Kolegij Hrvatsko i europsko gospodarstvo usmjeren je na temeljne aspekte hrvatske i europske ekonomije sa stanovišta teorije, empirije i politike. Predmet je primijenjena makroekonomija koja analizira ponašanje ključnih makroekonomskih varijabli, ali i analizira ekonomsku strukturu gospodarstva i strukturne promjene ključnih grana i djelatnosti u tržišnom okruženju. Ključni cilj predmeta jest da se studenti upoznaju s procesima međunarodne gospodarske suradnje s naglaskom na specifičnosti regionalnih ekonomskih integracija i EU kao najnaprednije ekonomske integracije. Nadalje, predmetom se potiče akademska i opća ekonomska rasprava o različitim ekonomskim pitanjima koja se odnose na europske integracije, ali i identifikaciju tržišne gospodarske strategije kojom se može osigurati stabilan i održiv ekonomski razvoj uvažavajući suvremene geopolitičke i geoekonomske procese.

 Očekivani ishodi :

  1. Analizirati primjenjivost ekonomskih teorija za formuliranje politika koje utječu na ekonomsko poslovanje i ekonomski rast i razvoj u globalnim okvirima.
  2. Odrediti pomake u produktivnosti i utjecaju na globalno ekonomsko vodstvo. 
  3. Shvatiti razloge i utjecaj promjena stanovništva na tržište rada i, dugoročno, ekonomski rast i razvoj. 
  4. Prepoznati politike europske integracije, državne potpore i opisati njihov utjecaj na konkurentnost pojedinih gospodarskih grana i djelatnosti (u užem smislu) te, posljedično, nacionalnog gospodarstva (u širem smislu).


Države se natječu da bi se razvijale, a što je rezultat globalizacije – konkuriraju za tržišta, tehnologije, vještine i investicije. Konkuriraju da bi rasle i podigle svoj životni standard i u takvom natjecateljskom okruženju države su te koje pružaju naročite prednosti svojim poduzećima.“ Vietor, 2010.
(Kako se zemlje natječu – Strategija, struktura i državno upravljanje u globalnoj ekonomiji, Harvard School Press)

 

Široko prihvaćene karakteristike globalizacije kao liberalizacija međunarodne trgovine,  rast FDI i povećanje masovnih prekograničnih financijskih tokova uzrokovale su povećanje konkurentnosti na svjetskom tržištu. Proces globalizacije odražava se kroz brojne promjene menadžerskog i poduzetničkog ponašanja (kreiranje uspješnih poslovnih i tehničkih inovacija, stvaranje i održavanje konkurentskih prednosti, umrežavanje), promjene u sferi smanjena troškova koordinacije, komunikacije i transporta, intenziviranje aktivnosti vezanih uz istraživanje i razvoj (eng. R&D), skraćivanje životnog vijeka procesa i proizvoda, povećanje orijentacije na krajnjeg potrošača, kreiranje stabilnog makroekonomskog i mikroekonomskog okruženja, fleksibilnost javne uprave (podrška razvoju poduzetništva), produbljivanju ekonomske i političke integracije, podrška inovacijskih aktivnosti i slično. Teorijska i praktična znanja koje student dobiva kroz sadržaj predmeta osposobljava ga za

1)     kvalitetno poimanje globalizacije kao političkog, ekonomskog i društvenog fenomena,

2)     stjecanje znanja o posebnostima međunarodnog menadžmenta uključujući razumijevanje strateških i strukturalnih faktora međunarodnih korporacija,

3)     kritičku analizu i razumijevanje dinamičkih razvojnih procesa i utjecaju globalizacije na suvremeni menadžment.


Kolegij studente upoznaje sa suvremenim spoznajama u teoriji strateškog menadžmenta. Naglasak u ovom kolegiju je na promociji strateškog upravljanja kao procesa oblikovanja budućnosti poslovnog sustava u promjenjivim uvjetima i dinamičnoj okolini. Studenti će analizirati eksternu i internu okolinu, identificirati i vrednovati strateške izbore, te ocijeniti efekte različitih načina njihove provedbe i kontrole.

Ovaj kolegij dizajniran je sa ciljem stvaranja koncepcijskog okvira koji olakšava nove pristupe problemima, te sposobnost uočavanja  prilika. Polazeći od pretpostavke da svaka osoba posjeduje kreativni potencijal, kolegij istražuje što je kreativnost i zašto je važna, te kako je prakticirati u svakidašnjem i poslovnom kontekstu. Iako se kreativnost često poistovjećuje sa nadahnućem koje dolazi iznenada, većini kreativnih rješenja prethodi kontinuirano vježbanje i razvijanje tehnika i znanja neophodnih za kreativno rješavanje problema.


This is a course delivered in English language to incoming mobility, international students, and to students enrolled in "Virtuals" project (http://www.efos.unios.hr/virtuals/osnovne-informacije/).

Kolegij poslovnog engleskog jezika na prvom semestru diplomskog redovnog i izvanrednog sveučilišnog studija (prva godina) na Ekonomskom fakultetu u Osijeku u akademskoj godini 2022./2023.

Izvođačica kolegija: dr. sc. Mia Cirkveni, pred.