Predmet je namijenjen studentima 2. godine preddiplomskog jednopredmetnog i dvopredmetnog studija pedagogije. 

Cilj je predmeta da studenti upoznaju osnovne postavke teorija odgoja i fenomen odgoja s motrišta različitih teorija odgoja te da se uvedu u pedagoško mišljenje, a stečena znanja primijene u rješavanju odgojnih i obrazovnih problema. Očekuje se da nakon izvršavanja svih obveza predviđenih nastavnim programom predmeta studenti budu sposobni:

Opći ishodi učenja:

  • provoditi misaone operacije (analize i sinteze, indukcije i dedukcije, apstrakcije i generalizacije, klasifikacije i zaključivanja, vrednovanja);
  • primijeniti ideje u analizi prakse;
  • osvijestiti pedagoški etos za svoj budući profesionalni rad;
  • prikupljati, organizirati, analizirati, vrednovati i prezentirati/komunicirati informacije;
  • upravljati vlastitim učenjem i vremenom;
  • transferirati i interferirati spoznaje iz ovog predmeta na ostale nastavne predmete i situacije.

Specifični ishodi učenja:

  • identificirati i objasniti teorije odgoja u okviru sustava pedagogijske znanosti;
  • definirati i opisati temeljne postavke teorija odgoja;
  • objasniti i analizirati složenost fenomena odgoja iz perspektive različitih teorija odgoja;
  • objasniti i usporediti različite teorije odgoja;
  • objasniti i analizirati odgojno-obrazovne filozofije/implicitne pedagogije;
  • analizirati teorije odgoja na primjerima i slučajevima.


Predmet je namijenjen studentima 2. godine diplomskog jednopredmetnog i dvopredmetnog studija pedagogije.

Cilj je predmeta da studenti steknu praktična iskustva koja će ih pripremati za buduće zanimanje, da se osposobe povezivati teorijska znanja sa situacijom u praksi, da mogu uočavati probleme u praksi i ponuditi pristupe njihovim rješenjima.

Očekuje se da studenti razviju ove opće kompetencije:

  • sposobnosti intelektualnog operiranja u praktičnom radu;
  • sposobnost učenja rješavanjem problema;
  • sposobnost primjene znanja u praksi;
  • sposobnost prilagodbe novim situacijama i upravljanjem informacijama;
  • sposobnost da rade samostalno i u timu.

 

Od specifičnih kompetencija, očekuje se da studenti mogu: 

  1. primijeniti proceduralna znanja - primjena teorijskih znanja u raznolikim oblicima institucionalnog i neinstitucionalnog odgoja i obrazovanja;
  2. kvalificirano opažati pedagoške probleme;
  3. razvijati strategije za rješavanja praktičnih pedagoških problema;
  4. biti samostalni u donošenju profesionalnih odluka povezanih s rješavanjem konkretnih problema;
  5. profesionalno komunicirati sa korisnicima odgojno-obrazovnih usluga;
  6. kolegijalno komunicirati sa sustručnjacima;
  7. primijeniti socijalne vještine timskog i suradničkog rada;
  8. uočiti i istaći primjere „dobre prakse“ u instituciji u kojoj obavljaju praktični rad (koji se mogu transferirati u druge institucije);
  9. razvijajući osobine razmišljajućeg praktičara predložiti promjene koje vode prema usavršavanju rada u instituciji i u drugim područjima, u skladu s potrebama institucije.

Vidi izvedbeni plan na stranicama odsjeka.