Što će učenici dobiti ovim satom?

Učenici kroz ovaj sat:

- upoznaju pojam jednostavne i složene logičke izjave

- upoznaju pojam tablice istinitosti

- detaljno sagledavanje problema

- razvijaju vještinu čitanja s razumijevanjem

Ishodi

A.1.5. definira logički izraz za zadani problem

 

Međupredmetne teme:

uku A.4/5.3.

  1. Kreativno mišljenje

Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.

 

uku A.4/5.4.

  1. Kritičko mišljenje

Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.

 

uku D.4/5.2.

  1. Suradnja s drugima

Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

Tijek nastavnog sata

Uvod (5 min):

Uvesti pojam jednostavne i složene izjave na primjeru rečenica i diskutirati njihovu istinitost kroz nekoliko primjera (npr. Vani je sunčano; Vani je sunčano i hladno je; Vani pada kiša ili je hladno…). Utvrditi način obilježavanja lažne i istinite izjave (0 i 1) i povezati to s načinom na koji radi računalo (nema i ima napona).

 

Glavni dio (35 min):

Pojasniti pojam tablice istinitosti – tablica u kojoj bilježimo sve moguće kombinacije ulaznih vrijednosti i za svaku ulaznu kombinaciju bilježimo rezultat ishoda. Ulazne vrijednosti i rezultati mogu biti isključivo binarni – istina ili laž, 1 ili 0.

(10 min) Nastavnik na primjeru pojašnjava kako oblikovati tablicu istinitosti za zadani problem.

(15 min) Prvi zadatak: Učenici se dijele u skupine po 4 učenika, svaka skupina dobiva listić (u prilogu – tri jednaka zadana zadatka i upute za izradu četvrtog zadatka). Po završenom rješavanju, skupine uspoređuju rješenja jednakih zadataka i diskutiraju o njihovoj ispravnosti ukoliko postoje različita rješenja.

(10 min) Drugi zadatak: skupine prosljeđuju svoj problem nekoj drugoj skupini koja će ga pokušati riješiti. Zadatak je da uoče ulazne varijable i ustanove je li rješenje jedinstveno ili možda zadatak nije dovoljno precizno postavljen pa postoji više mogućih rješenja. Predlažu dopune u slučaju pronađenih manjkavosti.

 

Završni dio (5 min):

Svaka skupina čita tekst dobivenog zadatka i komentira je li sve dobro postavljeno i/ili predlaže dopune kako bi postojalo jedinstveno rješenje.