U sklopu ovog kolegija predviđeno je da studenti usvoje teorijske postavke i znanja o razvoju svjetske, europske i talijanske glotodidaktike (i pedagogije) kroz kratak pregled različitih glotodidaktičkih pristupa, procesa i principa učenja stranih jezika. Teorijske smjernice  Zajedničkog europskog referentnog okvira za jezike (ZEROJ) primijenit će u programiranju nastave, određivanju ishoda i ciljeva kao i zadataka u nastavi talijanskog jezika kao stranog jezika te oblike rada u nastavi i upoznavanja osnovnih karakteristika učenika u svrhu poticanja i razvijanja njihovih jezičnih vještina i umijeća. Posebna pozornost posvetiti će se tehnikama i aktivnostima u poučavanju talijanskog jezika kao stranog jezika, vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi stranih jezika te ulozi suvremenih glototehnologija u lakšem i bržem usvajanju talijanskog kao stranog jezika.

U uvodnome će se dijelu dati kratak pregled istraživanja na području kontaktne lingvistike. Prikazat će se uzroci jezičnih dodira, različiti aspekti višejezičnosti na razini jezične zajednice, podjela jezičnih domena i funkcija, problematika jezičnih sukoba, održavanja i nestajanja jezika itd. Analizirat će se posljedice jezičnih dodira: jezično posuđivanje, interferencija i prebacivanje kodova. Teorijske spoznaje stečene u uvodnome dijelu modula primijenit će se na dodire između talijanskog i drugih europskih jezika, s posebnim težištem na hrvatski.