Što će učenici dobiti ovim satom?

Razvoj logičkog mišljenja, uočavanje uzoraka i veza između objekata, razvoj strategija rješavanja problema.

Vanjski mediji

Vanjski mediji

Ishodi

B.1.1 analizira problem, definira ulazne i izlazne vrijednosti te uočava korake za rješavanje problema

 

Međupredmetne teme:

IKT A.4.2.

Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti.

uku A.4/5.2.

  1. Primjena strategija učenja i rješavanje problema

Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.

uku A.4/5.4.

  1. Kritičko mišljenje

Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.

uku D.4/5.2.

  1. Suradnja s drugima

Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

Tijek nastavnog sata

Uvod (3 min): Nastavnik upućuje učenike da im je današnji zadatak igranje! Igra koja će razvijati njihovo logičko promišljanje, uočavanje i zaključivanje – aktivnosti koje su potrebne u svakodnevnom životu a sastavni su dio procesa programiranja.

Glavni dio (37 min):

Prvi dio (10 min): Nastavnik učenicima dijeli poveznicu na stranicu sa zagonetkom imena Neboderi (https://www.brainbashers.com/skyscrapers.asp).

Prema primjeru s desne strane ekrana im pojašnjava na koji način se ova zagonetka rješava nakon čega zajednički rješavaju dvije zagonetke 4x4 easy i 4x4 hard (nije nužno da nastavnik zna riješiti hard zagonetku, iako bi bilo poželjno, već da učenici vide da je razlika tih zagonetki u broju dobivenih uputa). Nakon toga učenici sami rješavaju jednostavnu zagonetku veličine 5x5.

Drugi dio (17 min): nakon upoznavanja s načinom rješavanja zagonetke, nastavnik učenicima dijeli prazni predložak (na papiru ili excel dokument) u kojem u parovima moraju izraditi zagonetku istog takvog tipa, veličine 5x5. Cilj je da njihova zagonetka ima što je moguće manje uputa a da bude rješiva. Kroz izradu zagonetke učenici su primorani uočiti sve potrebne detalje i uvjete kako bi zagonetka na kraju bila rješiva. Također, zagonetku će morati nekoliko puta rješavati kako bi ustanovili koliko će uputa ostaviti u konačnom prijedlogu zagonetke.

Nakon što izrade zagonetku, prepisuju problem na prazni papir koji neće sadržavati rješenje kako bi ga ostali učenici mogli testirati i/ili riješiti.

Treći dio (10 min): Učenici razmjenjuju svoje zagonetke sa susjednim parom i pokušavaju ih riješiti. Ukoliko uoče grešku, zabilježe ju pokraj zagonetke, ukoliko nema greške, uspoređuju dobiveno rješenje s rješenjem koje su predvidjeli autori i daju zagonetki oznaku težine (E, M, H). Ako je ono isto, vjerojatno je jedinstveno, ako nije, zagonetka bi trebala biti modificirana. Učenici na ovaj način dobivaju povratnu informaciju o razini uspješnosti pri rješavanju problema koji je pred njih postavljen – izradi logičke zagonetke.

Završni dio (5 min): učenici prezentiraju je li zagonetka koju su rješavali rješiva i ako jest, kojom razinom bi ju kategorizirali (jednostavna, srednje teška, teška)