Predavanja: 1. Uvod u prostorne analize, prostorni podaci 2. Vrste i oblici prostornih podataka, izvori i formati 3. Tematski i geometrijski podaci, koncepti po... više

Primjena CNC tehnike u finalnoj obradi drva. Mogućnosti i ograničenja proizvodnje CNC strojevima i obradnim centrom. Vrste, konstrukcijski oblici i podjele CNC... više

Predavanja: 1. Digitalna kartografija-definicija, ciljevi i zadaci digitalne kartografije 2. Kartografski podaci, oprema i programska podrška, prednosti i nedos... više

Predavanja: 1.Pojam i povijesni razvoj turizma 2.Održivi razvoj turizma i osnove turističke politike 3.Mjesto i uloga turizma u nacionalnom gospodarstvu 4.Distr... više

PREDAVANJA: 1. Zaštita bilja-općenito. Mjere zaštite bilja. Integrirana zaštita bilja (4 sata). 2. Sredstva za zaštitu bilja. Proizvodnja, registracija, otrovn... više

Zadatak predmeta je upoznati polaznike sa širokim spektrom kemijskih i bioloških pripravaka za zaštitu šumskog drveća od biljnih štetočina i tehnikama njihove ... više

Predavanja: 1. Potrošnja sredstava za zaštitu bilja u Svijetu i Hrvatskoj. Važnost / potreba zaštite biljaka; mjere zaštite biljaka. 2. Sredstva za zaštitu bilj... više

Predavanja 1. Uvod u hidrologiju šuma. Opći principi hidrologije šuma. 2. Upravljanje, gospodarenje i zaštita voda. 3. Obilježja i oblici voda. Podjela voda. ... više

Sadržaj predmeta obuhvaća pojam, multidisciplinarni karakter i zadaće humanizacije šumskog rada. Kroz sadržaj predmeta posebno se obrađuje ergonomski aspekt šum... više

Inovacije i poduzetništvo predstavljaju pokretačku snagu današnje ekonomije. Na razini zajedničke europske politike inovacije i poduzetništvo prepoznate su kao ključni čimbenik povećanja konkurentnosti, kreiranja ekonomskog rasta, zaposlenosti i razvoja ruralnih područja („Europa 2020” strategija). U šumarskom sektoru, brojni problemi i izazovi također nalažu potrebu za inovacijama i poduzetništvom kao nužnim uvjetom razvoja. (MCPFEE rezolucija „Ekonomska održivost potrajnog gospodarenja šumama“, Beč 2003; MCPFEE rezolucija „Šumarski sektor u središtu zelene ekonomije“, Madrid 2015; „Strategija EU za šume i sektor koji se temelji na šumama“, EC 2013).

Cilj predloženoga predmeta je razviti znanja i vještine koje će potaknuti i podići razinu inovativnosti i kreativnosti studenata te unaprijediti njihove poduzetničke kompetencije. Namjera je kod polaznika razviti sposobnosti kreativnog rješavanja problema, lakše produkcije ideja, vrednovanja i izbora ideja, ovladati tehnikama poticanja kreativnog mišljenja te omogućiti spoznaju koliko je poduzetničkih prilika i novih rješenja moguće ostvariti u različitim područjima šumarstva. Kroz predloženi kolegij studenti će upoznati inovacije i poduzetništvo kao ključne čimbenike rasta i razvoja modernih tvrtki, ali i osobnog profesionalnog razvoja u šumarstvu.

