Svrha kolegija je produbiti razumijevanje fenomena masovne komunikacije primjenom pojmova i interpretativnih alata koje nudi semiotika. U uvodnom se dijelu kolegija izlažu osnovni semiotički pojmovi i načela semiotičke analize. U drugom se dijelu ti pojmovi i načela primjenjuju u analizi odabranih primjera masovne kulture. U trećem se dijelu izvode zaključci o koristima i ograničenjima semiotičkog pristupa masovnoj komunikaciji (u odnosu na druge pristupe).

Kolegij: Praktikum iz istraživačkih metoda
 

Nositelj: izv. prof. dr. sc. Dario Vučenović 

Suradnici:

dr.sc. Ana Petak (apetak@fhs.unizg.hr)

Klara Saganić, mag. psych. (ksaganic@fhs.unizg.hr)

Konzultacije:

Ana Petak - Ponedjeljak, od 11:00 do 12:00 sati (uz najavu putem e-maila; soba 206)

Klara Saganić - Utorak, od 11:10 do 12:10 ili po dogovoru u drugom terminu (uz najavu putem e-maila, soba S2 u zgradi knjižnice)

Poštovane kolegice i kolege,

dobro došli u e-kolegij Osnove komunikologije koji se izvodi u zimskom semestru akademske godine 2024./2025. Kolegij je opći obavezni na sveučilišnom prijediplomskom studiju Komunikologije, te izborni za studente ostalih studija koji se izvode na Fakultetu hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu. 

Glavni cilj kolegija Osnove komunikologije je upoznati studente s komunikacijskim znanostima i komunikologijom kao interdisciplinarnom i integrativnom znanošću koja nastoji riješiti i poboljšati komunikacijske prilike, dok su specifični ciljevi predmeta pružanje uvida u povijesne i suvremene komunikacijske i komunikološke teme i dinamike u svrhu ovladavanja temeljnim znanjima s toga područja kako bi studenti znali pristupati i analizirati komunikaciju na svim njezinim razinama: intrapersonalnoj, interpersonalnoj, društvenoj i medijskoj.

U sklopu platforme Merlin nalazit će se svi potrebni materijali za uspješno svladavanje kolegija koji će se ažurirati na tjednoj razini i koje će Vam služiti za polaganje ispita. Također, putem navedene platforme dobivat ćete obavijesti vezane za održavanje kolegija, kao i ostale važne informacije. 

Želim Vam puno uspjeha na početku nove akademske godine!

Srdačan pozdrav i svako dobro.

doc. dr. sc. Tanja Grmuša 

Ciljevi kolegija:

  • dati pregled glavnih pojmova i problema suvremene metafizike kao filozofske discipline (postojanje i nepostojanje; objekti, svojstva, relacije; pojedinačnosti i univerzalije; cjeline i dijelovi; postanak, promjena i identitet; stvarnost, mogućnost, nužnost; vrijeme i prostor; tijela i umovi; ontološki status umova; uzrokovanje i zakonitost; determinizam i sloboda volje; vrijeme i prostor);
  • dati pregled glavnih rješenja za navedene probleme i standardnih argumenata za ta rješenja (realizam i nominalizam; fizikalizam, dualizam, idealizam; Humeova teorija uzrokovanja; determinizam, fatalizam, libertarijanizam, kompatibilizam; teorija prostor-vremena; teorija mogućih svjetova; teizam i ateizam; realizam i antirealizam);
  • kroz rad na tekstu i nastavne aktivnosti unaprijediti vještine filozofske analize i argumentacije.

This undergraduate elective course offers an introduction to basic elements of understanding and explaining human social behavior from the perspective of both contemporary social sciences and philosophy of science. The course is held exclusively in English. It is open to all students enrolled in any study program of the University of Zagreb.

On successful completion of the course, students will be able to: 

  1. understand the specific character of social phenomena
  2. master the basic theoretical vocabulary of social scientific thinking;
  3. differentiate interpretation of social phenomena from their explanation;
  4. recognize the relatedness between individual and collective explanation levels of social phenomena;
  5. explicate the basic structure of social scientific explanations;
  6. name and explain the basic causal patterns ("mechanisms") underlying social phenomena (selfishness and altruism, rational choice, unintended consequences, collective beliefs and collective decision making, norms and institutions);
  7. identify valid explanations of social phenomena and differentiate them from pseudo-explanations.
Students are required to regularly read the selected texts (“reading assignments”), or watch the selected short videos, and to participate in the discussions during classes. These activities will be evaluated and fed into the final grade together with the points acquired from the written exam (at the end of the semester). The number of ECTS points after absolving this course if four (4).