Razvijanje općih kompetencija sastoji se u usvajanju znanstvenog načina razmišljenja, poznavanje smisla i svrhe medicine temeljene na dokazima kao načina znanstvenog mišljenja i zaključivanja, poznavanje vrsta znanstvenog istraživanja, određivanje poslova i zadataka medicinske sestre u kliničkom istraživanju, svrsishodno i objektivno  prilaženje istraživačkom i praktičnom problemu te razvijanje kritičkog pristupa vlastitim podacima, njihovom prikupljanju, obradi i prikazu rezultata istraživanja.Razvijanje specifičnih kompetencija sastoji se u poznavanju cjelovitosti postupka znanstvenog istraživalačkog  rada od uočavanja i pristupa problemu, te planiranja istraživanja do prikaza rezultata statističke analize, kritičkog osvrta na dobivene rezultate, procjenu kliničke važnosti dobivenih rezultata, izradu poster i oralne prezentacije, pisanja kongresnog sažetka, stručnog, preglednog i znanstvenoga članka, te odabira najprikladnijeg  časopisa za  publiciranje.

Cilj izbornog predmeta "Odabrana poglavlja iz dermatologije" je upoznavanje studenata s  dvije uže specijalističke teme iz Dermatologije i venerologije: 

1. Rejuvenacija/pomlađivanje-definicija, metode koje se koiste u praksi i u istraživanjima, mehanizmi djelovanja istih; priazi slučajeva, video prezentacije.

i/ili

2. Atopijski dermatitis- definicija, etipatogeneza, klinička slika, topička i sistemska terapija (uljučujući i biološku terapiju).

Kolegij se bavi edukacijom studenata sestrinstva iz osnova alergologije.

Cilj kolegija je znanstveno i stručno osposobljavanje studenta za opća i specifična znanja i vještine vezane na prevenciju, praćenje i liječenje najčešćih kroničnih nezaraznih oboljenja (hipertenzije, šećerne bolesti,KOPB-a), pripremanje i vođenje preventivnih programa , rad u malim grupama kao i individualizirani rad s pacijentima. Studenti će tijekom kolegija steći teoretska i praktična znanja koja će im omogućiti suvereno vođenje pacijenata sa stabilnim kroničnim nezaraznim oboljenjima. Po završetku kolegija studenti bit će osposobljeni za samostalan rad kao i rad u užem i širem timu na prevenciji, liječenju i praćenju pacijenata s nezdravim životnim navikama i ponašanjima koja su uzrokom nastanka i komplikacija najčešćih kroničnih nezaraznih bolesti. Kolegij će im omogućiti rad na visoko odgovornim dužnostima u organizaciji prevencije na  nivou zajednice i u zdravstvenim institucijama te u edukaciji budućih medicinskih sestara.

Kolegij se sastoji od sljedećih nastavnih cjelina: Nastanak i razvoj socijalne patologije. Teorijski pristupi socijalne patologije. Predmet socijalne patologije. Metode socijalne patologije. Fenomenologija socijalne patologije. Socijalno-patološke pojave (kriminalitet, samoubojstvo, alkoholizam, narkomanija, prostitucija, kocka, skitnja, prosjačenje) sa naglaskom na njihovu simptomatologiju,  epidemiologiju, etiologiju, patogenezu, posljedice, dijagnozu, terapiju, prevenciju i prognozu