Inovacije danas predstavljaju pokretačku snagu gospodarstva mnogih zemalja i ključni su čimbenik rasta i razvoja modernih poduzeća. Cilj predmeta je razviti temeljna znanja i vještine neophodne za prepoznavanja značaja inovacija kao osnovnog činitelja konkurentnosti, kreiranja ekonomskog rasta, zaposlenosti i razvoja u šumarstvu. Zadaća je također razviti i usvojiti sposobnosti kreativnog rješavanja problema, poticanja inventivnosti i kreativnosti, lakše produkcije ideja, vrednovanja te izbora ideja i dr. U interaktivnom radu studenti će se upoznati sa sljedećim temama: Definicija, uloga i značenje inovacija; Vrste i tipovi inovacija, inovacijski procesi, čimbenici koji potiču/sprečavaju inovacije; Regionalni i sektorski inovacijski sustavi; Europska inovacijska politika, položaj šumarstva; Inovacijski monitori i pokazatelji, EIS, GEM; Inovativnost i kreativnost, vrednovanje i izbor ideja; Individualne i grupne tehnike poticanja kreativnosti; Europske inicijative, projekti i akcije o inovacijama u šumarstvu, COST E51, Innoforce; Pregled stanja inovacija u šumarstvu Europe i Hrvatske; Inovacijske aktivnosti i inovacijsko ponašanje šumovlasnika, menadžera i šumskih poduzeća; Pravni okvir za inovacije u RH, intelektualno vlasništvo, zakoni, pravilnici, položaj šumarstva; Primjeri inovacija iz europske i hrvatske šumarske prakse.

Uvod. Osnovni pojmovi i teorije upravljanja kvalitetom. Povijesni razvoj upravljanja kvalitetom. Sustavi upravljanja u drvnoj industriji. Faze razvoja kvalitete... više

Predavanja 1. Povijesni razvoj ishrane bilja kao znanstvene discipline, definicija i klasifikacija te podjela biogenih elemenata i biljnih hraniva. 2. Tlo ka... više

Vrste lijepljenih spojeva. Tehnike lijepljenja. Čvrstoća spoja. Trajnost spoja. Utjecaj građe drva i sadržaja vode u drvu na čvrstoću i trajnost spoja. Unutrašn... više

Uvod u konstruiranje drvnih proizvoda za opremanje objekata. Konstrukcije vanjskih vrata od cjelovitog drva, podjela vanjskih vrata, konstrukcije vrata (konstru... više

Korporativna kultura, u literaturi poznata i kao organizacijska kultura ili kultura poduzeća, svrstava se među ključne činitelje poslovanja i razvoja gospodarskih organizacija (trgovačko društvo, poduzeće i sl.) u svim područjima, pa tako i šumarstvu. Odnos prema inovacijama i progresu, odnos prema očekivanim životnim stavovima kupaca/klijenata ili vlastitih radnika, odnos prema očuvanju ljudskog okoliša i poštovanje prema prirodi, želja da se kroz poslovanje olakša i uljepša život, sve su to pokazatelji organizacijske kulture. Ono što predstavlja način na koji se posluje, ono što iskazuje ljestvicu vrijednosti u poduzeću ili, drugim riječima, skup svih činitelja kojima se definiraju životna filozofija i specifičan stil nekog poduzeća može se smatrati kulturom tog poduzeća. U interaktivnom radu sa studentima obraditi će se: pojam i definicija korporativne kulture, elementi korporativne kulture, uloga i funkcije korporativne kulture, oblikovanje korporativne kulture, modeli, vrste i tipovi korporativne kulture, održavanje i promjene korporativne kulture, odnos kulture i menadžerskih stilova, metode i modeli istraživanja, utjecaj na djelotvornost organizacija, primjeri korporativne kulture i dr. Kroz navedene sadržajne cjeline studenti će spoznati važnost korporativne kulture kao činitelja koji definira većinu onoga što se radi i kako se radi, koji izražava svrhu, misiju i poslovnu strategiju organizacija te po kojem se organizacije međusobno razlikuju.

Uvod u operacijska istraživanja. Definicija. Razvoj. Uspješna primjena operacijskih istraživanja. Primjeri iz drvne industrije. Matematičko modeliranje. Osnove ... više

Predavanja: 1. Osnove i značaj laboratorijskih metoda u fitopatologiji. 2. Terensko sakupljanje uzoraka sa oboljelih stabala. Priprema i analiza uzoraka. Pripre... više

Uvod u menadžment-pojam, definicija i značajke modernog menadžmenta. Osnovne funkcije menadžmenta-planiranje, odlučivanje, organiziranje, kadroviranje i kontrol... više

Uvod u metodologiju dizajna. Svrha, ciljevi i razlozi primjene metodologije industrijskog oblikovanja namještaja u drvnoj industriji. Zadaci i učinci metodologi... više

