Cilj je ovoga kolegija pripremiti studente za vlastita terenska istraživanja vodeći pritom brigu o jezičnome kontekstu prostora na kojem istražuju. U uvodnome dijelu kolegija studenti će biti upoznati s dijalekatnom raščlanjenošću hrvatskog jezičnog prostorate s osnovnim metodama etnojezičnog istraživanja (etnografske i etnojezičneupitnice) i kartografiranja (etnografski i lingvistički atlasi). Nakon toga slijedi upoznavanje s osnovnim značajkama pojedinih hrvatskih narječja. Na temelju zvučnih zapisa pojedinih govora studenti će biti obučavani fonetskoj transkripciji, prepoznavanju razlika među pojedinim govorimai određivanju pripadnosti pojedinih govora određenom narječju/dijalektu. Studenti će provesti vlastito istraživanje odabrane etnografske teme te u suradnji s profesorima analizirati prikupljenu građu.

U sklopu kolegija (ako bude moguće) organizira se kraća terenska nastava na kojoj će studenti stvarati vlastite zvučne zapise te steći praktična znanja o načinima transkripcije vlastite etnojezične građe koje će prezentirati u obliku kraćeg seminarskog rada.

Od studenata se očekuje aktivno sudjelovanjeu raspravama i ispunjavanje zadanih obveza.

U ovom kolegiju naglasak je na etnografiju i povijesnu sadašnjost. Uzimajući u obzir aktualne pristupe etnografskoj imaginaciji i kreativnosti kolegij će propitati razne narativne strategije (tekstualne, zvučne i vizualne), te mogućnosti “interpretacije” i “prijevoda” povijesne sadašnjosti u etnografski tekst.


Economic Anthropology