NAZIV PREDMETA

Zdravstvena njega odraslih I

Kod predmeta

ZSS614

Studijski program

Sestrinstvo

Godina studija

2.

Nositelj/i predmeta

izv. prof. dr. sc. Ante Obad, dr. med.

Bodovna vrijednost (ECTS)

8

Suradnici

Matea Dolić, mag. med. techn., predavač

Mario Marendić, mag. med. techn., predavač

Diana Aranza, mag. med. techn., predavač

 

Mentorice s Klinike za unutarnje bolesti KBC-a Split

Mentorice s Klinike za neurologiju KBC-a Split

Mentorice s Klinike za zarazne bolesti KBC-a Split

Mentorice s Klinike za plućne bolesti KBC-a Split

Način izvođenja nastave (broj sati u semestru)

P

S

KL

PKL

T

40

10

100

20

 

Status predmeta

obavezan

Postotak primjene e-učenja

Do 20%

OPIS PREDMETA

Ciljevi predmeta

Osposobiti studenta za provođenje zdravstvene njege bolesnika s kroničnim nezaraznim bolestima.

Osposobiti studenta za provođenje zdravstvene njege bolesnika sa zaraznim bolestima.

Osposobiti studenta za provođenje kardiopulmonalne reanimacije.

 

Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Položeni predmeti sa 1. godine:

-       Zdravstvena njega

-       Proces zdravstvene njege

-       Kliničke vještine I

 

Odslušani predmeti:

-        Interna medicina

-        Neurologija

-        Infektologija

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita studenti će biti osposobljeni:

1.   Planirati, provoditi i evaluirati zdravstvenu njegu bolesnika s kroničnim nezaraznim bolestima

2.   Planirati, provoditi i evaluirati zdravstvenu njegu bolesnika sa zaraznim bolestima

1.   Pripremati bolesnike za provođenje neinvazivnih i invazivnih dijagnostičkih postupaka

2.   Pratiti stanje bolesnika, uočiti pojavu eventualnih komplikacija te započeti proces skrbi

3.   Odrediti prioritete u provođenju zdravstvene skrbi

4.   Pokazati znanje i vještine za rješavanje nepredvidivih situacija u sestrinskoj praksi

5.   Odgovoriti na suvremene stručne zahtjeve u skrbi za bolesnike

6.   Uzorkovati biološki materijal za ordinirane pretrage

7.   Primjenjivati ordiniranu terapiju i uz pomoć medicinskih aparata (perfuzor, infuzomat)

8.   Provoditi sestrinsku skrb u specifičnim i zahtjevnim uvjetima (Sterilne jedinice, Jedinice za intenzivno liječenje)

9.   Provoditi i nadzirati monitornig bolesnika

10.   Započeti i sudjelovati u procesu kardiopulmonalne ranimacije

 


NAZIV PREDMETA

Zdravstvena njega majke i novorođenčeta

Kod predmeta

ZSS607

Studijski program

Sestrinstvo

Godina studija

2.

Nositelj/i predmeta

doc. dr. sc. Nađa Aračić, dr. med.

Bodovna vrijednost (ECTS)

6

 

Suradnici

Matea Dolić, mag. med. techn., predavač

 

 

Mentorice s Klinike za ženske bolsti i porode KBC-a Split

Način izvođenja nastave (broj sati u semestru)

P

S

KL

PKL

T

25

5

90

10

 

Status predmeta

obavezan

Postotak primjene e-učenja

Do 20%

 

OPIS PREDMETA

 

Ciljevi predmeta

 

Osposobiti studenta za planiranje, provođenje i evaluaciju zdravstvene njege trudnice.

Osposobiti studenta za planiranje, provođenje i evaluaciju zdravstvene njege novorođenčeta.

Osposobiti studenta za planiranje, provođenje i evaluaciju zdravstvene njege majke.

 

 

Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet

Odslušana nastava i kolokvirani seminari iz predmeta:

·        Osnove zdravstvene njege

·        Zdravstvene njege u sestrinstvu

·        Proces zdravstvene njege

·        Kliničke vještine I.

