Student će nakon odslušanoga kolegija i ispunjenih svih obaveza biti sposoban:

• razumjeti i koristiti poznate svakodnevne izraze i vrlo jednostavne fraze koje se odnose na zadovoljavanje konkretnih potreba (I1)

• predstaviti sebe i druge te postavljati i odgovarati na pitanja o sebi i drugima, npr. o tome gdje živi, o osobama koje poznaje i o stvarima koje posjeduje (I2).

• vladati ograničenim brojem jednostavnih gramatičkih i rečeničkih struktura (I3)

• tražiti ili dostaviti osobne podatke u pisanom obliku (I4)

• napisati jednostavne fraze i rečenice o sebi i izmišljenim osobama, gdje žive i što rade (I5)

• razumjeti vrlo kratke, jednostavne tekstove, čitajući izraz po izraz, prepoznavajući poznata imena, riječi i osnovne fraze, prema potrebi ponavljajući čitanje (I6)

MOTO

Tijekom nastave treba skupiti odgovarajući broj ocjenskih bodova kroz različite oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja.

 

U okviru prve provjere u sredini semestra studenti imaji pismeni kolokvij o stečenom znanju.

U okviru završnoga ispita  je drugi kolokvij na kraju semestra. Završni ispit se sastoji od pismenog i usmenog dijela.

 

Studenti će napraviti prezentaciju o slobodnoj temi vezanoj za mađarsku kulturu i civilizaciju. Prezentacija se prvo šalje e-mailom, i nakon provjere se izlaže ostalim studentima u grupi.

 

Svaka aktivnost se mora zadovoljiti u najmanje 50% ukupne ocjenske vrijednosti da bi joj se dodijelili ocjenski bodovi.

 

Obvezna je kupnja udžbenika u iznosu od 18 eura, koji se koristi tijekom sva četiri semestra

 

Ukupna ocjena uspjeha: Na temelju ukupnoga zbroja ocjenskih bodova stečenih tijekom nastave i na završnome ispitu određuje se konačna ocjena prema sljedećoj raspodjeli:

Uvod u kolegij. Formalizam i književnost; osnovni pojmovi formalizma – začudnost. Osnovni pojmovi formalizma – fabula i siže. Proppove funkcije. Priča: funkcije i indicije.  Likovi i karakterizacija likova; Greimasov aktantski model. Likovi i karakterizacija likova; karakter u poripovjednom tekstu. Vrijeme u pripovjednom tekstu; poredak (analepsa i prolepsa), trajanje i učestalost. Pripovjedač; pripovjedač u prvom i u trećem licu; implicitni autor. Fokalizacija; razlika pripovijedanje-fokalizacija, unutarnja i vanjska fokalizacija. Pripovjedne tehnike; reprezentacija svijesti u pripovjednom tekstu; psihonaracija, citirani monolog, pripovijedani monolog, unutarnji monolog. Rad na primjerima po dogovoru. Zaključak i evaluacija kolegija.

Student će nakon odslušanoga kolegija i ispunjenih svih obaveza biti sposoban:
-    razumjeti i koristiti poznate svakodnevne izraze i vrlo jednostavne fraze koje se odnose na zadovoljavanje konkretnih potreba (I1)
-    predstaviti sebe i druge te postavljati i odgovarati na pitanja o sebi i drugima, npr. o tome gdje živi, o osobama koje poznaje i o stvarima koje posjeduje (I2).
-     vladati ograničenim brojem jednostavnih gramatičkih i rečeničkih struktura (I3)
-     tražiti ili dostaviti osobne podatke u pisanom obliku (I4)
-     napisati jednostavne fraze i rečenice o sebi i izmišljenim osobama, gdje žive i što rade (I5)
-     razumjeti vrlo kratke, jednostavne tekstove, čitajući izraz po izraz, prepoznavajući poznata imena, riječi i osnovne fraze te prema potrebi ponavljajući čitanje (I6) 

Očekuje se ovladavanje slovenskog jezika na razini A1 prema klasifikaciji zadanoj Zajedničkim europskim okvirom za jezike (Vijeće Europe, Strasbourg 2005).

Student će nakon odslušanoga kolegija i ispunjenih svih obaveza biti sposoban

    • dovoljno razumjeti da zadovoljio konkretne potrebe, uz uvjet da se govori jasno i polako (I1)

    • komunicirati s relativnom lakoćom u jasno određenim situacijama i sudjelovati u kratkim razgovorima uz uvjet da mu sugovornik prema potrebi pomogne (I2)

    • postavljati i odgovarati na pitanja te razmjenjivati misli i informacije o poznatim temama u predvidivim, svakodnevnim situacijama (I3)

    • vladati osnovnim jednostavnim gramatičkim i rečeničkim strukturama  (I4)

    • napisati povezanim rečenicama o svakodnevnim pojavnostima iz svoga okruženja, npr. o ljudima, mjestima te napisati kratak opis određenih događaja, prošlih aktivnosti i osobnih iskustava (I5)

    • razumjeti kratke, jednostavne tekstove o poznatim temama i konkretnog sadržaja u kojima se koristi uobičajeni svakodnevni i poslovni vokabular (I6)

Očekuje se ovladavanje izabranoga slovenskog jezika na razini A2+ prema klasifikaciji zadanoj Zajedničkim europskim okvirom za jezike (Vijeće Europe, Strasbourg 2005)

 

Studentima, koji su u okviru kolegija Slovenski jezik 2 upoznali osnovne fonološke, morfološke i sintaktičke značajke, omogućuje se proširenje znanja i stjecanje novih jezičnih kompetencija: izražavanje, argumentiranje i raspravljanje o različitim temama, upoznavanje slovenskog naglasnog sustava te razlikovanje razgovornog i standardnog jezika; razumjeti većinu autentičnih govorenih i pisanih formi, bez većih poteškoća slijediti intervjue, reportaže i diskusije, tečno čitati i pravilno izgovarati glasove, riječi i rečenice. Govoriti što više spontano i raspravljati opširno o različitim pa i nesvakidašnjim temama (poglavlja iz slovenske kulturne i prirodne baštine, kulturološko-civilizacijske teme).

