Ovaj kolegij studenticama i studentima nudi
pregled teorijskih osnova i empirijskih metoda istraživanja u lingvistici. Na
primjeru konkretnih istraživačkih problema, studenti se upoznavaju s različitim
empirijskim pristupima, na primjer s opažanjem, anketiranjem, eksperimentom,
intervjuom i analizom korpusa. Razmatraju se eksperimentalne i
ne-eksperimentalne istraživačke metode te se analiziraju kvalitativni,
kvantitativni i mješoviti istraživački nacrti. Studenti će znati razlikovati
prethodno navedeno te kako u svom samostalnom radu primjenjivati isto. Nudi se
uvod u osnovne statističke metode i njihovu primjenu u jezičnim istraživanjima.
U praktičnom dijelu kolegija studenti pod vodstvom mentora analiziraju dva
znanstvena članka prema zadanim kriterijima. Također, cilj ovoga predmeta je
naučiti studente da samostalno odabiru i primjenjuju osnovne istraživačke
metode i postupke koji će im omogućiti da na temelju rezultata sami donesu
zaključke. Poznavanje metoda istraživanja i odabir primjerenih metoda studenti
pokazuju u završnom usmenom ispitu.
- Nositelj kolegija: Marijana Kresić Vukosav
- Izvođač kolegija: Marco Angster
- Izvođač kolegija: Lucija Šimičić
Predmet
je osmišljen kao uvod u tradicionalne i suvremene pristupe morfologiji, kao i
na analizu i razumijevanje morfoloških pojava u jezicima svijeta. Morfološki
pojmovi (riječ, morf, morfem, fleksija, derivacija, slaganje ili kompozicija)
koje su studenti svladali u prethodnome obrazovanju podvrgnut će se kritičkoj
analizi te će se razmotriti sa stajališta različitih morfoloških pristupa.
Osnovni teorijski morfološki modeli primjenjivat će se u analizi morfoloških
uzoraka iz različitih jezika svijeta. Osobita pozornost usmjerit će se na
morfološku tipologiju te na supostojanje različitih morfoloških modela kao i na
suodnos morfologije s ostalim razinama jezičnog opisa. Studenti će dobiti uvid
u različite teorijske pristupe morfologiji te će se upoznati s najsuvremenijim
pristupima morfologiji i kritički se na njih osvrnuti. Kolegij također obuhvaća
uvod u praktičnu primjenu teorijskih spoznaja i morfološku analizu.
- Nositelj kolegija: Marco Angster
- Nositelj kolegija: Mia Batinić Angster
Kao podpodručje primijenjene lingvistike, obrazovna se lingvistika bavi proučavanjem mjesta i uloge jezika u procesima učenja i podučavanja u formalnome obrazovanju. Usmjerena je prvenstveno na razmatranje i rješavanje konkretnih problema u obrazovnome procesu koji proizlaze iz latentnoga jezičnoga konflikta, a u tom se nastojanju oslanja na saznanja iz teorijske lingvistike, sociolingvistike, psiholingvistike, neurolingvistike, antropologije i sociologije. Kolegij nudi pregled osnovnih tema u ovome transdisciplinarnom području, uvid u raznovrsnost teorijskih stajališta i metodoloških pristupa kao i mnoštvo načina primjene stečenih znanja. Poseban se naglasak stavlja na procese usvajanja i učenja (stranih) jezika kao i analiziranje uloge jezičnih politika koje određuju mjesto jezika u obrazovnome procesu te različite mogućnosti jezičnoga upravljanja u kontekstu formalnoga obrazovanja.
- Nositelj kolegija: Marijana Kresić Vukosav
- Izvođač kolegija: Rea Lujić Pikutić