Kolegij kritički preispituje raznovrsne reprezentacije Balkana kroz čitanje raznovrsnih etnografija, putopisa, vizualnih zapisa, znanstvenih interpretacija, književnih djela i glazbenih uradaka. Posebna pažnja u seminarima posvećena je etnografijama s početka 20. stoljeća koje uvode koncept Balkana u javno poimanje. Navedeni koncept i njegove istoznačnice promišljaju se kroz teorijsko višeglasje koje dolazi iz područja balkanističkih studija. Osim upoznavanja s osnovnim predodžbama Balkana, kolegij će pokušati odgovoriti na pitanja konstitucije specifičnih međukulturnih i međureligijskih odnosa kroz dijakronijski i sinkronijski pristup. Kroz ukazivanje na mijene u pristupima istraživanju europskog jugoistoka te različite institucionalne i akademske okvire istraživanja Balkana, otvara se mogućnost problematizacije europskog jugoistoka i etnokulturnih procesa koji karakteriziraju suvremeno društvo, politiku, povijest, međuetničke odnose, itd. Studenti će upoznati raznovrsne načine oblikovanja  Balkana kao Drugog, odnosno njegove specifične binarne predodžbe u kojoj se navedeni prostor reprezentira kroz ambivalencije suprotstavljenosti, podjela, egzotičnosti i mističnosti.

Kroz preddiplomsku praksu student će sravniti raznovrsne spoznaje ranijih nastavnih predmeta i njihovih praktičnih dijelova s djelovanjima ustanova u kulturi i onih čije su djelatnosti povezane s kulturom vlastite sredine. Stečena nastavna znanja će se aktualizirati uvidima u potrebe u kulturi, povezat će se s relevantnim ustanovama, lokalnom zajednicom i civilnim sektorom. Pod vodstvom mentora student se priprema, upućuje, nadgleda i provjerava sposobnosti primjene stečenih znanja u radu ustanova povezanih s kulturom vlastite sredine iz koje dolazi.