman, povijesni roman), igrokaz, granične vrste.

Povijest svjetske književnosti za djecu i mladež. Povijest hrvatske književnosti za djecu i mladež.

Analiza relevantnih književnih djela hrvatske i svjetske književnosti kao i određenih fenomena dječje književnosti.


Napomena: Molim staviti rimsku brojku nakon naslova kolegija; dakle, Svjetska književnost I!

NAPOMENA: običavam naslovljavati svoja tri kolegija iz Svjetske književnosti rimskom a ne arapskom brojkom. Dakle, Svjetska književnost I, II i III.

Na kolegiju Uvod u studij književnosti studenti prve godine preddiplomskog studija upoznaju se s temeljnim pojmovnikom teorije i povijesti književnosti uz poseban osvrt na metodologiju proučavanja književnosti druge polovice 20. stoljeća (strukturalizam, naratologija, estetika recepcije, arhetipska kritika). Usvajanje temeljnih teorijskih znanja iz metodologije proučavanja književnosti studente bi trebalo osposobiti za kvalitetno praćenje dijela studijskog programa posvećenog književnosti.