Poštovane kolegice i kolege,

Ovim putem želimo Vam izraziti dobrodošlicu na izborni kolegij Cirkularna ekonomija.

Cilj je kolegija prenijeti Vama studetnima teorijska znanja vezana uz linearnu ekonomiju, održivi razvoj te cirkularnu ekonomiju. Raspoznavati će te temelje dosadašnje linearne ekonomije, kao i posljedice globalizacije kao podupirućeg procesa koji remeti tranziciju prema održivom razvoju. Razvijati će te osnovne vještine za prepoznavanje koncepta zelene i cirkularne ekonomije u stvarnom svijetu i poslovnim modelima. Primjerima dobre prakse dobiti će te esencijalna znanja za rad na transformaciji društva i postizanju dugoročne održivosti podupiranjem ekonomije dijeljenja i lokalizacije ekonomskih aktivnosti. 

Uspješan rad žele Vam, 

izv.prof.dr.sc. Ljerka Sedlan König i prof.dr.sc. Dražen Ćućić

Kolegij Globalno gospodarstvo

 

Države se natječu da bi se razvijale, a što je rezultat globalizacije – konkuriraju za tržišta, tehnologije, vještine i investicije. Konkuriraju da bi rasle i podigle svoj životni standard i u takvom natjecateljskom okruženju države su te koje pružaju naročite prednosti svojim poduzećima.“ Vietor, 2010.
(Kako se zemlje natječu – Strategija, struktura i državno upravljanje u globalnoj ekonomiji, Harvard School Press)

 

Široko prihvaćene karakteristike globalizacije kao liberalizacija međunarodne trgovine,  rast FDI i povećanje masovnih prekograničnih financijskih tokova uzrokovale su povećanje konkurentnosti na svjetskom tržištu. Proces globalizacije odražava se kroz brojne promjene menadžerskog i poduzetničkog ponašanja (kreiranje uspješnih poslovnih i tehničkih inovacija, stvaranje i održavanje konkurentskih prednosti, umrežavanje), promjene u sferi smanjena troškova koordinacije, komunikacije i transporta, intenziviranje aktivnosti vezanih uz istraživanje i razvoj (eng. R&D), skraćivanje životnog vijeka procesa i proizvoda, povećanje orijentacije na krajnjeg potrošača, kreiranje stabilnog makroekonomskog i mikroekonomskog okruženja, fleksibilnost javne uprave (podrška razvoju poduzetništva), produbljivanju ekonomske i političke integracije, podrška inovacijskih aktivnosti i slično. Teorijska i praktična znanja koje student dobiva kroz sadržaj predmeta osposobljava ga za

1)      kvalitetno poimanje globalizacije kao političkog, ekonomskog i društvenog fenomena,

2)      stjecanje znanja o posebnostima međunarodnog menadžmenta uključujući razumijevanje strateških i strukturalnih faktora međunarodnih korporacija,

3)      kritičku analizu i razumijevanje dinamičkih razvojnih procesa i utjecaju globalizacije na suvremeni menadžment.