Biokemija 2 za studente Nutricionizma

SADRŽAJ PREDMETA

  1. Načela i temeljne zakonitosti HPLC gdje će studenti razmatrati temeljne zakonitosti, faze razdvajanja te mehanizme i vrste HPLC;
  2. Provođenje kromatografske analize gdje će se studentima s praktičnog stajališta objasniti svi postupci u kreiranju HPLC metoda što uključuje pripremu uzorka, odabir i provođenje instrumentalne analize te validacija metode;
  3. Rješavanje problema u kromatografskoj analizi gdje će se razmatrati kako prepoznati i riješiti osnovne probleme nastale tijekom analize (tehničke i analitičke).           

Kolegij Imunologija za nutricioniste (3 ECTS-a) izvodi se u obliku predavanja (15 sati) i seminara (15 sati) koje su podijeljene u četiri metodske cjeline: (1) Pregled i dijelovi imunosnog sustava, (2) Fiziološki tijek imunoreakcije, (3) Alergijske reakcije. Imunosni sustav sluznica i kože te (4) Nutritivne alergije i druge nepoželjne reakcije na komponente hrane.

Cilj predmeta je dati uvid studentima u organizaciju imunosnog sustava te osnovne mehanizme njegova djelovanja kao što su nespecifična imunost, specifična imunost, mehanizmi alergijskih reakcija, prirodni i umjetni alergeni/antigeni, imunosni sustav probavnog trakta, alergije i preosjetljivost na hranu, anafilaksija i trovanja izazvana hranom, procjena rizika u prehrani, upravljanje rizikom i saopćavanje rizika u prehrani, imunosni sustav kože, alergijske reakcije u koži, imunosni sustav respiracijskog trakta, respiracijski alergeni i alergijske reakcije u respiratornom sustavu.

Mnogi problemi u inženjerstvu i tehnologiji opisuju se i rješavaju korištenjem matematičkih načela i pojmova. Poznavanje funkcija, njihovih svojstava i načina zadavanja je od temeljne važnosti. U ovom modulu razvijaju se osnovne metode za izučavanje funkcija i matematičkog formuliranja fizikalnih, kemijskih, bioloških zakonitosti, a to su granični procesi i diferencijalni račun realnih funkcija jedne varijable.

Podjela biotehnoloških procesa i sirovinska osnova biotehnologije. Glavni mikrobni produkti i procesi važni za industrijsku mikrobiologiju i biotehnologiju. Vrste i sastav hranjivih podloga za mikrobne procese. Podjela sirovina prema podrijetlu, značaju i udjelu biogenih makro i mikro elemenata. Čimbenici koji utječu na izbor izvora ugljika i dušika. Primarne, sekundarne i tercijarne dušične sirovine za hranjive podloge. Izvori ostalih sastojaka hranjivih podloga. Formuliranje i stehiometrija hranjivih podloga za rast i nastajanje proizvoda. Prihvat, čuvanje i nadzor sirovina te postupci prethodne obrade. Prihvat i ocjena ječma, proizvodnja ječmenog slada, postupci ukomljavanja. Škrobne sirovine i proces hidrolize slađenih i neslađenih sirovina. Lignocelulozne, inulinske i pektinske sirovine i njihova hidroliza. Uzgoj i primjena bakterijske nanoceluloze.

Primjena računalnih alata u računanju energetsko-nutritivnog sastava jela, jelovnika, planiranje i optimiranje jela/jelovnika te prijenos znanja iz struke putem infografika su osnovne vještine koje će student steći nakon odslušanog predmeta.

Modeling in engineering is a challenge, but also a great help. How to apply modeling in the profession is the main question dealt with in this course.

