Predmet je namijenjen studentima 2. godine preddiplomskog jednopredmetnog i dvopredmetnog studija pedagogije. 

Cilj je predmeta da studenti upoznaju osnovne postavke teorija odgoja i fenomen odgoja s motrišta različitih teorija odgoja te da se uvedu u pedagoško mišljenje, a stečena znanja primijene u rješavanju odgojnih i obrazovnih problema. Očekuje se da nakon izvršavanja svih obveza predviđenih nastavnim programom predmeta studenti budu sposobni:

Opći ishodi učenja:

  • provoditi misaone operacije (analize i sinteze, indukcije i dedukcije, apstrakcije i generalizacije, klasifikacije i zaključivanja, vrednovanja);
  • primijeniti ideje u analizi prakse;
  • osvijestiti pedagoški etos za svoj budući profesionalni rad;
  • prikupljati, organizirati, analizirati, vrednovati i prezentirati/komunicirati informacije;
  • upravljati vlastitim učenjem i vremenom;
  • transferirati i interferirati spoznaje iz ovog predmeta na ostale nastavne predmete i situacije.

Specifični ishodi učenja:

  • identificirati i objasniti teorije odgoja u okviru sustava pedagogijske znanosti;
  • definirati i opisati temeljne postavke teorija odgoja;
  • objasniti i analizirati složenost fenomena odgoja iz perspektive različitih teorija odgoja;
  • objasniti i usporediti različite teorije odgoja;
  • objasniti i analizirati odgojno-obrazovne filozofije/implicitne pedagogije;
  • analizirati teorije odgoja na primjerima i slučajevima.

Vidi izvedbeni plan na stranicama odsjeka.