Šifre iz ISVU: 36476;204400;43141;203876;239128;239145

FM-novi-red: 239128; 
FM-novi-izv: 239145; 
FM-stari-red: 36476; 
FM-stari-izv: 204400; 
FM2-red: 43141; 
FM2-izv: 203876

Kolegij Globalno gospodarstvo

Široko prihvaćene karakteristike globalizacije kao liberalizacija međunarodne trgovine, rast FDI i povećanje masovnih prekograničnih financijskih tokova uzrokovale su povećanje konkurentnosti na svjetskom tržištu. Proces globalizacije odražava se kroz brojne promjene menadžerskog i poduzetničkog ponašanja (kreiranje uspješnih poslovnih i tehničkih inovacija, stvaranje i održavanje konkurentskih prednosti, umrežavanje), promjene u sferi smanjena troškova koordinacije, komunikacije i transporta, intenziviranje aktivnosti vezanih uz istraživanje i razvoj (eng. R&D), skraćivanje životnog vijeka procesa i proizvoda, povećanje orijentacije na krajnjeg potrošača, kreiranje stabilnog makroekonomskog i mikroekonomskog okruženja, fleksibilnost javne uprave (podrška razvoju poduzetništva), produbljivanju ekonomske i političke integracije, podrška inovacijskih aktivnosti i slično. Teorijska i praktična znanja koje student dobiva kroz sadržaj predmeta osposobljava ga za:

        • kvalitetno poimanje globalizacije kao političkog, ekonomskog i društvenog fenomena,
        • stjecanje znanja o posebnostima međunarodnog menadžmenta uključujući razumijevanje strateških i strukturalnih faktora međunarodnih korporacija,
        • kritičku analizu i razumijevanje dinamičkih razvojnih procesa i utjecaju globalizacije na suvremeni menadžment.

Očekivani ishodi učenja

  • Shvatiti teorijsku osnovicu globalnog gospodarstva i razvoja međunarodne strategije, trendove međunarodne specijalizacije i međunarodne podjele rada, te osnovne koristi od međunarodne razmjene.
  • Kritički procijeniti primjenjivost i utjecaj mjera ekonomske politike na uspješnost procesa internacionalizacije.
  • Usporediti tipove i instrumente globalnog menadžmenta i strategije internacionalizacije.
  • Prepoznati politike međunarodne trgovine i opisati njihov utjecaj na suvremeni menadžment.