SADRŽAJ KOLEGIJA
Pojam romantizma. Društvena, kulturna, filozofska podloga romantizma. Romantizam u nacionalnim književnostima. Književne vrste u romantizmu. Pojam realizma. Društvena, kulturna i filozofska podloga realizma. Faze realizma. Gogoljevski smijeh, suvišnjaci, velike društvene freske. Prodor u nesvjesno u prozi Fjodora Mihailoviča Dostojevskoga. Bovarizam. Realizam u nacionalnim književnostima. Književnost naturalizma. Realistička naturalistička drama. Viktorijansko doba i roman. Američka književnost devetnaestoga stoljeća (Edgar Allan Poe, Walt Whitman, Emily Dickinson, Henry James...). (I1-I10) 
Kraj devetnaestoga i početak dvadesetoga stoljeća. Dekadenca. Impresionizam. Simbolizam. Secesionizam. Esteticizam. Kulturna i intelektualna klima modernizma. Političke, društvene, gospodarske, kulturne i filozofske ideje. Modernistička središta, pokreti, časopisi i manifesti. Proza modernizma. Poezija modernizma. Drama modernizma. Avangarda. Imažinizam. Ekspresionizam. Futurizam. Dadaizam. Nadrealizam. Kratak pregled sjevernoameričke književnosti prve polovice dvadesetoga stoljeća. Europa prema sredini 20. stoljeća. Egzistencijalizam. Drama apsurda. Francuski novi roman. Novi povijesni roman. (I1-I10) Postmoderna književnost. Kulturna i intelektualna klima postmodernizma. Rana postmoderna proza. Metafikcija i historiografska metafikcija. Postmoderni žanrovi. Hispanoamerički novi roman. Postkolonijalna i feministička postmoderna književnost. Afrička književnost dvadesetoga stoljeća. (I1-I10)

Sadržaj kolegija:

Televizija i televizijska produkcija. Televizijski žanrovi. Televizijski žanrovi kao kulturalne kategorije. (I1) Pojam i koncept televizijske mini-serije, serije i serijala. Produkcijski kontekst televizijskih serija. Vrste televizijskih serija. Scenaristička obilježja televizijskih serija. Autorstvo i televizijska serija. Gledatelj i televizijska serija. Strukturalna obilježja televizijskih serija. Naratološki pristup televizijskim serijama. Suvremeni procvat televizijskih serija: kulturni, ekonomski i estetski učinci. Kontekst, ideološka podloga, recepcija i stil suvremenih televizijskih serija. (I2-3)

Studenti će nakon odslušanoga kolegija i ispunjenih svih obaveza  moći:

(I1) objasniti i interpretirati obilježja televizijskih žanrova, njihov produkcijski, kulturni i ekonomski kontekst;

(I2) definirati i objasniti temeljna obilježja televizijskih serija te različite pristupe njihovoj analizi (naratološki, ekonomski, kulturni, estetski...);

(I3) primijeniti i upotrijebiti stečeno znanje na samostalnu analizu televizijskih serija

Stjecanje temeljnog znanja iz povijesti, zemljopisa, kulture, umjetnosti, književnosti, jezika, folklora te običaja Mađarske. Formiranje što potpunije predodžbe o mađarskoj kulturi i civilizaciji u prošlosti i sadašnjosti, osvjetljenje višestoljetnoga državnog suživota Hrvata i Mađara.

OČEKIVANI ISHODI KOLEGIJA

Studenti će nakon odslušanoga kolegija i ispunjenih svih obaveza biti sposobni:

(I1) Nabrojiti zemljopisne, demografske i geopolitičke značajke Mađarske;

(I2) Navesti najvažnija događanja u mađarskoj povijesti;

(I3) Nabrojiti najznačajnije mađarske osobe i djela vezana za mađarsku kulturu i znanost;

(I4) Interpretirati hrvatsko-mađarske odnose u povijesnom, jezičnom i književnom pogledu

Tijekom nastave treba skupiti odgovarajući broj ocjenskih bodova kroz različite oblike kontinuiranog praćenja i vrednovanja.

Provjera znanja se realizira u formatu završnog ispita na kraju semestra. Završni ispit je pismeni.

 

Studenti će izraditi seminarski rad o djelu mađarske književnosti iz 20. ili 21. stoljeća po vlastitom izboru. Cilj ovog zadatka nije da književnost bude shvaćena kao obavezno štivo, već kao izvor inspiracije koji može obogatiti njihovo osobno iskustvo i produbiti razumijevanje mađarske kulture i civilizacije.

 

Svaka aktivnost se mora zadovoljiti u najmanje 50% ukupne ocjenske vrijednosti da bi joj se dodijelili ocjenski bodovi.

 

Ukupna ocjena uspjeha: Na temelju ukupnoga zbroja ocjenskih bodova stečenih tijekom nastave i na završnome ispitu određuje se konačna ocjena prema sljedećoj raspodjeli: