Od pojave filma postaju zamjetni i pomaci koji su mu otvorili put: s jedne strane estetički i medijski koraci u vizualnoj sferi, s druge strane oni u zvučnoj i glazbenoj. Devetnaestostoljetna “programna glazba” razmatrat će se u okviru ovoga seminara kao jedan od takvih pomaka. Istraživat će se njezine osnove i njezine poetike s obzirom na odnose prema riječi i slici. Od studenata se očekuje usmeno izlaganje i pismeni seminarski rad koji treba predati prije izlaska na ispit.

Na kolegiju se obrađuje razdoblje klasicizma (od sredine 18. stoljeća do oko 1830.) u glazbenoj kulturi hrvatskih zemalja u kontekstu europske glazbe tog razdoblja: ličnosti, djela, pojmovi, sveukupnost glazbenog života, glazbeni migranti i putnici, kulturni transferi, kulturološki kontekst

Cilj je kolegija omogućiti uvid u predmet i sadržaj discipline, suvremene psihologijske škole te interdisciplinarna područja istraživanja. U okviru kolegija izučavat će se fragmenti stručnih i znanstvenih tekstova, kao i multimedijski materijali s područja psihologije glazbe. Studenti će aktivno sudjelovati u nastavi te izraditi jednostavan istraživački rad.

Kolegij se sastoji iz dva dijela: seminara i vježbi. Na seminaru će biti riječi o određenju muzikologije, o njezinu zasnivanju, metodama, izvorima, istraživačkim postupcima, paradigmama, institucijama i etici znanstvenog istraživanja. Vježbe se pak sastoje iz niza zadataka na koje treba odgovoriti u pismenom obliku.