Uvod u analizu, Holistički pristup poduzeću i okruženju- suvremeno teorijsko poimanje. Metode analize- osnovne i specijalne. Pokazatelji i sustavi pokazatelja. ... više

Ekonometrija i njena uloga u ekonomskoj analizi. Metodologija ekonometrijskog istraživanja.Opći linearni regresijski model, osnovni pojmovi, označavanje.Ocjena ... više

Pojam i vrste banaka i drugih financijskih organizacija. Gospodarski značaj, povijest i razvoj banaka u svijetu i na tlu Hrvatske. Bankovni sustav Hrvatske. Osn... više

Pojam investicija. Investicije po namjeni. Makroekonomska i mikroekonomska obilježja investicija. Makroekonomske kategorije investicija. Ekonomske teorije i mak... više

Cilj predmeta je studentima dati uvid u područje ekonomike zdravstva, njezine osnovne odrednice, odnosno, alate kojima se koristi. Predmet obrađuje teme poput odnosa zdravstvene skrbi i zdravlja, daje pregled funkcioniranja i glavnih sudionika tržišta zdravstvene skrbi te glavnih problema s kojima se to tržište suočava.

1. Definirati pojam i funkcije financijskog sustava 2. Definirati pojam financijskih tržišta 3. Nabrojiti i definirati pojedine vrste financijskih tržišta (trži... više

Svrha, načela i praksa računovodstva. Bilježenje računovodstvenih informacija. Rashodi, prihodi i račun dobiti i gubitka. Bilježenje transakcija u imovini, dugo... više

Opća teorija: Opća razmatranja o javnim financijama; Pojam i značaj javnog sektora; Pojam javnih potreba i javnih dobara i usluga; Teorija i analiza javnih prih... više

Opća teorija: Opća razmatranja o javnim financijama; Pojam i značaj javnog sektora; Pojam javnih potreba i javnih dobara i usluga; Teorija i analiza javnih prih... više

Bruto domaći proizvod (pojam, računanje, razlika u odnosu na BNP, nominalni ,realni BDP, deflator). Ravnotežni domaći proizvod ,sastav BDP-a, funkcija potrošnje... više

Tehnološki napredak i ekonomski rast. Očekivanja (Osnovni alati). Očekivanja, osobna potrošnja i investicije. Očekivanja, BDP i ekonomska politika. Otvorenost n... više

Povijesni razvoj i strateške odrednice europskog integracijskog procesa Izvori prava i institucije EU Vanjske determinante EU i ekonomski regionalni blokovi Zaj... više

The course presents a thorough and systematic coverage of management theory and practice.

It focuses on the basic roles, skills and functions of management, emphasizing managerial responsibility for effective and efficient achievement of goals. Special attention is given to managerial ethics, social responsibility, and the importance of multi-cultural management.

Polazišta i evolucija marketinga. Promjene u makro marketing-okruženju. Čimbenici s neizravnim i i zravnim utjecajem. Potrošači krajnje potrošnje. Potrošači pos... više

Statička analiza. Uvod u analizu ravnoteže u ekonomiji. Ekonomske primjene. Komparativno statička analiza modela općenitih funkcija. Uvod u komparativnu statik... više

Predmet matematika obavezan je na prvoj godini studija ekonomije. Program koji se izvodi usklađen je s ostalim predmetima koji studenti slušaju tijekom studija... više

Uvod u međunarodnu ekonomiju: Pojmovi i njihova povezanost; Posebnosti međunarodne razmjene; Ciljevi i analiza međunarodne ekonomije; Uloga države i razvoj gosp... više

Međunarodne financije i međunarodni platni promet: pojam i sadržaj, međunarodna likvidnost, međunarodni platni promet, sredstva i tehnike međunarodnog platnog p... više

Definicija međunarodnog poslovanja. Okviri i odnosi u kojima se obavlja međunarodno poslovanje. Motivi, ciljevi i strategije međunarodnog poslovanja. Organizaci... više