Analiza razloga modifikacije svojstava drva (prirodni nedostaci-higroskopnost, podložnost klimatskoj i biološkoj razgradnji), te poboljšanje svojstava-mehaničk... više

Što je prostor. Uvod u prostorno oblikovanje. Tipologija i zadaci prostora. Komponente prostornog izražavanja (svjetlost, boja, volumen, tekstura, materijali, d... više

Odnos namještaja i zdravlja čovjeka. Utjecaji okoliša na zdravlje čovjeka. Zdravo življenje. Načela oblikovanja zdravog namještaja. Suvremeni trendovi u oblikov... više

Predavanja 1. Utjecaj namjene CNC stroja i njegovih konstrukcijskih odrednica na odabir načina i parametara obrade 2. Utjecaj raspoloživih načina upravljanja a... više

Predavanja: 1. Pojmovi biološke i genetske raznolikosti. 2. Metode utvrđivanja genetske raznolikosti pomoću genetičkih testova. 3. Metode utvrđivanja genetske r... više

Predavanja 1. Uvod u Opću i krajobraznu ekologiju. Osnove opće i krajobrazne ekologije. Povijest opće i krajobrazne ekologije. 2. Organizmi, okoliš i staništ... više

Organizacijska kultura, u literaturi poznata i kao korporativna kultura ili kultura poduzeća, svrstava se među ključne činitelje poslovanja i razvoja gospodarskih organizacija (trgovačko društvo, poduzeće i sl.) u svim područjima, pa tako i šumarstvu. Odnos prema inovacijama i progresu, odnos prema očekivanim životnim stavovima kupaca/klijenata ili vlastitih radnika, odnos prema očuvanju ljudskog okoliša i poštovanje prema prirodi, želja da se kroz poslovanje olakša i uljepša život, sve su to pokazatelji organizacijske kulture. Ono što predstavlja način na koji se posluje, ono što iskazuje ljestvicu vrijednosti u poduzeću ili, drugim riječima, skup svih činitelja kojima se definiraju životna filozofija i specifičan stil nekog poduzeća može se smatrati kulturom tog poduzeća. U interaktivnom radu sa studentima obraditi će se: pojam i definicija organizacijske kulture, elementi organizacijske kulture, uloga i funkcije organizacijske kulture, oblikovanje organizacijske kulture, modeli, vrste i tipovi organizacijske kulture, održavanje i promjene organizacijske kulture, odnos kulture i menadžerskih stilova, metode i modeli istraživanja, utjecaj na djelotvornost organizacija, primjeri organizacijske kulture i dr. Kroz navedene sadržajne cjeline studenti će spoznati važnost organizacijske kulture kao činitelja koji definira većinu onoga što se radi i kako se radi, koji izražava svrhu, misiju i poslovnu strategiju organizacija te po kojem se organizacije međusobno razlikuju.

Organizacijsko ponašanje obuhvaća sustavno izučavanje akcija i stavova koje ljudi pokazuju unutar organizacija. Kroz pomoć u objašnjenju, predviđanju i kontroli ljudskog ponašanja ono pridonosi razvitku ljudskih vještina. U skladu s tim, cilj predmeta je razviti znanja i vještine koje će kod polaznika potaknuti i podići razinu umijeća potrebnoga za uspješan rad s ljudima u svakom proizvodno-poslovnom sustavu, pa jednako tako i u šumarstvu . Zadaća je unaprijediti međuljudske vještine studenata, razviti njihove komunikacijske i motivacijske sposobnosti te sposobnosti rješavanja sukoba i upravljanja ljudskim potencijalima u šumarskoj organizaciji. Upoznati će se osnovni elementi organizacijskog ponašanja kao ključni činitelji uspješnosti i učinkovitosti modernih (šumarskih) tvrtki, ali i osobnog profesionalnog razvoja u šumarstvu. U interaktivnom radu obuhvatiti će se sljedeće teme: Ključni pojmovi i definicija organizacijskog ponašanja; Temelji individualnog ponašanja; Stavovi, osobnost, vrijednosti, zadovoljstvo poslom; Percepcija i individualno odlučivanje; Razumijevanje motivacije; Temelji ponašanja skupine; Razumijevanje timskog rada; Komunikacija; Sukobi, pregovaranje i upravljanje stresom; Vrednovanje radnoga učinka i sustavi nagrađivanja; Politike i prakse upravljanja ljudskim resursima.