Kolegij studentima omogućuje usvajanje temeljnih kemijskih znanja i principa koji su im potrebni za razumijevanje struke i daljnji studij. Osnovni je cilj kolegija osposobiti studente da na temelju stečenih općih kemijskih znanja kvalitativno i kvantitativno opišu sastav tvari, objasne ili predvide strukturu i fizikalno-kemijska svojstva tvari te objasne ili predvide zbivanja u jednostavnijim kemijskim sustavima. Također, studenti savladavaju osnove kemijskog računanja te se osposobljavaju za siguran i samostalan rad u kemijskom laboratoriju uz uporabu standardnog laboratorijskog pribora i posuđa te korištenje standardnih laboratorijskih tehnika.

Kolegij studentima omogućuje usvajanje temeljnih kemijskih znanja i principa koji su im potrebni za razumijevanje struke i daljnji studij. Osnovni je cilj kolegija osposobiti studente da na temelju stečenih općih kemijskih znanja kvalitativno i kvantitativno opišu sastav tvari, objasne ili predvide strukturu i fizikalno-kemijska svojstva tvari te objasne ili predvide zbivanja u jednostavnijim kemijskim sustavima. Također, studenti savladavaju osnove kemijskog računanja te se osposobljavaju za siguran i samostalan rad u kemijskom laboratoriju uz uporabu standardnog laboratorijskog pribora i posuđa te korištenje standardnih laboratorijskih tehnika.

Measurement, accuracy, precision, measurer, errors, etc. topics in the environment of food science.

Cilj predmeta je upoznati studente s temeljnim postavkama spektroskopskih metoda te ih osposobiti da usvojene vještine samostalno primjene u identifikaciji i strukturnoj karakterizaciji bioaktivnih spojeva važnih u biotehnologiji i farmaceutici.

Cilj predmeta je kroz praktične primjere studente upoznati s analizom određenih spojeva dobivenih biotehnološkim procesima pomoću tekućinske kormatografije visoke djelotvornosti (HPLC). U okviru predmeta studenti će steći vještine izbora suvremenih metoda priprave uzoraka, izbora kromatografske metode, interpretacije rezultata kromatografske analize te validacije HPLC metode. Usvojene vještine moći će primijeniti za samostalno planiranje i optimiranje HPLC analitičkog postupka.

Dragi studenti,

zadovoljstvo mi je pozdraviti Vas na početku ljetnog semestra ak. 2024/2025 u kojem će se po prvi put izvoditi predmet Razvoj bioprocesa i pokretanje biotehnološke tvrtke. Kao nastavnici željeli bi da razvijete kreativnost, kritično razmišljanje i samostalnost, a s ciljem usvajanja vještina potrebnih za razvoj bioprocesa i pokretanje biotehnološke tvrtke. Uvjeren sam da ćemo vam uspjeti pomoći da uspješno ostvarite navedene ciljeve, a savladavanjem sljedećih metodskih cjelina:

M1 Bioprocess development
M2 Company start up “The Lean Start up”
M3 Innovation and intellectual property in biotechnology
M4 Examples of good practice (Biochemicals, Nutrachemicals, Biosensors, Diagnostics, Bioinformatics, Additive technologies and nanobiotechnology)

Također želja nam je da u interakciji s vama, spoznamo, odnosno prilagodimo nastavni proces svakom studentu, kako bi potaknuli sve sudionike da budu motivirani i s entuzijazmom sudjeluju u zajedničkom radu.

Radujem se zajedničkoj suradnji i sve Vas lijepo pozdravljam,

prof. dr. sc. Tonči Rezić

Cilj predmeta je upoznati studente s ulogom vitamina i hormona u organizmu te postupcima njihove komercijalne proizvodnje s naglaskom na biotehnološke procese.

Prijenos informacija u utjecaju tjelesne i zdravstvene kulture na antropološki status studenata i specializacija istih u onim kineziološkim aktivnostima koje su pogodne za svakodnevnu tjelovježbu a u svrhu postizanja zdravlja i očuvanja radnih sposobnosti.

Vježbe 30 sati : pješačenja, sportske igre, vježbe disanja, istezanja i jačanja, klizanje, skijanje