 

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)

Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita studenti će biti osposobljeni:

1. definirati potrebe za zdravstvenom njegom trudnice /majke

2. definirati potrebe za zdravstvenom njegom novorođenčeta

3. educirati trudnicu/majku o prehrani, fiziološkim događajima, fizičkoj aktivnosti u svrhu promicanja i očuvanja zdravlja te prevencije bolesti u vrijeme trudnoće i nakon poroda

4. objasniti probleme u antenatalnom, intrapartalnomte i postpartalnom razdoblju u trudnice i babinjače

5. objasniti načine poroda, pripremu trudnice za porod i moguće komplikacije u porodu

6. opisati hitna stanja u žene tijekom trudnoće i babinja/puerperija

7. objasniti uredno postpartalno razdoblje i postpartalne komplikacije

8. opisati fiziološke promjene u novorođenčeta

9. definirati stanja koja zahtijevaju hitne intervencije u novorođenačkom razdoblju

 

 

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave

Oblik nastave

Tema

Broj student sati

P

Povijesni razvoj materinstva

0,5

P

Antenatalna skrb i suvremena njega materinstva

2

P

Fizološke promjene u trudnoći

2

P

Prehrana u trudnoći

2

P

Embrionalni i fetalni razvoj

1

P

Visokorizična, višeplodna i adolescentna trudnoća

2

P

Zdravstveni problemi u antepartalnom razdoblju

1

P

 

S

Priprema trudnice za porod

1

 

1

P

 

 

PKL

Osnovni pojmovi normalnog poroda, načini poroda i komplikacije u porodu

2,5

 

 

2

P

 

PKL

Hitna stanja u porodništvu

1,5

 

2

P

 

S

 

PKL

Postpartalno razdoblje i postpartalne komplikacije

3

 

2

 

2

P

 

 

PKL

Procjena novorođenčeta i opskrba novorođenčeta neposredno nakon rođenja

1,5

 

2

P

 

PKL

Karakteristike zdravog novorođenčeta i biološke pojave u novorođenčeta

2

 

2

P

 

Porodne traume, hitna stanja u novorođenačkom razdoblju

3

 

S

Sestrinska skrb za obitelj nakon rođenja djeteta.

2

KL

Klinička obuka

1-90

 

Vrste izvođenja nastave:

☒ predavanja

☒ seminari i radionice 

☒ vježbe 

on line u cijelosti

☒ mješovito e-učenje

☐ terenska nastava

☒ samostalni  zadaci 

☒ multimedija

☒ laboratorij

☒ mentorski rad

☐ (ostalo upisati)

Obveze studenata

Odslušana nastava, kolokvirani seminari i vježbe.

 

 

Praćenje rada studenata (upisati udio u ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS bodova odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta):

Pohađanje nastave

 

Istraživanje

 

Praktični rad

 1.85

Eksperimentalni rad

 

Referat

 

 

(Ostalo upisati)

 

Esej

 

Seminarski rad


 

(Ostalo upisati)

 

Kolokviji

 

Usmeni ispit

 

 

(Ostalo upisati)

 

Pismeni ispit

4.15

Projekt

 

 

(Ostalo upisati)

 

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

 

Pokazatelji provjere

Uspješnost (bodovi)

Udio u ocjeni (%)

Pismeni ispit

45

69.23

Praktični rad

20

30.77

Ukupno

65

100

 

ODNOS USPJEHA I OCJENE

Postignuti uspjeh postotak (%)

RASPON BODOVA

OCJENA

OD

DO

OD

DO

 

Od 60%

Do 69,9%

39

45.435

dovoljan (2)

Od 70%

Do 79,9%

45.5

51.935

dobar (3)

Od 80%

Do 89,9%

52

58.435

vrlo dobar (4)

Od 90%

Do 100%

58.5

65

izvrstan (5)

 

Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija)

Naslov

Broj primjeraka u knjižnici / broj studenata

Dostupnost putem ostalih medija

 

Dolić M. Nastavni tekstovi. OZS, 2021.

U izradi je skripta

 

 

Dopunska literatura

 

Dražančić, A., i sur. Porodništvo, Školska knjiga, Zagreb, 1999

Randić Lj., Androlšekjeras I.: Planiranje obitelji, Otokar Keršovani, Rijeka, 1984.

Djelmiš, j., i sur. Hitna stanja u ginekologiji i porodništvu, Školska knjiga,Zagreb 2003

Mardešić, D., i sur. Pedijatrija, Školska knjiga, Zagreb, 2000 – odabrana područja iz novorođenog i nedonošenog djeteta.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje utvrđenih ishoda učenja

Aktivno sudjelovanje na nastavi.

Redovitost pohađanja nastave:

  1. predavanja – minimalno 80% (redovni) ili 60% (izvanredni) odslušane cjelokupne nastave,
  2. seminari – minimalno 90% (redovni) ili 80% (izvanredni)
  3. vježbe - 100% (redovni) ili 90% (izvanredni)

 

Ostalo (prema mišljenju predlagatelja)