Razvoj normizacije i tehničkih propisa vezanih uz primjenu pločastih materijala. Zahtjevi za kvalitetom pločastih materijala obzirom na konstrukcijske zahtjeve ... više

Izgled proizvoda. Boja i njezino mjerenje. Sjaj lakiranih površina i njegovo mjerenje. Prevlake za drvo kroz povijest. Veziva premaznih materijala za drvo i nji... više

Testiranje hipoteza. Testiranje očekivanja. Testiranje proporcije. Testiranje varijance. Uspoređivanje proporcija. Uspoređivanje varijanci. Uspoređivanje dvaju ... više

Testiranje hipoteza. Testiranje očekivanja. Testiranje proporcije. Testiranje varijance. Uspoređivanje proporcija. Uspoređivanje varijanci. Uspoređivanje dvaju ... više

Predavanja: 1. Što je zooekologija? Definicija i podjela ekologije.Tko su bili začetnici ekologije, odnosno zooekologije? Razine bioloških sustava prema veličin... više

(P) Ekološki projekti: definicija, uloga i značaj. Specifičnosti ekoloških projekata: vrste, elementi/struktura, koncepcija, ciljevi projekata. (P) Projektni re... više

Uvod i osnovni pojmovi. Osnove teorije menadžmenta. Funkcije i zadaci menadžmenta. Uvod u proizvodni menadžment. Planiranje procesa i operacija. Metode planiran... više

Studenti upoznaju najvažnije segmente ekologije ptica, te odnos ornitofaune prema relevantnim abiotičkim i biotičkim ekološkim čimbenicima. 1. Uvod u ornitologi... više

1. Izrada anketnog upitnika. Formiranje baze podataka. Metode uzorkovanja. Određivanje veličine uzorka za željenu preciznost procjene proporcije i očekivanja. 2... više

(P1) Uvod u šumarsku politiku i zakonodavstvo. Prikaz sadržajnih cjelina predmeta. Izvori i načela šumarske politike. (P2) Osnove šumarske politike. Područja, c... više

Kriteriji uspješnosti pilanske obradbe trupaca. Činitelji iskorištenja trupaca. Iskorištenje u klasičnoj pilanskoj obradbi. Iskorištenje u namjenskoj pilanskoj ... više

Drveni prozori i vrata: tipovi proizvoda, funkcija, uporabni zahtjevi (posluživanje, osvjetljenje i prozračivanje), Građevna fizika-konstrukcijska rješenja izol... više

Furniri. Tehnološki sustavi za proizvodnju rezanih furnira. Tehnološki sustavi za proizvodnju ljuštenog furnira. Mehanička priprema sirovine. Kriteriji odabira... više

Postupci i uloga praćenja zdravosti i kvalitete oblovine i piljene građe od trenutka obaranja stabla, primarnog piljenja do prirodnog sušenja. Postupci i sredst... više

Estetska svojstva lakiranih proizvoda. Osnove kolorimetrije. Sastav i svojstva premaznih materijala za drvo. Osnove stvaranja prevlake na drvu. Reološka svojstv... više

Fizikalne, anatomske i kemijske znanstvene osnove procesa termohidromehaničke obrade drva i drvnih materijala, higroskopnost, anizotropnost utezanja i bubrenja,... više

Uvod. Razvoj svijesti o kvaliteti. Povijesni razvoj upravljanja kvalitetom. Značajni stručnjaci i autori iz područja kvalitete-gurui kvalitete. Faze razvoja kva... više

Tjedni plan/plan nastave 1. Zooekologija kao znanost. Životinjske zajednice (zoocenoze). Vrste i dinamika zoocenoza. 2. Abiotski čimbenici 3. Vrsta i način ... više

Sadržaj predavanja: 1. Definicija zoonoza, patogeneza. 2. Infekcijski potencijal, transmisija. 3. Rizične skupine i posljedice od zoonoza. 4. Epidemija i pa... više