Photo by Annie Spratt on Unsplash

Kolegij Regionalna ekonomija usmjeren je na temeljne aspekte regionalnih ekonomskih znanosti s posebnim naglaskom na aplikativnu primjenjivost, misleći pri tome na regionalnu politiku. Gradivo koje je obuhvaćeno ovim predmetom rezultat je sinergije teorijskih i praktičnih znanja kako bi studenti dobili cjelovitu sliku stanja hrvatskog gospodarstva, regionalnih razvojnih pitanja, ali i šireg aspekta regionalnih tema koje su obilježene utjecajem aktualnih svjetskih trendova i utjecaja globalizacije. Predmet je usmjeren na primjenu različitih teorijskih i metodoloških pristupa u analizi regionalne ekonomije, implementaciju politike regionalnog razvoja te strategija razvoja pri upravljanju regionalnim razvojem, s posebnim naglaskom na regije EU. Predmet je primijenjena makroekonomija koja analizira ponašanje ključnih makroekonomskih varijabli na regionalnoj razini, ali i analizira ekonomsku strukturu gospodarstva i strukturne promjene ključnih grana i djelatnosti regija u tržišnom okruženju. Nadalje, predmetom se potiče akademska i opća ekonomska rasprava o različitim regionalnim ekonomskim pitanjima koja se odnose na europske integracije, ali i identifikaciju tržišne gospodarske strategije kojom se može osigurati stabilan i održiv ekonomski razvoj regija uvažavajući suvremene geopolitičke i geoekonomske procese.


Predavač: prof.dr.sc. Sanja Pfeifer; Ekonomski fakultet u Osijeku, 

Sadržaj predmeta

Kolegij studente upoznaje sa suvremenim spoznajama u teoriji strateškog menadžmenta. Naglasak u ovom kolegiju je na promociji strateškog upravljanja kao procesa oblikovanja budućnosti poslovnog sustava u promjenjivim uvjetima i dinamičnoj okolini. Studenti će analizirati eksternu i internu okolinu, identificirati i vrednovati strateške izbore, te ocijeniti efekte različitih načina njihove provedbe i kontrole.

 Ishodi učenja i kompetencije

Kolegij „Strateški menadžment“ ima za cilj razviti stručne i opće kompetencije. U okviru općih kompetencija naglasak je na razvijanju prezentacijskih vještina,  sposobnosti kritičkog dijaloga, te sposobnosti donošenja poslovnih odluka.

Studenti će nakon odslušanog kolegija biti u stanju:

  • Protumačiti razliku između strategije i strateškog menadžmenta iz različitih perspektiva: sadržaja, procesa, konteksta, dosega, nositelja
  • Analizirati poslovne situacije iz strateške perspektive (s obzirom na trendove okoline i konkurencije, s obzirom na interne mogućnosti i resurse)
  • Generirati različite strateške alternative koje osiguravaju stratešku prednost ili paritet
  • Preporučiti i primjeniti metode vezane uz formulaciju i provedbu izabranih strategija
  • Ocijeniti i vrednovati efekte strateškog menadžmenta.