Uvod: Definicija i obilježja menadžmenta, Sustavni pristup menadžmentu; Odnos menadžmenta i poduzetništva; Osoba menadžera i razine menadžera, aktivnosti i ulog... više

Temeljni cilj kolegija Menadžment je istražiti teoriju i praksu menadžmenta u Hrvatskoj i u svijetu te na temelju stjecanja teorijskih i praktičkih znanja i vještina osposobiti studente za učinkovito upravljanje poduzećima i organizacijama općenito. Kolegij tako daje pregled temeljnih menadžerskih vještina, alata, tehnika i koncepata koji se koriste u menadžerskom radu. Detaljno se analiziraju i menadžerske funkcije planiranja, organiziranja, upravljanja ljudskim potencijalima, vođenja i kontroliranja. U okviru nastave analiziraju se i kritički vrjednuju poslovne situacije u svrhu rješavanja poslovnih problema na temelju sustavnoga razumijevanja teorijskoga okvira menadžmenta.

Sadržaj predmeta obuhvaća: Društveni i institucionalni uvjeti razvoja ljudskih potencijala: populacijska politika i politika radne snage; investicije u formiran... više

Klasifikacija tržišnih struktura Tržište outputa: savršena konkurencija; monopol; monopolistička konkurencija; oligopol Tržište inputa: savršena konkurencija na... više

Teoretske osnove monetarne politike: pojam i definicija novca, novčani surogati, funkcije novca, kreditni novac, kreditna multiplikacija, novčani (valutni) sust... više

Uvod u predmet, pojam organizacije; Rani razvoj organizacijske teorije; Ljudski faktor u organizacijama; Čimbenici oblikovanja organizacije; Oblikovanje organiz... više

Temelji ekonomske znanosti; Tržište - država; Zakonitosti ponude i potražnje; Poduzeće: temeljni subjekt proizvodnje; Nadnice i tržište rada; Potrošnja i invest... više

UVOD: Pojam malog poduzeća. Karakteristike malog poduzeća. Prilike i izazovi malog poduzeća. Uloga malog poduzeća u razvoju gospodarstva. OSNIVANJE MALOG PODUZE... više

Pojam poduzeća, poduzetnika i poduzetništva. Gospodarski uvjeti osnivanja i rada poduzeća. Načela poslovanja. Poslovna politika poduzeća. Činitelji poslovanja ... više

Financijski sustav poduzeća. Financijski ciljevi poduzeća. Načela i pravila financiranja. Vremenska vrijednost novca. Tržišni rizik i prinosi. Vrednovanje dioni... više

Računovodstvo i njegova uloga u suvremenim uvjetima. Sustavi i metode knjigovodstva. Imovina, dugovi i kapital. Bilanca. Bilančne promjene nad imovinom, obvezam... više

Restrukturiranje poduzeća. Pojam restrukturiranja. Restrukturiranje radi ekspanzije (rasta) poduzeća. Pojam i strategije rasta. Metode restrukturiranja. Vrijedn... više

Važnost marke i koristi od marke Svjesnost, pozicioniranje, znacenje i imidz marke Strateško upravljanje markama Identitet i vrijednosti marke Elementi marke Ma... više

Pojam i proces upravljanja rizikom. Vjerojatnost i neizvjesnost. Vrste rizika: prenosivi i neprenosivi rizici, poslovni i neposlovni rizici. Identifikacija, met... više

Cilj kolegija je istražiti značajke učećih organizacija, odnosno učećih poduzeća, i izazove primjene toga menadžerskoga koncepta, te na temelju stjecanja teorijskih i praktičkih znanja i vještina osposobiti studente za učinkovito upravljanje poduzećima na temelju paradigme učeće organizacije.

Regresijski modeli: pojmovi notacija. Procjena parametara modela. Metoda najmanjih kvadrata. Testiranje statističke signifikantnosti procijenjenih parametara i ... više